Gå til innhold

Mobil til 10åring

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kjøpe en ny mobiltelefon til min stedatter på 10år og trenger noen tips.

Jeg har selv hatt kun toppmodeller de siste årene type Samsung / OnePlus /iPhone og har vært stortsett fornøyd.

Sist telefon fikk hun for 2 år siden. Da valgte jeg en billig samsung som hadde fått gode anmeldelser: Samsung J5.

Vi har vært svært misfornøyd. Den er treig og har bare 8GB intern lagring (heldigvis mulighet for sd-kort.)

Ville det vært bedre å kjøpe en 2 år gammel toppmodell isteden for en ny mellomklasse telefon? Jeg klarer ikke bestemme meg.

Har fks. vurdert Samsung Galaxy S7 siden jeg selv mener det enda er en meget god telefon.

Kort oppsummert:

- 2 år gammel toppmodell kontra ny mellomklasse telefon.

- Hvilken type anbefaler folk.

Prisklasse: Ikke over 4000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iphone SE kjøpte jeg akkurat til min datter på snart 10 år

Finnes et hav med fluffy rosa deksler som var et stort pluss

Hun likte også størrelsen på 4” bedre enn sin 5” gamle android telefon

Stor suksess

Rundt 3000-3500 kr

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Kanskje greit å tenke på byggemateriell, glass har en tendens til å knuse...men G6 tåler litt ekstra.

iPhone SE hadde jeg styrt unna, fin størrelse, men gammel og elendig frontkamera (ja det er relativt viktig for ungene også).

Dagens mid-rangers er gode da. Motorola, Nokia og Honor har gode telefoner, sjekk i en butikk hvordan størrelsene er.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å styre unna apple for denne runden.

Ser det er veldig mange gode mid-range telefonen. Men kan noen gi meg en god grunn for å velge en ny mid-range telefon framfor en eldre toppmodell som er satt ned til ish samme pris?

En god grunn er ikke lett å finne. Som du sier så er S7 fortsatt en habil telefon, men synger vel på siste verset ang sikkerhetsoppdateringer. Da er kanskje en Nokia med ren Android bedre, de skal vel være sikret i 2 eller 3 år.

Motorola er litt tregere, men med Android One så er vel de og siktet like lenge.

Lenke til kommentar

Jeg sitter i samme situasjon, og tror det heller mot en Moto G6 Plus. Rett under 3000,- og meget bra på det aller meste. Kjøpte også Galaxy J5 sist, og den var fin en stund, men er blitt ganske treg, og ikke minst fylte den seg VELDIG fort opp, selv med minnekort til bilder o.l. Å flytte apper til SD har ikke gitt noebn effekt i det hele tatt. Kona har Moto G5 Plus, og er veldig fornøyd, så jeg tror G6 Plus er et trygt valg.

Lenke til kommentar

Ikke rart du er misfornøyd med J5 med 8gb lagring, alt blir bare sirup med makset lagring. Jeg hadde selv gått for Moto X4 i det tilfelle her. Jeg har anbefalt den i flere andre tråder, men den er latterlig billig nå til 2190 kr, og har fått gode skussmål blant annet av tek.no. Ganske clean Android, bra kamera og speks, 64 GB lagring, ip67 rating.. Whats not to like? Ikke er den altfor stor heller på 5,2"https://www.tek.no/artikler/test-motorola-moto-x4/411591

Endret av fflex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt en med minst 32Gb lagring og ikke glass bakside.

Har prøvd å sortere ut noen bra her:

https://www.prisjakt.no/product.php?j=4700447,4721862,4521041,4515148,4315826,4236150,4430865,4756011,4479157,4191676,4372021,4644348,4350829,4700444,4517881

Problemet med å kjøpe en gammel Android er at det er snart slutt på software oppdateringene, derfor bedre å kjøpe en forholdsvis ny modell.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Ikke rart du er misfornøyd med J5 med 8gb lagring, alt blir bare sirup med makset lagring. Jeg hadde selv gått for Moto X4 i det tilfelle her. Jeg har anbefalt den i flere andre tråder, men den er latterlig billig nå til 2190 kr, og har fått gode skussmål blant annet av tek.no. Ganske clean Android, bra kamera og speks, 64 GB lagring, ip67 rating.. Whats not to like? Ikke er den altfor stor heller på 5,2"https://www.tek.no/artikler/test-motorola-moto-x4/411591

Denne ser jo på papiret nesten ut som en G6 Plus, bare med mindre skjerm? Og ganske mye billigere. Den må helt klart vurderes. 5,9" mistenker jeg kan bli stort for en jente på 11 egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...