Gå til innhold

Konkurransetilsynet varsler stor nyhet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er urettferdig er de som er uskyldig som får regningen særlig kundene. og Dårlig tjeneste. Hvorfor skal telenor bruke penger på fiber og 5g nå? Som pengesekken er tom. Vent til 2050. Blir det ny skandale 2100, fereste av oss lever da.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Staten er ute å raner kapitalister for mange millioner kroner ... igjen.

Kapitalistene tjener ikke pengene sine i et vakuum og er avhengige av et velfungerende samfunn for å gjøre det godt (små forskjeller, høyere BNP). Slik sett er det rett og rimelig at de gir litt tilbake til samfunnet som er den den konteksten de tjener penger i. I tillegg bør de selvsagt også bidra i de landene hvor de utnytter arbeidskraft og naturressurser grovt, men det er det begrenset hvor mye man kan gjøre med fra Norge. 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kapitalistene tjener ikke pengene sine i et vakuum og er avhengige av et velfungerende samfunn for å gjøre det godt (små forskjeller, høyere BNP). Slik sett er det rett og rimelig at de gir litt tilbake til samfunnet som er den den konteksten de tjener penger i. I tillegg bør de selvsagt også bidra i de landene hvor de utnytter arbeidskraft og naturressurser grovt, men det er det begrenset hvor mye man kan gjøre med fra Norge. 

Det er staten, ikke samfunnet, som er ute på røvertokt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Norsk mat er blandt verdens aller billigste. Vi bruker latterlige 11% av vår inntekt på mat.

Elendig utvalg og ting som ikke er standard i alle sitt kjøkken koster mye mer. Les andre delen av setningen min, når jeg fysisk ikke kan spise endel så er mat i Norge svindyrt i forhold mange andre europeiske land som har utvalg og ikke blodpriser på alt som ikke er basisvare for alle.

Lenke til kommentar

Jeg ville blitt veldig overrasket om et land som ligger helt på bunn i verden når det kommer til matpriser, skulle vise seg å være "svindyrt" når det kommer til "spesialvarer".

Men jeg finner ikke noe data til å forsvare den påstanden med.

Lenke til kommentar

Jeg ville blitt veldig overrasket om et land som ligger helt på bunn i verden når det kommer til matpriser, skulle vise seg å være "svindyrt" når det kommer til "spesialvarer".

Norge ligger ikke på bunn når det kommer til matpriser, vi ligger på topp.

Du mente kanskje at Norge ligger på bunn når det kommer til matpriser relativt til våres inntekt? Hvis du mente det så bør du si det.

Og det er egentlig ikke helt riktig, Tyskland, Nederland, USA og flere andre land har lavere matvarepriser enn Norge selv om du justerer for inntekt. Prisforskjellen er større enn inntektforskjellene.

Retail-food-prices-2015.jpg

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Norge er overhode ikke billig på mat. Selv i forhold til inntekt er vi forholdsvis dyre. Har hørt denne med at mat er billigst i Norge mange ganger, men de som fant på det har neppe besøkt andre land i europa. Det finnes nok enkelte varer som er dyrere i utlandet enn i Norge, men i snitt er norge ganske dyre på generelt alt av dagligvarer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alt jeg finner av data tyder på det motsatte. Har aldri sett noen putte norge utenfor topp 10 billigst mat i verden. Justert for inntekt, så klart.

Du mente kanskje at Norge ligger på bunn når det kommer til matpriser relativt til våres inntekt? Hvis du mente det så bør du si det.

Det var det jeg mente, ja. Skrev det i mitt første innlegg, men gjentok det ikke i innlegg nummer to.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norge er overhode ikke billig på mat. Selv i forhold til inntekt er vi forholdsvis dyre. Har hørt denne med at mat er billigst i Norge mange ganger, men de som fant på det har neppe besøkt andre land i europa. Det finnes nok enkelte varer som er dyrere i utlandet enn i Norge, men i snitt er norge ganske dyre på generelt alt av dagligvarer.

Og generelt sett tjener vi langt mer enn andre land i Europa.. vi ligger ca 40% over EU i varer og tjenester men lønninger er gjerne dobbelt ift snitt i EU.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Elendig utvalg og ting som ikke er standard i alle sitt kjøkken koster mye mer. Les andre delen av setningen min, når jeg fysisk ikke kan spise endel så er mat i Norge svindyrt i forhold mange andre europeiske land som har utvalg og ikke blodpriser på alt som ikke er basisvare for alle.

Hvilke varer tenker du på? Cøliaki?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...