Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skinnerløsning i taket? - frakte sykkel fra kjeller

Anbefalte innlegg

Hei, 

Bruker sykkel som daglig transportmiddel. Oppbevarer sykkelen i kjelleren min. Er litt lei å hente den frem og tilbake. Dulte bort i ting...osv. Så jeg kom på en idé.

Hva med å feste skinner i taket. Fra trappen ned til kjelleren og videre nedover, 180 grader til høyre og litt videre. Tenkte skinnene kunne vært utstyrt med et tau, slik at jeg kan dra opp sykkelen. 

Noen som vet hvor jeg kan finne skinner til dette formålet eller om det er noe lignende på markedet? 

På forhånd takk. :)

Endret av webliz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt googlet: 

Løpevogn eller løpekatt heter det. Søk på det. Som går på skinner eller bjelker. De fleste er for industri/verkstedbruk og har maxvekt i tonn. De skinnene er nok ikke så vakre å ha i heimen.

Så finnes det systemer for personløft beregnet på bruk i hus og institusjoner, som er litt mer diskret. For eksempel denne. De kan fortsatt løfte et menneske, og dermed mer enn nok til en sykkel. Men er sikkert ikke billigere.

Hva noe sånt koster i dag aner jeg ikke. Ser Biltema har en løpevogn til 5-600 kroner for bjelker.

Geir :)

Lenke til kommentar

Lagde noe liknende for å frakte lydutstyr opp og ned en trapp. (Band utstyr ut og inn fra øvingsrommet.)

Fikk tak i skyvedørsbeslag på Felleskkjøpet som var beregnet på låvedører etc, sammen med en inklusive løpekatt og en liten vinsj. Funka som en kule det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...