Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

EGR Cleaner

toffo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men tipper den bare presser dritten inn i motoren din istede?

Hvilken bil? på mange biler er det kjempelett å ta av EGR å rense dem. 

Ja, jeg er selvfølgelig skeptisk. At dritten går inn i motoren er nok ikke noe stort problem. Der blir den vel stort sett brent en runde til og sendt videre. Spørsmålet er heller hva som skjer når etterlatenskapene treffer partikkelfilter og følere i eksosen...

Har en Peugeot med 1.6 HDI. Her sitter EGR'en ganske krøkkete til inne ved torpedoveggen, så jeg ble nysgjerrig på om det gikk an å slippe. :-)  Men det er selvfølgelig alternativet.

Lenke til kommentar

Det jeg gravde ut av min EGR ventil ville jeg absolutt ikke flytta til innsug og motor iallefall. Tjukk grease altig smørje.

Om du velger å åpne den å rense, så sjekk muligheten for å blombere den så du slipper mere trøbbel.

Ofte så enkelt som å lage en tett pakning fra en brusboks og legge på eksosdelen. Da vil EGR fungere som den skal og ikke gi feilmelding, men får ikke tilført eksos når motoren bakker.

Peugeot har kansje noe sensor som hindrer deg i dette dog, men det gir ingen avgassproblemer på eu kontroll osv å ha den blombert.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det jeg gravde ut av min EGR ventil ville jeg absolutt ikke flytta til innsug og motor iallefall. Tjukk grease altig smørje.

Om du velger å åpne den å rense, så sjekk muligheten for å blombere den så du slipper mere trøbbel.

Ofte så enkelt som å lage en tett pakning fra en brusboks og legge på eksosdelen. Da vil EGR fungere som den skal og ikke gi feilmelding, men får ikke tilført eksos når motoren bakker.

Peugeot har kansje noe sensor som hindrer deg i dette dog, men det gir ingen avgassproblemer på eu kontroll osv å ha den blombert.

Det er sensor på den motoren ja, så jeg må evt. skjenke en sum til noen som har utstyr og kompetanse til å programmere den bort, men det kan jo være verdt det.

Lenke til kommentar

Det er sensor på den motoren ja, så jeg må evt. skjenke en sum til noen som har utstyr og kompetanse til å programmere den bort, men det kan jo være verdt det.

Mulig du berges da med å montere en pakning med ett lite hull. Den vil fortsatt lukte eksosen og tenke at alt er greit mens man har halvert problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...