Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Heisann! Jeg eier en Mercedes C-klasse T-model c220 CDI stasjonsvogn. Jeg har et ''lite'' problem. Når jeg skal sette lyset på park på enten høyre eller venstre side lyser det ingenting. Men når jeg skal sette på parklys på begge sidene (foran og bak begge sider) så lyser det. Jeg har også tittet i instruksjonsmanualen, og der viser det ikke til at det kan være en sikring som er gått. Det står heller følgende i instrusksjonsboka; ''Parking lamps/ tail lamps - electronic'' - altså det viser ikke til nummer til en sikring. Er det da sikkert at det IKKE dreier seg om en sikring? - at det er elektrisk det er noe rusk med? Eller er det faktisk en sikring som har gått? - og i såfall, hvor finner jeg den? LES: Har sett i instruksjonsboka og lappen som sitter med sikringene. På forhånd, takk! Endret 20. juni 2018 av Eniilooraacs Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 "Når jeg skal sette lyset på park på enten høyre eller venstre side lyser det ingenting" Du kan ikke velge hvilken side parklysene skal lyse?!? Og har du parklys bak på bilen? Du snakker ikke om tåkelys her? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Du kan ikke velge hvilken side parklysene skal lyse?!? Biler med stjerne i grillen har valg for høyre eller venstre parklys. Min har det, men har aldri brukt det... Endret 20. juni 2018 av Mr D Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 "Når jeg skal sette lyset på park på enten høyre eller venstre side lyser det ingenting" Du kan ikke velge hvilken side parklysene skal lyse?!? Og har du parklys bak på bilen? Du snakker ikke om tåkelys her? Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Slik det er i Tyskland er det slik at når/hvis man skal en rask tur ut av bilen kan man sette på parklys på en av sidene pga. Trange gater. Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Biler med stjerne i grillen har valg for høyre eller venstre parklys. Min har det, men har aldri brukt det... mb-lys.png Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Sikker på at dette er programmert inn på norske modeller? I norge skal jo parklysa lyse på begge sider. Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Problemet løste seg! Jeg hadde rett og slett glemt å ta ut nøkkelen da jeg skulle sette på parklys på høyre side. (og venstre side) Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Sikker på at dette er programmert inn på norske modeller? I norge skal jo parklysa lyse på begge sider. Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Ja. Det er slik det fungerer på mercedesen. Men problemet er løst! Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Dette var vanlig på biler i gamle dager, hadde det på en syttitalls Taunus, bare å dra ned eller opp blinklyshendelen for å få ønsket side til å lyse når nøkkel var tatt ut. Mulig jeg har det på Focusen også, har ikke testet. Bruken er for å synes bedre ved parkering i mørke, langs veien, samtidig som man bruker minst mulig strøm. Endret 20. juni 2018 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Ahh, da har jeg lært noe nytt om Merchedes i dag. Ikke så dum funksjon egentlig. Lenke til kommentar
Eniilooraacs Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Veldig genialt! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Så genialt! Å få bilen til å se ut som en parkert moped i mørket. 1 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Før dette kom, i skikkelig gamle dager, kjøpte man egne slike parklys som man huket på sidevinduet, sveivet opp og plugget i strøm i dashen: https://www.ebay.com/itm/vw-split-bug-bus-hella-oval-parking-light-clip-on-window-50-s-perohaus-accessory-/291845200425?nma=true&si=9KCiZToz8ExhttuoBX5iB%252FXr2eA%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Ahh, da har jeg lært noe nytt om Merchedes i dag. Ikke så dum funksjon egentlig. Det neste som bør på opplæringsplanen er da å skrive navnet riktig 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå