steinjarle Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 7000 av 20 000 interessenter har lagt inn ordre på bilen.Nye Kona Electric-kunder må nå vente til midt i 2020 før de får bil Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Det var en svært enkel og ikke bindende bestillingsprosess for de som har stått på venteliste. Her tror jeg mange faller fra om det ikke kan leveres bil innen rimelig tid. 2 Lenke til kommentar
ennyen Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Er det ikke på tide dere setter opp et eget bil domene snart? 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Det var en svært enkel og ikke bindende bestillingsprosess for de som har stått på venteliste. Og like greit er nok det, for hvor lenge kan man regne med momsfritaket på elbiler? Jeg hadde ikke forpliktet meg lengre fram i tid enn jeg tror finansministerens tålmodighet med elbilincentivene varer. På denne måten er det mange som kan stå som interessenter selv om de ikke vet sluttprisen. Endret 21. juni 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Her tror jeg mange faller fra om det ikke kan leveres bil innen rimelig tid.Mange faller nok fra, ja. Det har vært såpass enkelt å reservere og legge inn ordre uten å binde seg til noe som helst at her lukter det at mange flere faller fra. Lenke til kommentar
Morris Donaldson Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Alt dette bare for en elektrisk bil ?? Er folk blitt gale? Skulle tro at det ikke kommer til å selges bensin i dette landet... Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Utrolig at en så stor produsent ikke klarer å levere mer biler enn at det med bare 7000 reservasjoner er 2 års levering. Skjønner at Tesla som ny fersk produsent sliter med å få igang produksjonen, men Hyundai har jo vært i gamet en stund.. 1 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Utrolig at en så stor produsent ikke klarer å levere mer biler enn at det med bare 7000 reservasjoner er 2 års levering. Skjønner at Tesla som ny fersk produsent sliter med å få igang produksjonen, men Hyundai har jo vært i gamet en stund.. Sånn går det når de har flere fosil biler som de egentlig vil selge til kundene også er vel batterier flaskehalsen her såvidt jeg vet så er det kun 2 produsenter som lager batterier til elbiler lg og et annet samt at kostnadene er ganske høye, de vil helst ikke selge elbiler før batteri kostnadene når et hvis punkt slik at de kan tjene enda mere per bil akuratt nå så tjener de ikke all verdens på å selge elbiler i motsetning til fosil biler. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Alt dette bare for en elektrisk bil ?? Er folk blitt gale? Skulle tro at det ikke kommer til å selges bensin i dette landet... For folk handler det om å spare penger og kunne utnytte de fordelene staten har gitt dem. Når du da kan lade med billig strøm, du slipper årsavgift, billig forsikring, samt alle fordelene du kan utnytte, er det et veldig enkelt valg for mange. For de aller fleste er jo bilen bare et A til B-objekt, og da er elbil gunstig. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Alt dette bare for en elektrisk bil ?? Er folk blitt gale? Skulle tro at det ikke kommer til å selges bensin i dette landet...Det kan jo diskuteres hvem som er gale når elbiler er så enormt bra priset kontra fossilbiler i dette landet. 3 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Står vel kanskje på produksjon og leveranse av batteri, at det er det som holder tilbake? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Det kan jo diskuteres hvem som er gale når elbiler er så enormt bra priset kontra fossilbiler i dette landet. Tja, det spørs jo hvordan man ser på det. Hvis man ser isolert på prisen for å skaffe seg en bil, er elbil fortsatt ikke billig. For å ta oen modeller som er direkte sammenlignbare: startprisen på en golf ser ut til å være 296 300 på vw.no, mens startprisen på en e-golf er 327 500. Utstyrsnivået på e-golfen er nok noe høyere enn på golfen, men innslagspunktet er i alle fall høyere. Ser man på tilsvarende forskjell i utlandet, er jo e-golfen mye dyrere enn billigste tilgjengelige golf der. Så sammenlignet med andre land er det definitivt mye gunstigere med elbil her. Ser man på driftskostnadene blir det et helt annet regnestykke. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Tja, det spørs jo hvordan man ser på det. Hvis man ser isolert på prisen for å skaffe seg en bil, er elbil fortsatt ikke billig. For å ta oen modeller som er direkte sammenlignbare: startprisen på en golf ser ut til å være 296 300 på vw.no, mens startprisen på en e-golf er 327 500. Utstyrsnivået på e-golfen er nok noe høyere enn på golfen, men innslagspunktet er i alle fall høyere. Ser man på tilsvarende forskjell i utlandet, er jo e-golfen mye dyrere enn billigste tilgjengelige golf der. Så sammenlignet med andre land er det definitivt mye gunstigere med elbil her. Ser man på driftskostnadene blir det et helt annet regnestykke. Det er så klart kostnadene over tiden man eier bilen man ser på. Noe annet blir jo tullete. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Det er så klart kostnadene over tiden man eier bilen man ser på. Noe annet blir jo tullete. Tja, anskaffelseskostnadene er vesentlige også, ikke bare TCO. Man kan håndtere et større lån om driftskostnadene er lave, men om man ønsker å holde lånebelastningen lav ser man på anskaffelseskostnaden. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Tja, anskaffelseskostnadene er vesentlige også, ikke bare TCO. Man kan håndtere et større lån om driftskostnadene er lave, men om man ønsker å holde lånebelastningen lav ser man på anskaffelseskostnaden.Nei, det er de ikke når forskjellene er så store. Man får ekstreme fradrag på elbiler. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Nei, det er de ikke når forskjellene er så store. Man får ekstreme fradrag på elbiler. Joda, det er situasjoner der man aksepterer høyere driftskostnader for å slippe å forskuttere store forskjeller. Tidligere år var det en sammenheng mellom at jeg fikk inn feriepengene og så på bruktbilmarkedet. Billån vs. kontantkjøp har også en kostnad. Du har naturligvis rett i at TCO er mye gunstigere på en elektrisk, og for e-golf eksemplet mitt var det noen titusener i forskjell. Ville aldri kjøpt en vanlig golf nå, jeg. Den neste bilen jeg anskaffer blir dog en HC-tilpasset bil, kanskje de tilbyr en Caravelle el. l. Lite batteridrift i den klassen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 For folk handler det om å spare penger og kunne utnytte de fordelene staten har gitt dem. Når du da kan lade med billig strøm, du slipper årsavgift, billig forsikring, samt alle fordelene du kan utnytte, er det et veldig enkelt valg for mange. For de aller fleste er jo bilen bare et A til B-objekt, og da er elbil gunstig. Tja, nå er jo dette på vei vekk. Og strømmen er ikke særlig billig, det er elbilen som er energieffektiv. Og man slipper ikke årsavgift, men den er billig, forsikring er nødvendigvis ikke billig på en ny bil uten særlig data sett. Noen liker også elbil... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Slipper man ikke årsavgift? Nei du har jo rett, men jammen er den billig https://www.tff.no/informasjon/trafikkforsikringsavgift/ 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Slipper man ikke årsavgift? Nei du har jo rett, men jammen er den billig https://www.tff.no/informasjon/trafikkforsikringsavgift/ Ja, den er på linje med taxi, veteranbil osv. At den er billig har jeg jo allerede sagt EDIT: Hei vent litt, sa jeg feil her nå? I din link står det jo faktisk 0 kroner, er den helt fritatt i den nye systemet? I så tilfelle har jeg bommet! Endret 21. juni 2018 av Salvesen. Lenke til kommentar
R1200CL Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Det overrasker meg at et firma som evner å produsere 6000 biler i døgnet i Ulsan, ikke evner å klare 1000 biler i uka. Lurer på hvor flaskehalsen er. Tipper batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå