NTB - digi Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Telenor risikerer gigantgebyr for misbruk av dominerende stilling Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Konkurransetilsynet har etterforsket Telenor og vil torsdag orientere om sin beslutning. I 2016 ble Telenor varslet om et gebyr på over 900 millioner kroner. Tror ikke slike gebyr hjelper noe ting det ender med kundene er taperne, glad jeg har telia. Det finnes icenet men de er ikke store nok. Har talkmore også man bruker det lite. Telenor skal ikke tjene på ha meg som kunde det er vertfall sikkert. Endret 21. juni 2018 av LMH1 1 Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Problemet med lang behandlingstid er at selskapene som blir motarbeidet i mellomtiden må kaste kortene. Selskapet blir solgt og ender gjerne opp som biter hos en av to duopolistene som kontroller markedet. Hvis en har oppnår å hindre en tredje aktør å få reell markedsmakt da er ikke en bot på ~800 mill høy. Teleia, Telenor og TDC har fortsatt full kontroll i sine hjemland - dessverre. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Så staten fikk altså inntektene fra Telenor som bøter og ikke som aksjonær utbytte denne gangen.. Fint for staten, kjipt for de andre aksjonærene som nå får mindre utbytte, fordi staten lurte til seg pengene på andre måter. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Tror ikke slike gebyr hjelper noe ting det ender med kundene er taperne, glad jeg har telia. Det finnes icenet men de er ikke store nok. Har talkmore også man bruker det lite. Telenor skal ikke tjene på ha meg som kunde det er vertfall sikkert. Ja, problemet er at det er kundene som ender opp med dette "gebyret". Burde vært bedre mekanismer for å stille lederne ansvarlige for slikt. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Så staten fikk altså inntektene fra Telenor som bøter og ikke som aksjonær utbytte denne gangen.. Fint for staten, kjipt for de andre aksjonærene som nå får mindre utbytte, fordi staten lurte til seg pengene på andre måter. Dette er det dummeste jeg har lest på lenge. Skal Staten se bort fra slik markedsfiendtlig handling fordi de tilfeldigvis er en stor aksjonær selv? Staten har i råd av å være forvalter av det norske samfunnet en helt klar forpliktelse til å regulere slik at det stimulerer til utbygging for samfunnets beste, og ikke nødvendigvis enkeltselskap de tilfeldigvis eier en del av. Det er dessuten en viss sjanse for at Staten, gjennom oljefondet, også sitter med en passelig stor eierandel også hos konkurrenten. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Så staten fikk altså inntektene fra Telenor som bøter og ikke som aksjonær utbytte denne gangen.. Fint for staten, kjipt for de andre aksjonærene som nå får mindre utbytte, fordi staten lurte til seg pengene på andre måter. Dersom du har kjøpt aksjer i Telenor, så har du investert pengene feil er min mening. Aksjen har kun steget under 40 % på 5 års perspektiv. Det finnes bedre ynglende steder for pengene enn for denne aksjen. Smaken er som baken. Endret 17. oktober 2019 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå