EirikLygre Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Stor gjennomgang.Norsk e-postklient slår Gmail, Outlook og Icloud ned i støvlene på personvern [Ekstra] Lenke til kommentar
hrafnafn Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 ProtonMail burde vært nevnt. Det virker som en sikker og tillitsvekkende eposttjeneste. De folka har til og med laget en gratis VPN-tjeneste ProtonVPN for at folk som lever i land som sperrer tilgang til ProtonMail kan få tilgang likevel via VPN. 4 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Skulle også nevne ProtonMail. Det burde vært med her. Jeg har en gratis konto der og vurderer å betale når dem også kommer med Kalender. Den er ikke like "fin" som GMail, men duger godt nok. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Synd dette er en Ekstra-sak. Dette er et viktig budskap å få fram til folk flest! 4 Lenke til kommentar
EysteinHS Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 "Bruk PGP for e-post-trafikk. Slik sikrer du at alt innholdet er kryptert." PGP er vel ikke akkurat noe for Hvermannsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Henger meg på de ovenfor her, hvorfor nevnes ikke protonmail.com som et alternativ? Både når det kommer til kryptering er de vel overlegne og de har vel også PGP lagt inn som default mener jeg? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 De har PGP default til andre protonmail-brukere. Men hvis man sender til eksterne domener, så er ikke PGP påskrudd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Mailklient er bare så forrige årtusen. Bruk webmail. Lenke til kommentar
Thomas Qvidahl Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Husk at mottaker må være like sikkerhetsbevisst som deg, hvis du sender til noen som bruker en usikker tjeneste, er du like langt. Sikker epost er med dagens systemer en utopi. Lenke til kommentar
hrafnafn Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Husk at mottaker må være like sikkerhetsbevisst som deg, hvis du sender til noen som bruker en usikker tjeneste, er du like langt. Sikker epost er med dagens systemer en utopi. Godt poeng. Her er en bra artikkel om historien og de grunnleggende svakhetene med epost: https://www.theatlantic.com/technology/archive/2018/05/email-is-dangerous/560780/ For å få sikkerhet og personvern by default er det nok bedre å bruke appene Signal, Wire og/eller Wickr Me. DIME (se https://lavabit.com/security.html) ser ut tilå være en mulig vei å gå for sikker epost for alle, men jeg har inntrykk av at de sliter med å få utbredelse, så da hjelper det ikke at teknologien er god. Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Men hvis man dropper Gmail eller Outlook, så dropper man vel også integrasjonen mot G - Suite og Office og er tilbake i et mye mer tungvindt kontorlandskap? Lenke til kommentar
Isdahl Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Bruker premium Protonmail, protonvpn, Sync for den lille lagringen jeg trenger og Signal for meldinger. Som flere har kommenert savner jeg Protonmail i denne artikkelen 1 Lenke til kommentar
hrafnafn Skrevet 1. august 2018 Del Skrevet 1. august 2018 (endret) Nice, men Sync er vel ikke open source? Endret 1. august 2018 av hrafnafn Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Dersom sikkerhet og personvern er ekstra sikkert bør man bruke Google Advanced Protection Program når man sammenligner tjenestene. Lenke til kommentar
hrafnafn Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Det hjelper ikke mot at Google selv støvsuger til seg dine persondata, eller at amerikanske myndigheter krever dataene utlevert, ref. Edward Snowden. Endret 15. august 2018 av hrafnafn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Etter å ha prøvd protonmail en periode synes jeg ikke brukergrensesnittet strekker helt til. Er det noen andre gode og sikre jeg burde prøve? La ikke Lavabit ned for noen år siden i forbindelse med at de ikke klarte å verne om brukernes personvern likevel? Den Lavabit-tjenesten som fins nå, er det samme greia? Hvilke flere bør jeg prøve? Lenke til kommentar
hrafnafn Skrevet 10. oktober 2018 Del Skrevet 10. oktober 2018 Etter å ha prøvd protonmail en periode synes jeg ikke brukergrensesnittet strekker helt til. Er det noen andre gode og sikre jeg burde prøve? La ikke Lavabit ned for noen år siden i forbindelse med at de ikke klarte å verne om brukernes personvern likevel? Den Lavabit-tjenesten som fins nå, er det samme greia? Hvilke flere bør jeg prøve? Se https://www.privacytools.io/#email for noen alternativer. 1 Lenke til kommentar
jakobbg Skrevet 22. oktober 2018 Del Skrevet 22. oktober 2018 Då eg ikkje har abonnement; kva teneste er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå