Fjellnisse1989 Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Hei folkens! Jeg er far til en kar på 1 1/2 år nå. Mor og jeg har delt permisjonen slik at jeg skulle hatt 10 uker permisjon. I forbindelse med sommerferie 2017 tok jeg ut 6 uker av permisjonen. Nå når madammen er ferdigstudert og starter i jobb skal jeg ta ut siste 4 ukene slik at vi overlapper før junior starter i barnehage. Hun har fullendt permisjonstiden sin og junior er over 1 år. Det vil si at permisjonen jeg har til gode kun kan benyttes så fremst jeg har søkt om utsettelse. Ved å søke om 6 uker perm i 2017, og ikke hele permisjonen, har jeg antatt at dette også ble tolket som en søknad om utsettelse av de resterende 4 ukene. Men her har jeg tatt feil og jeg har fått beskjed om at jeg ikke får støtte for de siste 4 ukene. Dette er meget frustrerende både fordi vi har et problem med barnepass og fordi jeg ikke har satt meg nok inn i NAVs systemer. Jeg har pratet med forskjellige folk som mener at dette kan ordne seg på annet vis. Reglene NAV setter ned om krav til søknad osv er regler NAV oppererer med. Men det jeg har fått fortalt er at norsk lov legger til grunne at permisjonstiden har man krav på uansett om man har eller ikke har sendt inn utsettelsessøknad. Og norsk lov ligger over NAVs reglemang. Jeg er verken jurist eller spesielt opplyst rundt dette. Jeg lurer på om noen her har erfaring med temaet og kanskje kan hjelpe meg litt på vei? Med en vennlig hilsenFredrik Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Har du snakket med NAV? Jeg klarte å rote det til begge gangene jeg skulle søke om permisjon, men begge gangene ordnet det seg da jeg tok kontakt via telefon fremfor brev/e-post. Lenke til kommentar
Fjellnisse1989 Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Har du snakket med NAV? Jeg klarte å rote det til begge gangene jeg skulle søke om permisjon, men begge gangene ordnet det seg da jeg tok kontakt via telefon fremfor brev/e-post. Ble kontaktet på telefon av saksbehandler. Så jeg kom ikke noen vei med det. Hvor grove bom gjorde du? Jeg skulle ha søkt innen midten av februar Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Du skal søke senest dagen før du faktisk skal ut i permisjon, er det ikke slik? Jeg husker vi hadde masse surr med førstemann hvor vi fikk flere forskjellige svar fra forskjellige saksbehandlere ifbm en ferieavvikling hos mor hvor vi i utgangspunktet hadde blitt feilinformert. Det der er ikke bare, bare for meg. Hadde jeg vært deg hadde jeg stilt spørsmålet på jussforumet. Der er der mange kloke hoder som vet å manøvrere paragrafer. Lenke til kommentar
Fjellnisse1989 Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Du skal søke senest dagen før du faktisk skal ut i permisjon, er det ikke slik? Jeg husker vi hadde masse surr med førstemann hvor vi fikk flere forskjellige svar fra forskjellige saksbehandlere ifbm en ferieavvikling hos mor hvor vi i utgangspunktet hadde blitt feilinformert. Det der er ikke bare, bare for meg. Hadde jeg vært deg hadde jeg stilt spørsmålet på jussforumet. Der er der mange kloke hoder som vet å manøvrere paragrafer. Vi hadde en sykemeldingsperiode og en ferieperiode også, som på en måte skulle telle. Men saksbehandleren jeg pratet med var ganske klar i at dette hadde jeg stelt i stand selv. Jeg klandrer meg selv for å ikke lese svarbrevet med uthvilte øyne. Men skulle de 4 ukene gå er det bittert likevel. Takk for tips, postet der også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå