Gå til innhold

Oppo Find X - fremtiden her nå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm , ser for meg at den motoriserte delen som kommer opp bryter sammen etter en stunds bruk . En får støv, sjit og lommerusk i sprekkene og kanskje noe som riper opp linser også.

Tipper folk flest har ødelagt den lenge før det skjer ved å slippe den i dass eller i bakken...

Lenke til kommentar

Tipper folk flest har ødelagt den lenge før det skjer ved å slippe den i dass eller i bakken...

Vanskelig å ta bilder og bruke kamera da :p

Altså om den delen ikke kommer opp lenger etter et fall i gulvet/bakken e.l. Spørs hvor robust det designet egentlig er.

Men må innrømme at det var skikkelig kult da :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ja, spesielt med 1080 P skjerm... :-(

Jeg ser på det som en positiv ting. Du merker ikke noe forskjell på det meste. Eneste forskjellen jeg har merket er at YT-kvaliteten er hakket dårligere fordi 1440p har høyere bitrate. På den positive siden har man markant bedre batteritid. Ganske stor forskjell vil jeg si. Batteritiden veier opp i massevis for en litt høyere oppløsning som man sjeldent merker med mindre man står med den midt i trynet og sammenligner med en annen.

Lenke til kommentar

Har dukket opp et par telefoner i det siste med popup frontkamera, og jeg skulle ønske de heller hadde droppet hele den biten. Alle trenger ikke selfiemodus.

Da er det vel bare å ikke benytte deg av kamera så vil det aldri poppe opp og det vil ikke være noe problem?

"Irriterende at denne bilen leveres med to seter, jeg skal bare kjøre min alene"

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Tja. I disse dager hvor 3,5mm porten må vike hos så mange produsenter pga "plassmangel" i moderne telefoner er jo denne mekanismen noe jeg ikke  helt ser - om man skal tvinge seg selv til å tro det var derfor 3,5mm porten forsvant To seter i en bil er flott. Kanskje jeg skal frakte noe i  det andre setet. Men om jeg ikke vil ha det får jeg sikkert tak i en bil med bare ett sete. Finner ikke en telefon uten en slik notch uten kamera. Doesnt exist.

Det er forsåvidt ikke frontkameraet i seg selv som er greia, men at de har klart å gjøre det enda mer komplisert. Jeg bryr meg fint lite egentlig. Kan være så mange kameraer på så mange kanter av telefonen som mulig for min del. Men er det virkelig ikke èn eneste produsent som tør lage en telefon uten?

Lenke til kommentar

Men er det virkelig ikke èn eneste produsent som tør lage en telefon uten?

Det kan godt hende at det finnes, men det er så få som vil ha det at man hører nok lite til den. For mangel på 3.5mm jack så har man adaptere og man har bluetooth som tar mer og mer over. For selfie-kamera så har man ingen gode løsninger (foruten om den OPPO lagde der kameraet snur seg). 

Folk vil ha selfie-kamera, nok til at de ikke hadde kjøpt telefoner uten selfie-kamera. Folk vil ha 3.5mm jack også, men ikke nok til at de unngår å kjøpe en telefon uten det. Jeg tar ikke mye selfies, men jeg setter likevel stor pris på det kameraet hver gang jeg bruker det. Men jeg overlever fint uten 3.5mm jack (Min tlf har det, men jeg bruker den aldri).

Lenke til kommentar

Da er det vel bare å ikke benytte deg av kamera så vil det aldri poppe opp og det vil ikke være noe problem?

"Irriterende at denne bilen leveres med to seter, jeg skal bare kjøre min alene"

Nja. Telefonen har ikke fingeravtrykkleser, men bruker ansiktsgjenkjenning hvor frontkameraet brukes. Å gå tilbake til kun pin frister nok lite for de fleste.

Synes forøvrig denne løsningen er meget elegant. Men skulle gjerne ha fingeravtrykk. Selfiekamera bruker jeg aldri. Jeg kunne nok vurdert denne men å kommer neppe til å kjøpe av flere årsaker.

Lenke til kommentar

Noen som vet om når man kan kjøpe denne enten direkte fra Oppo eller om den evt kommer til Norge?

Snuser litt på denne selv. Erstatte min S8.

Nja. Telefonen har ikke fingeravtrykkleser, men bruker ansiktsgjenkjenning hvor frontkameraet brukes. Å gå tilbake til kun pin frister nok lite for de fleste.

er ikke Fingeravtrykk litt 2015? :D Ansiktgjenkjenning fungerer jo utmerket i dag (mer eller mindre)

Lenke til kommentar

er ikke Fingeravtrykk litt 2015? :D Ansiktgjenkjenning fungerer jo utmerket i dag (mer eller mindre)

Nå er jeg superfornøyd med ansiktsgjenkjenningen på min OnePlus 5T, men det er ikke nok til å ta over for fingeravtrykk. Den er ikke like trygg og det er ikke alltid man kan ha riktig vinkel heller. Kanskje man kommer til det punktet snart, men vi er ikke der enda. Selv iPhone X-eiere savner fingeravtrykk, men nå er jo den litt tregere også.

Lenke til kommentar

Den er ikke like trygg og det er ikke alltid man kan ha riktig vinkel heller. Kanskje man kommer til det punktet snart, men vi er ikke der enda.

Fingersensor har en feilrate på 1:50000, mens dagens ansiktgjenkjenning har 1:1000000 om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

Fingersensor har en feilrate på 1:50000, mens dagens ansiktgjenkjenning har 1:1000000 om jeg husker rett.

Det gjelder nok ikke de telefoner som kun bruker kamera (ett enkelt) som gjenkjenning. Der er nok feilmarginen stor (de som kan lures med bilde)
Lenke til kommentar

Det gjelder nok ikke de telefoner som kun bruker kamera (ett enkelt) som gjenkjenning. Der er nok feilmarginen stor (de som kan lures med bilde)

Det er klart.

Gjelder jo selvsagt dagens standard :) Bare påpekte det mtp han nenvte at vi ikke var helt der enda, noe vi er. ;) 

Lenke til kommentar

mtp han nenvte at vi ikke var helt der enda, noe vi er. ;)

Apple sin FaceID er foreløpig best på sikkerhet, OnePlus/OPPO er best på hastighet. Fingeravtrykk er fortsatt den beste løsningen alt i alt og derfor mener jeg at vi ikke er helt der enda.

Fingeravtrykk i skjermen er nok den beste løsningen totalt sett når de får den til å jobbe raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...