steinjarle Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Electrocompaniet er konkurs Lenke til kommentar
Hegle Tandstad Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Ikke så rart når det produseres billige kopier i Kina som spiller minst like bra. Samme har rammet flere større produsenter som Marantz osv Lenke til kommentar
Populært innlegg Lid/Ran Skrevet 20. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 20. juni 2018 Husker fremdeles mitt første møte med Electrocompaniet. Slutten av 80-tallet, begynnelsen av 90-tallet og guttegjengen hadde akkurat begynt å få øynene opp for hifi. Det gikk i NAD, Denon, Dali og - hos enkelte mer vågale - Cerwin Vega. Nøye utvalgt etter saumfaring av HiFi-klubb-avisa. Og utallige telefoner til Trondheim. Heldig var jeg som hadde en far som jobbet i NSB og ordnet gratis frakt med toget oppover. Men en av oss tok alltid alt litt lengre. Jeg husker første gang jeg gikk inn i kjellerstua hans etter innkjøp av en EC-forsterker. Den var så jæ*** kul. Og selvsagt låt det, i våre ører, noe hinsides bra. På tross av at det ble spilt på noen litt obskure selvbygde Atlanta-høyttalere av - skjønte vi etterhvert - sånn ymse kvalitet. Uansett, jeg kan fremdeles kjenne både lukta i rommet, se for meg de nærmest vantro ansiktsutrykkene til kompisene mine. Det var tider det. Fremdeles noe som imponerte, sjokkerte og som føltes nærmest uoppnåelig. EC fikk seg vel en knekk for mange år siden egentlig? Forsvant ikke en av sjefsdesignerene (og startet Abrahamsen?) og hele bedriften ble vel mer eller mindre kinesisk. Eller blander jeg nå? Mystikken forsvant i alle fall litt etter som man selv fikk bedre råd, et vell av produsenter begynte å lage lignende, bedre og i alle fall produkter med sjokkerende pris/ytelse-forhold. 13 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Aldri hørt om selskapet før nå. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Moskus Skrevet 20. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 20. juni 2018 Aldri hørt om selskapet før nå. Det har nok både med alder og interesser å gjøre. 37 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Synd. Jeg har lenge siklet på EC-Living-konseptet, men har merket at det har gått tregt med utvikling, app-støtte og annet i forhold til Sonos og de andre store. 1 Lenke til kommentar
Sindroid Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Sovet under stein du.. ? 2 Lenke til kommentar
_Nils_ Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Håper de får en løsning på dette, og det gjennoppstår. EC-Living var absolutt noe som frista, men ble aldri helt klok på hvordan de fungerte, så ble aldri noe kjøp, med tanke på prisen. Kan det være ubetalte regninger fra Spaceworld/Soundgarden som tar knekken på hele greia? Lenke til kommentar
Populært innlegg TorsteinH Skrevet 20. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 20. juni 2018 Er ikke rart de går konkurs når folk er fornøyd med lydplanker under TV i stedet for ekte stereoanlegg. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dusken Skrevet 20. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 20. juni 2018 Er ikke rart de går konkurs når folk er fornøyd med lydplanker under TV i stedet for ekte stereoanlegg. Eller når majoriteten klarer seg med hvite øreplugger som følger med smart-telefonen. 15 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Er ikke rart de går konkurs når folk er fornøyd med lydplanker under TV i stedet for ekte stereoanlegg.EC-Living var vel et slags gjensvar på det, da. Dessverre tok det for lang tid før alle produktene kom på markedet, så jeg kjøpte aldri noe. Men en EC-lydplanke hadde nok kanskje vært lettere å selge. Pengene sitter løst hos folk ved kjøp av lydplanker, så burde vært mulig å snike seg inn med et premium-produkt der. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 For meg er EC litt i samme klasse som Bang & Olufsen; litt sært og veldig overpriset. 4 Lenke til kommentar
Oddvar Mikalsen Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Vi har heldigvis Hegel Lenke til kommentar
Jahkir Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Dette er vel fordi HIFI kjøpes på nett, på samme steder man kjøper alt annet... som komplett.no og Tilsvarende nettbutikker. Altså vil folk kjøpe alt på samme sted Lenke til kommentar
TG- Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Aldri hørt om selskapet før nå. Tyder på noe med alder, kanskje? ÅÅhh! hvor dette var sikleprodukter på slutten av åttitallet! Husker enda hvordan man stod og ni-kosa seg med disse forsterkerne! Jeg var helt klar på at voksenlivet skulle bringe med seg en EC forsterker - og høyttalere med bånddiskanter! Nå er EC konkurs, og mye av bånddiskantene er blitt veldig skurrete - eller domediskantene er blitt mye badre.. - selv har jeg ikke kommet lengre enn å kjøpe meg et hus med stue å ha stereoanlegget i... :-( 3 Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Trist, elsker lyden fra ec... Min gamle eci 5 holder fortsatt koken bra.. 1 Lenke til kommentar
magnus1992 Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Vi har heldigvis Hegel Huff nei, Hegel er ikke noe særlig. Analytisk og kjedelig lyd. Lenke til kommentar
Bjørner Sandom Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 For meg fremsto Electrocompaniets produkter som oppskrytte og overprisede. For en del år tilbake hadde jeg et anlegg med AW 250R, EC 4.7 og EMC 1, men beholdt det ikke særlig lenge. Lyden var helt grei, men ikke god nok til å forsvare den høye prisen, og kvalitetsproblemer medførte behov for garantireparasjon av både effektforsterker og CD-spiller, i tillegg til at volumkontrollen på preampen begynte å sprake allerede da den var forholdsvis ny. Designet er en smakssak, men jeg synes produktene ser ganske harry ut. En produsent kan ikke leve evig på overentusiastiske anmeldelser i HiFi-pressen dersom produktene ikke lever opp til forventningene. 2 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Aldri hørt om selskapet før nå. Tyder på noe med alder, kanskje? ÅÅhh! hvor dette var sikleprodukter på slutten av åttitallet! Husker enda hvordan man stod og ni-kosa seg med disse forsterkerne! Jeg var helt klar på at voksenlivet skulle bringe med seg en EC forsterker - og høyttalere med bånddiskanter!Nå er EC konkurs, og mye av bånddiskantene er blitt veldig skurrete - eller domediskantene er blitt mye badre.. - selv har jeg ikke kommet lengre enn å kjøpe meg et hus med stue å ha stereoanlegget i... :-( Ja, og nå som vi blir eldre ryker hørselen også.. Jeg trodde diskanten i B&W'ene var gåen, men det var ørene mine som var defekte 4 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 For meg er EC litt i samme klasse som Bang & Olufsen; litt sært og veldig overpriset. Jeg kjenner EC fra tiden med Abrahamsen bak roret. Den mannen var jo musiker oghabil bassist i tillegg til ihugga HiFi mann. Og god lyd var målet. Tidlig på 90 tallet gjorde de også et par høyttalere som det fortsatt er mulig finne brukt. Kommer du over disse så løp og kjøp. Og kommer du over flere enn to så ta med alt du klarer å bære. Husker jeg var på privat demo på dedikert kinorom, dette var uvanlig og kun for de største blodfansa. EC forsterke og EC høyttalere. Spilte enormt både på musikk og film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå