Sa95 Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Hei, jeg har nylig blitt hacket og frastjålet en god del kryptovaluta. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre? Skal dette meldes til politiet som tyveri, har jeg noe erstattningskrav noe sted? Jeg måtte skrive i selvangivelsen hvor mye jeg har i krypto, hvordan skal jeg melde om tyveriet slik at jeg ikke blir beskattet av det nå? Håper på hjelpsomme kommentarer. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Du må nesten beskrive litt hvordan denne hacken ble gjennomført for at vi kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Selv om du har blitt frastjålet kryptovalutta etter årsskiftet må du likevell skatte av det nå... Edit: Om du har 20millioner på konto i 2017, og gjør en dårlig invistering i Januar 2018 som gjør at du taper alle de 20millionene.. Så må du alikvell skatte for å ha de 20millionene på konto i 2017 Muligens du kan føre opp noe tap ved neste skatteoppgjør (2018)... Tyveriet må politianmeldes, for at du skal kunne føre opp noen tap, må også dokumenteres... Ellers så må du jo ha ført opp kryptovalutta beholdningen din ved årsskiftet selv da du leverte selvangivelsen din.. Dette føres med skjeldenhet inn automatisk.. Endret 21. juni 2018 av Krozmar 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Det Krozmar skriver stemmer. Du må betale formuesskatt for 2017 så lenge tyveriet skjedde i 2018. Det er mulig du kan få fradrag for tapet på neste års ligning. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Formueskatt inntreffer ikke før du har 1,48 Mill i formue. Hvor mye er det egentlig snakk om her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå