Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

God kveld!

Tenker å kjøpe meg en dirtbike/crosser, ser at Motornorway.no har 150,250cc til en merkelig lav pris

Noen som eier/har prøvd disse "orion x-pro...." dirtbiksa ?

Lurer litt på hvordan aksen er, kvaliteten å om det er noen stor forskjell på 150/250n

Skal kun brukes til hytta og div, ikke noe banekjøring osv. Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med bare 17HK er den marginalt sprekere enn en lett-mc. Vanlige 250 dirt bikes har rundt 50HK et sted.

Måten de skryter på gjør meg også mistenksom. De påstår at det er vanlig med 4 gir mens "denne" har 5 gir. De aller fleste dirt bikes har 6 gir.

Den veier også "et tonn"! 120kg mens normale 250-er veier under 100kg.

Og så spørs det på deletilgangen når ting går i stykker. Hjelper lite at sykkelen er billig hvis du må kaste den og kjøpe ny når noe går i stykker.

Lenke til kommentar

Disse er late, er de ikke 4-takt?

Prøv en sånn en, og etterpå drar du og prøver enten Yamaha YZ 125 eller 250, evt Suzuki Rm 125 eller 250. 

Begge svært robuste maskiner, men holder en knapp på Yamaha kvalitetsmessig.

Jeg vil tro det holder med 125 for de aller fleste, de er rimelig kvasse disse syklene. Kanskje hvis du er svært dreven bør du ha 250.

Kan godt hende du blir fornøyd med en 80 cc crosser også, er jo bortimot 30 hk på noen av de, og veier nesten ingenting. Viktig å velge kjent merke og 2-takt hvertfall, da får man reservedeler og de er greie å skru på og holder bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...