Gå til innhold

– Kryptovaluta kan gi Internett-kollaps

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant at BIS nå er på banen! Dette er kanskje den mest partiske institusjonen i hele verden mhp Bitcoin og det at de nå kritiserer Bitcoin er et tegn på at deres business holder på å raseres.

Det finnes to "fraksjoner" i Bitcoin-systemet: De som ser det som en settlement-system (en BIS-konkurrent) og de som ser det som noe som skal skaleres opp (en VISA-konkurrent).

Som settlement-system er det nettopp BIS som blir utkonkurrert. Ripple har da nettopp lansert diverse systemer for nettopp settlement mellom banker, f.eks. gjennom InterLedger-standarden for inter-blockchain oppgjør.

Når sentralbanker tilbyr blockchain-systemer så vil f.eks. InterLedger-systemet kunne gjøre at banker også internasjonalt kan bevise deres reserver hos sentralbanken og swappe reserver uten at BIS er involvert.

La meg gjøre en profetisk utsagn før jeg har lest rapporten.  BIS antar at bitcoin er eneste rimelige implementasjon av blockchain og at all data må distribueres til alle.  Jeg antar videre at BIS ser bort fra SPV-bevissystemet som ble nevnt i det originale bitcoin-paperet (men som ikke helt fungerer i bitcoin-systmet) og alle forbedringer som har kommet senere for å sørge for at hver aktør ikke trenger å lagre mer enn det som trengs for å bevise sin egen beholdning.

Jeg antar videre at de ignorerer proof-of-stake, sharding og de fleste andre teknikker som enten er utviklet eller under utvikling.

Ok ok.. jeg skal lese rapporten nå.

Endret av oppat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha dette er noe av det tåpligste jeg har lest noensinne.

Hvor skal man begynne? Som om BIS bryr seg fuck all om internett, de hadde vel helst sett at det ikke eksisterte, samme som de syns om Bitcoin.

Og hvorfor i huleste kveler ikke VISA internett i dag da hvis det er sånn at noen skarvelige pengetransaksjoner skal kverke internett?

Ja internett klarer 4K video på kryss av kloden, men ikke kilobyte-meldinger med transaksjoner!

Er vel bare å tolke som at de pisser i buksa av frykt når de virkelig gidder å sette seg ned å sause sammen noe så graverende dumt.

Lenke til kommentar

Hahaha dette er noe av det tåpligste jeg har lest noensinne.

Hvor skal man begynne? Som om BIS bryr seg fuck all om internett, de hadde vel helst sett at det ikke eksisterte, samme som de syns om Bitcoin.

Og hvorfor i huleste kveler ikke VISA internett i dag da hvis det er sånn at noen skarvelige pengetransaksjoner skal kverke internett?

Ja internett klarer 4K video på kryss av kloden, men ikke kilobyte-meldinger med transaksjoner!

Er vel bare å tolke som at de pisser i buksa av frykt når de virkelig gidder å sette seg ned å sause sammen noe så graverende dumt.

Jeg tror du bør lese litt, om flere forskjellige emner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...