Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

AAP og eget firma

Anbefalte innlegg

Jeg opprettet tidligere et firma mens jeg gikk og ventet på svar fra nav. Jeg var syk, nettopp avsluttet studie pga. sykdom. Så jeg var midt mellom alt. Fikk etter hvert innvilget AAP og har gått på det en god stund mens jeg har gått i behandling. Jeg fikk så tilbud om en deltidsjobb, så firmaet ble nedprioritert (taklet ikke alt pga. sykdom, så proriterte jobben jeg fikk.)

Når jeg da snakket med tidligere saksbehandler sa h*n at jeg kunne tjene penger i firmaet og jobbe der så lenge keg førte opp antall timer jeg faktisk jobbet. Det går jeg utifra stemmer?

Nå har jeg ny saksbehandler. Har en annen deltidsjobb, og jobber litt med firmaet ved siden. Går også i behandling enda. Er dette noe h*n kan reagere på? Kan jeg miste AAPen? (Har ikke forklart saken med firma osv. pga vi kommuniserer dårlig sammen.) Saksbehandler vil ha meg i gang på et kurs, jeg har tidligere klaget over at ting ikke gikk på denne måten, men nå har jeg plutselig litt mer å gjøre med firmaet + deltidsjobben.

Jeg er redd jeg mister AAPen pga. at jeg heller vil fokusere på firmaet og deltidsjobben.

Og om jeg avslutter behandling og takker nei til AAP for å jobbe fult, vil jeg da kunne få støtte senere om jeg blir syk igjen?

Tenker på dette med at man har ingen rettigheter til hjelp fra nav når man har ENK, med mindre man har betalt inn ekstra forsikring. Men det hjelper vel at jeg hele tiden har hatt en deltidsjobb?

Ble langt dette, men håper noen tar seg tid til å lese og har noen innspill.

Anonymous poster hash: 9b8ff...3b6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...