^fmj Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Jeg bestilte to pakker fra samme butikk til samme adresse. Den ene pakken ankom riktig utleveringssted, mens den andre havnet en del mil unna. Jeg kontaktet posten og de videresendte den, men jeg har fått en regning på 100 kr. Syns ikke det er riktig at jeg skal betale ekstra for at de gjør feil, Posten sier at jeg må betale. Pakkene er sendt fra utlandet med DHL som sikkert kompliserer ting, men jeg har da mottatt henteinfo fra Posten ikke DHL. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Du har fått regning fra posten? Det var dhl som leverte feil eller posten? Hvis det var dhl kan du sende en skriftlig melding til posten hvor du anmoder posten om å fakturere dhl og ikke deg da du ikke kan stå ansvarlig for at dhl leverer på feil adresse. Hvis det var posten som leverte på feil adresse kan du be dem om å dekke deres egen feilaktige leveranse da du heller ikke kan stå ansvarlig for feil utført av deres bud. Be også om å få dokumentert skriftlig hvorfor de mener at denne kostnaden skal tilfalle deg. Hvis det er butikken du handlet hos som har gjort en feil så regner jeg med at du må ta kostnaden og kreve denne tilbake fra sender. Nå er det bare 100kr så personlig hadde jeg ikke brydd meg, men om det var en større sum så var det slik jeg ville angrepet problemet. Jeg ville også informert om at dersom dette vil kreve tid fra min side å rette opp deres tabbe så ville jeg vurdert å kreve kompensasjon. Jeg vet at min far igjennom sin bedrift flere ganger har sendt motregning på uriktige krav som ender i et "tilbud" fra motparten om å droppe kravet når de får faktura fra ham. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Hva står det på den "siste" adresselappen på pakken (den som posten har brukt for å få pakken frem til "feil" hentested)? Så lenge det ikke står noe annet enn din riktige adresse noe sted, antar jeg at det er posten som har gjort feil. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Er det nå man skal betale regningen, og så sende en faktura til DHL med et gebyr på 400? 5 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Jeg bestilte to pakker fra samme butikk til samme adresse. Den ene pakken ankom riktig utleveringssted, mens den andre havnet en del mil unna. Jeg kontaktet posten og de videresendte den, men jeg har fått en regning på 100 kr. Syns ikke det er riktig at jeg skal betale ekstra for at de gjør feil, Posten sier at jeg må betale. Pakkene er sendt fra utlandet med DHL som sikkert kompliserer ting, men jeg har da mottatt henteinfo fra Posten ikke DHL. Noe liknende skjedde meg, og jeg måtte betale for å få pakken utlevert. Men kontaktet så posten på web siden demmes og forklarte hva som hadde skjedd. Fikk da refundert utlegget mitt uten problemer. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Ja får regning fra Posten, de som også sendte ut epost og SMS med hentemelding osv. Ikke vært i kontakt med DHL, kan også spore pakken fra start til slutt på Posten.no. Det er en liten sum, enig i det, bare begynte å tenke om det var riktig å kreve meg for en feil jeg ikke er ansvarlig for. Adresselappen har hatt riktig adresse. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Det er ikke riktig at du skal betale. Når jeg tenker meg om, er det likevel mulig at det er DHL som har lagt inn feil hentested. Den som har gjort feilen, burde ta regninga. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Bestilte to pakker med kort tidsrom og den andre kom frem til riktig hentsted, derfor er dette ekstra snodig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå