Gå til innhold

Ny 65'' Oled 20-25.000;-

Anbefalte innlegg

Hei, trenger litt hjelp angående kjøp av ny TV. Er hovedsaklig ute etter en 65'' OLED til rundt 20-25k, som skal primært bli brukt til filmkvelder.

For øyeblikket er Philips sin 65OLED873/12 tilgjengelig for 22.990, men jeg har lest at brukersnittet er veldig tregt.

Ellers frister det jo veldig med en Panasonic 65'' 4k OLED TX-65FZ800E, den koster for øyeblikket 34.999, men jeg kan vente noen måneder til den faller i pris, samt kombinere det med DNB supertilbud.

Har hørt at det er betydlig forkjell i svartnivået på de skjermene, og det var absolutt verdt å vente på Panasonic-en, men det skal nå sies at dette ble fortalt av en selger. Jeg er ingen ekspert på området, og lurer derfor på hva dere mener.

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sort er Sort på Oled ferdig snakka. Vi er i midten av året de gode tilbudene på årets Oled modeller kommer gjerne i slutten av året/starten på neste. LG C8 har fått mye skryt men ligger på 45000,- drøyt pr nå men vil falle selvsagt. Spørsmålet er i grunn om du vil vente seks/ni mnd? Rimelige nå er Philipsen og Lg B7V og Lg E7V jeg kjenner ikke Philips sin bortsett tester jeg har lest er jo positive de i allefall.. Kjøpte selv 65 Lg B7V  veldig fornøyd med den etter 4 mnd bruk. 

Lenke til kommentar

Sort er Sort på Oled ferdig snakka. Vi er i midten av året de gode tilbudene på årets Oled modeller kommer gjerne i slutten av året/starten på neste. LG C8 har fått mye skryt men ligger på 45000,- drøyt pr nå men vil falle selvsagt. Spørsmålet er i grunn om du vil vente seks/ni mnd? Rimelige nå er Philipsen og Lg B7V og Lg E7V jeg kjenner ikke Philips sin bortsett tester jeg har lest er jo positive de i allefall.. Kjøpte selv 65 Lg B7V  veldig fornøyd med den etter 4 mnd bruk. 

Hvis det ikke er merkbar forkjell på panelene for ett utrent øye, og det er som du sier at sort er sort, så frister det bare enda mer med Philips sin. 

Jeg har som sagt ingen hast, og jeg kan avvente, men da frister jo plutselig neste generasjon igjen :)

Endret av Abell
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er merkbar forkjell på panelene for ett utrent øye, og det er som du sier at sort er sort, så frister det bare enda mer med Philips sin. 

Jeg har som sagt ingen hast, og jeg kan avvente, men da frister jo plutselig neste generasjon igjen :)

Sortnivå går på teknologien det er uansett LG som leverer Oled paneler til de forskjellige produsenter. Dette er ikke plasma teknologi med varierende sortnivå, Black is Black som en av slagordene for Oled teknologi ingen forskjell der. I bunn og grunn har Oled blitt så bra nå at lite skiller fra år til år på kvaliteten. Så nylig en test av anbefalte Lg C8 mot 2017 modeller altså det blir bare pirk og målingene må skje i bekmørke nesten komisk spør man meg. Dette er marginaler proffe sliter med å se uten å virkelig gå i dybden å måle detaljer på et nivå verken du eller meg vil oppleve i stua hjemme. Du kan godt vente et par år noe revelasjon vil du neppe oppleve. Lykke til

Lenke til kommentar

Tror jeg ville heller ha hatt øynene på en Sony AF8 i 65" bedre ut i fra sort mot Lg 2018 mindre bilde støy i bildet og bedre på bevegelser. Litt mindre hdr nits men mere solid allrouder.

Samme siste DV profil som Apple 4K TV bruker så ingen tull med grå letterbars og flashing greys som engelsk mennene kaller problemet på Lg DV.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ut i fra sort har alltid vært oled største minus. Begynner endelig i 2018 å bli bra , setter mere pris på rene grå gradiasjoner en ren Nit lystyrke. På en hdr film er bare noen få minutter med highlights. Største misforståelsen med hdr på film er at mange tror en 1000/4000 nits masterd film har nits nivået igjennom hele filmen .... Feil meste parten av en UHD Blu-ray har samme lysstyrken som en vanelig Blu-ray med noen øyeblikk med full lystyrke pop.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ut i fra sort har alltid vært oled største minus. Begynner endelig i 2018 å bli bra , setter mere pris på rene grå gradiasjoner en ren Nit lystyrke. På en hdr film er bare noen få minutter med highlights. Største misforståelsen med hdr på film er at mange tror en 1000/4000 nits masterd film har nits nivået igjennom hele filmen .... Feil meste parten av en UHD Blu-ray har samme lysstyrken som en vanelig Blu-ray med noen øyeblikk med full lystyrke pop.

Spørsmålet blir vel om det er så vesentlige forkjeller for ett utrent øye på Sony/LG/Panasonic sine 30-40.000;- modeller vs Philips sin 65OLED873/12. Kanskje ett subjektivt spørsmål, men hva syns dere?

Takk for alle inspill.

Lenke til kommentar

Spørsmålet blir vel om det er så vesentlige forkjeller for ett utrent øye på Sony/LG/Panasonic sine 30-40.000;- modeller vs Philips sin 65OLED873/12. Kanskje ett subjektivt spørsmål, men hva syns dere?

Takk for alle inspill.

Vet min kalibratør elsker phillips sine oled tvr så uansett merke så er det ingen skive bom. Største forskjellene er når man sitter i et mørkt rom spesielt Lg mot phillips Sony og Panasonic. Lg sine oled har mere bilde støy og fortsatt litt macro blocking (lego pixler) på litt dårligere signal kvalitet som streaming kilder og Game of thrones som et godt eksempel.

Fortsatt meget gode tvr Lg sine oleds men mangler litt enda på prosessering (selv med nye a9 på 2018) mot resten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sony best prosessering men Android operativ system som henger etter.

Panasonic beste kalibrerings resultater men har litt stutter på 24hz som har hengt med siden 2016. Basis operativ system,

Phillips god prosessering god bilde flyt , men basis på kalibrering muligheter og har litt mye skarphet som phillips elsker. Android operativ system.

Lg beste operativ systemet. Enkel i bruk. Litt bilde 24hz stutter og bilde støy. Knall god input lag for spill.

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må smile når jeg leser hva du har begynt å skrive etter du solgte din LG 2016 mod som var så rå selv med ditt kjøp av Sony A1 som du har beholdt. Nå er det plutselig bare Sony som gjelder, jeg fatter ikke greia jeg har godt innblikk i Sony A1 da beste kompisen har den. Altså den imponerer meg på ingen måte, jeg skal ikke nevne design det er en smakssak men bilde imponerer slettes ikke kontra min egen TV. Begge våre er kabiliert av samme mann gode skussmål har vært i bransjen i 20 år. Men til slutt så bruker du marginaler da som er din mening som i grunn ikke er en fasit på noen måte selv om du er opplest på hva din kabeliør som du sier legger ut på Facebook.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg har 55" utgaven av Philipsen (55POS9002) og kan veldig godt skjønne at folk klager på hastigheten. Den har imidlertid blitt svært mye bedre etter noen oppdateringer, og i dag fremstår den som nokså kjapp og god. Ja, den henger seg opp sporadisk, men ikke så ofte at jeg synes det er et stort problem. Billedkvaliteten har jeg lite å si på. Min eneste anger er at jeg ikke ventet til 65" var tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for alle inspill.

Ut i fra drøssevis med tester via YouTube vil jeg helt klart si Nei. Et utrent øye vil ikke se forskjellene som skrevet det er marginaler, jeg tror du blir veldig fornøyd med Philips tvn.

Lenke til kommentar

Må smile når jeg leser hva du har begynt å skrive etter du solgte din LG 2016 mod som var så rå selv med ditt kjøp av Sony A1 som du har beholdt. Nå er det plutselig bare Sony som gjelder, jeg fatter ikke greia jeg har godt innblikk i Sony A1 da beste kompisen har den. Altså den imponerer meg på ingen måte, jeg skal ikke nevne design det er en smakssak men bilde imponerer slettes ikke kontra min egen TV. Begge våre er kabiliert av samme mann gode skussmål har vært i bransjen i 20 år. Men til slutt så bruker du marginaler da som er din mening som i grunn ikke er en fasit på noen måte selv om du er opplest på hva din kabeliør som du sier legger ut på Facebook.

Er ikke merke biast min neste oled kan godt bli en Lg igjen,er kun ute etter oled som har noen "improvments" på oled legacy kjente problemer som graderinger ut fra sort og bilde flyt. Finnes ingen perfekt TV der ute plusser og minuser med alle merkene. IFA 2018 kommer Phillips med sin B@W høyttaler oled. Sony med sin AF9 med X1 ultimate prosessoren kanskje A1 blir solgt hvem vet ...

Lenke til kommentar

Jeg har 55" utgaven av Philipsen (55POS9002) og kan veldig godt skjønne at folk klager på hastigheten. Den har imidlertid blitt svært mye bedre etter noen oppdateringer, og i dag fremstår den som nokså kjapp og god. Ja, den henger seg opp sporadisk, men ikke så ofte at jeg synes det er et stort problem. Billedkvaliteten har jeg lite å si på. Min eneste anger er at jeg ikke ventet til 65" var tilgjengelig.

Android er bra om man ikke bruker Android kjører min A1 med kun out of box apps og har ikke engang logga in på Google på tvn. Ganske kurant fart på min Android.

Lenke til kommentar

Ut i fra drøssevis med tester via YouTube vil jeg helt klart si Nei. Et utrent øye vil ikke se forskjellene som skrevet det er marginaler, jeg tror du blir veldig fornøyd med Philips tvn.

Anbefaler HDTV test sine omtaler Vincent er ikke biast mot noen merker og ikke redd for å opplyse om plusser og minuser.

Spesielt på prosessering forskjeller på oleds som har store forskjeller.

Lenke til kommentar

Er det Android du tenker på når du nevner hastighet?

Jeg har en Sony med Android og det første jeg gjorde var å skru av alt av animasjoner osv. Etter det ble den veldig rask. Har heller ikke opplevd en gang enda, at den henger eller ikke fungerer som den skal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det Android du tenker på når du nevner hastighet?

Jeg har en Sony med Android og det første jeg gjorde var å skru av alt av animasjoner osv. Etter det ble den veldig rask. Har heller ikke opplevd en gang enda, at den henger eller ikke fungerer som den skal.

Alt styres av Android, men en god del ting kan ikke slås av. Jeg har stadig opplevd at input-valget ikke har fungert/fungert utrolig sakte, og fjernkontrollen har mistet blåtann-tilkoblingen helt sporadisk uten grunn. I tillegg er Android-appene (i.e. Netflix) stort sett gode, men plutselig krasjer hele OSet, og eneste løsning er å trekke ut stikkontakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...