Valkyria Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 I ca et halvt år nå har jeg slitt med at dypt i venstre skulder så har jeg en smerte som kan minne om en form for strekkskade eller betennelse. Når jeg sitter i ro, eller ikke bruker armen så kjenner jeg ingenting, men når jeg løfter noe tungt, eller beveger armen oppover kjenner jeg smerten. Har hatt det så lenge nå at jeg husker ikke helt hvordan det oppstod, men mest sannsynlig i forbindelse med trening på treningsstudio. I begynnelsen tok jeg det rolig og unngikk å bruke skulderen på trening i størst mulig grad, og smerten dempet seg litt men det forsvant aldri helt selv om jeg roet skulderen i flere uker. Jeg gikk tilbake til å bruke skulderen på trening når jeg følte at ting var bra nok, og har egentlig hatt en uendret status i skulderen siden da. Jeg fikk noen Voltaren tabletter av min mor som jeg tok i ca 1 uke til jeg ikke hadde flere igjen, og skulderen ble definitivt bedre i denne perioden, men kom tilbake igjen litt etter jeg sluttet med tablettene. Jeg skjønner nå at dette ikke blir bedre av seg selv, og jeg kan ikke gå månedsvis uten å trene i håp om at det skal bli bedre av seg selv. Jeg er bare noe usikker på hvem jeg skal oppsøke for å få sett på skulderen. Er det riktig å gå til fastlege først for å få en evaluering, eller kan jeg gå direkte til en spesialist? Hvem i Bergen er i så fall egnet for å se på den type skade jeg har? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Ja, etter et halvt år er det på tide å komme seg til legen. Men ja, det høres ut som betennelse, noe jeg selv har slitt med. Hvis du stikker til legen, vil han gi deg resept på betennelsesdempende medisiner og rekvisisjon til fysioterapi eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå