StifMeister Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har nettopp bygget egen PC, og har da et GeForce FX 5600 grafikk kort. Jeg har installert alt og de nyeste driverne er på plass. Men når jeg spiller spill, (for det meste CS) så får jeg etter ca.1-2 minutt en feilmelding: The instruction at "0x10311b49" referenced memory at "0x105ba148". Memory could not be "read". Hva er det som skjer her? Jeg har snakket med forhandlerne, men de finner heller ikke ut hva det er. Jeg trenger hjelp så fort som mulig! Stian Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hiv ut skiten og kjøp deg et annet skjermkort. FX5600 er vel Nvidia neppe veldig stolt av... Prøv å last ned nye drivere fra Nvidia fra 11.12.03 det kan fikse noen problemer, men langt ifra alle. Jeg har samme kort så jeg vet hva du går igjennom, frister veldig å hive hele greia i søpla og kjøpe noe som virker. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Får du feilmelding i flere program/spill? Gjelder det kun dette spillet er feilen der Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Hvorfor tror du dette har noe med skjermkorte å gjøre? for meg ser det ut som du har en ødelagt ram brikke...dataen blir korrupt i RAMen og ikke kan leses når den den blir sendt tilbake til CPU. Hvis du har to rambrikker..ta ut en og en og test på nytt. får du feilmelding ved bruk av bare en av de..så har du svaret ditt! AKIRA Lenke til kommentar
StifMeister Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg får jo meldingen i alle spilla jeg spiller da, og jeg tviler sterkt på at det er RAMen, for jeg har levert den inn å di har sjekka liksom.....så jeg er ganske sikker på at d er skjerm kortet.... Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Det kan være skjermkortet ja, hvilke drivere bruker du? Lenke til kommentar
StifMeister Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Har d der MSI Live Update 3 så jeg får di nyeste hele tia liksom... Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Har d der MSI Live Update 3 så jeg får di nyeste hele tia liksom... Prøv å last ned Detonator 52.16 driver, avinst. kortet i enhetsbehandlingen og start maskinen på ny velg avbryt når windows finner kortet og inst. driver med setup filen. Lenke til kommentar
StifMeister Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg gjorde det, å da funka det! Men etter 10 minutt fikk jeg samme melding...Hva kan det da være? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg gjorde det, å da funka det! Men etter 10 minutt fikk jeg samme melding...Hva kan det da være? minnet på skjermkortet ditt. har du msi-kort? Lenke til kommentar
StifMeister Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Ja, jeg har et MSI GeForce FX 5600 128 MB....Hvordan det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 prøv å knekk skiiten.. Lenke til kommentar
StifMeister Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 JA, men jeg tror ikke jeg greier det....så jeg ringer heller swein! Han er jo expert på område lissom... Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 JA, men jeg tror ikke jeg greier det....så jeg ringer heller swein! Han er jo expert på område lissom... LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 JA, men jeg tror ikke jeg greier det....så jeg ringer heller swein! Han er jo expert på område lissom... hehe, du får meg til å smile! Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Mest sannsynlig korrupt RAM på skjermkortet siden du sier at du har testa sysRAMen. Send skjermkort tilbake til forhandler og be de teste den. Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Jeg gjorde det, å da funka det! Men etter 10 minutt fikk jeg samme melding...Hva kan det da være? minnet på skjermkortet ditt. har du msi-kort? sjekk ut hva slags minne du har på skjerkortet,(max hastighet, ns, osv) det sjekker du ved å gå inn på minneprodusentens webadresse, maybe samsung. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå