Gå til innhold

Oppo Find X - fremtiden her nå

Anbefalte innlegg

Fingeravtrykk i skjermen er nok den beste løsningen totalt sett når de får den til å jobbe raskere.

Venter selv litt på dette. Har hatt Note 4 og nå Oneplus 5 og begge har fingersensoren fremme så dem passer perfekt til tommelen. Virker så knotete å måtte ta fingern på baksiden.

Håper Oneplus 6T eller 7 får dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fingeravtrykk er fortsatt den beste løsningen alt i alt

nei 3D Face scanning som både iPhone, Samsung S9(tror jeg?), Oppo og muligens Huawei bruker er mye bedre enn fingeravtrykk. Raskere også.

Det at du foretrekker fingeren fremfor at den leser ansiktet er jo en annen sak :p

Lenke til kommentar

nei 3D Face scanning som både iPhone, Samsung S9(tror jeg?), Oppo og muligens Huawei bruker er mye bedre enn fingeravtrykk. Raskere også.

Det at du foretrekker fingeren fremfor at den leser ansiktet er jo en annen sak :p

Problemet er at de "trygge" løsningene som f.eks iphone bruker er så himla treg. Og den raske som f.eks oppo og Oneplus bruker som er ikke trygg nok for å logge inn i nettbank osv. Da er det greit å ha det beste fra begge verdener med rask faceunlock og trygg fingersensor. Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Nei? Fingeravtrykklesing er fortsatt den raskeste måten å låse opp en telefon på. Klart det finnes sikkert noen som er treg med fingeravtrykk også, men hvilken som helst god fingeravtrykkleser er definitivt raskere enn FaceID. 

Lenke til kommentar

Nei? Fingeravtrykklesing er fortsatt den raskeste måten å låse opp en telefon på. Klart det finnes sikkert noen som er treg med fingeravtrykk også, men hvilken som helst god fingeravtrykkleser er definitivt raskere enn FaceID.

Ikke nødvendigvis. Har du testet en Oneplus? Man trykker på power knappen på siden og man er inne på telefonen før den har fått på skjermen. Man ser ikke låseskjermen engang. Så er vel så raskt som det er fysisk mulig å få face unlock. Fingerleser er kansje bittelitt raskere igjen men face unlock er latterlig raskt. Dog ikke sikkert nok til å kunne betale på butikken med eller logge inn i nettbank.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Har du testet en Oneplus? Man trykker på power knappen på siden og man er inne på telefonen før den har fått på skjermen. Man ser ikke låseskjermen engang. Så er vel så raskt som det er fysisk mulig å få face unlock. Fingerleser er kansje bittelitt raskere igjen men face unlock er latterlig raskt. Dog ikke sikkert nok til å kunne betale på butikken med eller logge inn i nettbank.

Jeg har en OnePlus 5T, så ja. Den er lynrask, men den er ikke like trygg som fingeravtrykk. Lettere å lure kameraet enn fingeravtrykksensoren. Den er på det beste like rask som fingeravtrykk, men aldri raskere. Bruker som regel ansikts-gjenkjenning på min 5T selv og er veldig fornøyd.

Men så er det jo igjen det med sikkerheten. Hadde 5T sin ansikts-gjenkjenning vært like trygg som fingeravtrykk/FaceID så hadde det uten tvil vært en av de beste løsningene på markedet, selv om jeg føler at en fingeravtrykksensor i glasset er den ultimate løsningen i overskuelig framtid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...