Serpentbane Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 For å si det sånn, det er ikke uten grunn at det er Visa og ikke Apple som reklamerer for Apple pay her i Norge... 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Noen som har funnet en butikk man kan betale med apple pay? Synes det er litt nedtur at det endelig har kommet til norge men man finner ingen butikker som støtter det. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Noen som har funnet en butikk man kan betale med apple pay? Synes det er litt nedtur at det endelig har kommet til norge men man finner ingen butikker som støtter det.Slik jeg forstår det så skal det funke der du ser at terminalen viser trådløstegnet. Altså kan de ta kontaktløs betaling via kortet ditt så skal de støtte apple pay. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Man legger bare telefonen på betalingsterminalen i butikken og så finner telefonen frem betalingskort osv selv. Man trykker så på fingeravtrykksensoren og pang, man har betalt. Trengs ingen spesielle apper Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg har drevet og lurt på dette med kontaktløse betaling lenge, og i dag skal jeg faktisk legge merke til om terminalen på butikken viser trådløstegnet når jeg skal betale. Og så skal jeg passe på å handle for under 200 kroner så jeg slipper trykke kode, hvis det har trådløs betaling. Så hvis den støtter det så skal jeg vurdere å kjøpe iPhone eller Apple watch. Men kan man bruke 4G på Apple watch I Norge? Og får man lagt inn kortene sine på Apple watch og satt opp betaling uten å ha iPhone også? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Oooookei... Da har jeg undersøkt, og Rema har ikke engang giddet å få på plass kontaktløs kort betaling. Så da måååå jeg taste kode hver gang. Da er det bare å drite i Apple pay ihvertfall. Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Heldigvis for meg så har Coop Extra og Coop Mega her keg bor aktivert kontaktløsbetaling. Must for meg og fungerer veldig smooth og kjapt! Angrer ikke å bli kunde i Nordea fra DnB Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Har brukt kontaktløs betaling gjennom kortet mitt i flere år nå. Ikke akkurat et must for min del, men det er jo hyggelig at det etter så lang tid også er tilgjengelig for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Heldigvis for meg så har Coop Extra og Coop Mega her keg bor aktivert kontaktløsbetaling. Must for meg og fungerer veldig smooth og kjapt! Angrer ikke å bli kunde i Nordea fra DnB DnB har vel kontaktløse kort, så liten verdi i bytte bank da. Apple Pay virker jo bare noen få steder så må uansett bruke kort/lommebok uansett.Skal mobilbetaling ha noe for seg må det virke overalt Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det er vel ny lov som krever at alle terminaler i Norge skal aktivere kontaktløs betaling. Apple pay tror jeg ikke har en beløpsgrense. Kontaktløst i dag er maks 200kr Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Det er vel ny lov som krever at alle terminaler i Norge skal aktivere kontaktløs betaling. Apple pay tror jeg ikke har en beløpsgrense. Kontaktløst i dag er maks 200kr Du må nesten utdype? Tviler på at det er en lov som sier alle må ha kontaktløse terminaler. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Kanskje jeg har misforstått. 2020 nevnes så ofte i forbindelse med kontaktløs betaling. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Eneneste loven vi har i Norge, i denne kategorien, er pålagt kontant betaling, men den forsvinner nok snart da flere og flere får lov til å slutte med kontanter Angående kontaktløs betaling så er det nok leverandørene av tjenestene som faser ut gamle enheter og setter krav om at alle terminaler skal være med kontaktløs betaling Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Det gir mer mening. skal mye til at en bestemmelse har tilbakevirkende kraft. Altså av typen alle må bytte ut det de har. Derimot gir mer mening om at alle nye må ha. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 om de har satt en frist for 2020, så vil det si at de gamle terminalene vil slutte å virke Tror vi har byttet terminal 2-3 ganger, på grunn av de blir "gamle" Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. juli 2018 Del Skrevet 8. juli 2018 Det er enormt stor utskifting av terminaler rundtom. Ofte er terminaler knyttet opp til leverandører, avtaler eller andre ting, og byttes for eks driftsleverandør så bytter en kanskje ut alle terminalene samtidig i stede for å overføre de til neste leverandør. Lenke til kommentar
Sammy Y Mirza Skrevet 7. januar 2019 Del Skrevet 7. januar 2019 folk går ikke ut av dnb men de lager en nordea bruker og bruker begge kortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg