jappadu Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Hei, Bruker sykkel som daglig transportmiddel. Oppbevarer sykkelen i kjelleren min. Er litt lei å hente den frem og tilbake. Dulte bort i ting...osv. Så jeg kom på en idé. Hva med å feste skinner i taket. Fra trappen ned til kjelleren og videre nedover, 180 grader til høyre og litt videre. Tenkte skinnene kunne vært utstyrt med et tau, slik at jeg kan dra opp sykkelen. Noen som vet hvor jeg kan finne skinner til dette formålet eller om det er noe lignende på markedet? På forhånd takk. Endret 19. juni 2018 av webliz Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Raskt googlet: Løpevogn eller løpekatt heter det. Søk på det. Som går på skinner eller bjelker. De fleste er for industri/verkstedbruk og har maxvekt i tonn. De skinnene er nok ikke så vakre å ha i heimen. Så finnes det systemer for personløft beregnet på bruk i hus og institusjoner, som er litt mer diskret. For eksempel denne. De kan fortsatt løfte et menneske, og dermed mer enn nok til en sykkel. Men er sikkert ikke billigere. Hva noe sånt koster i dag aner jeg ikke. Ser Biltema har en løpevogn til 5-600 kroner for bjelker. Geir Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 KAN VÆRE AT DU KLARER deg med en kraftig gardinskinne. De skal klare opptil 8 kg.og er sikkert prisgunstigere enn å sette opp skinner,løpekatt etc. http://www.silentgliss.no/go/Produkter/H%E5ndf%F8rte+gardinskinner/Tunge+gardiner/6380 http://kirsch.no/malbestilte-gardinskinner/tunge-gardiner/ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 KAN VÆRE AT DU KLARER deg med en kraftig gardinskinne. Ja, tenkte på det også. Men de glir gjerne dårlig siden de ikke har trinser, her har du oppoverbakke i kjellertrappa også, og har du litt hastverk river du skinnen ned av festet. Men kan være verd en titt. De er som du sier mye billigere. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Skyvedørsbeslag har trinser og tåler litt mer vekt. Men det spørs om du finner noen skinner som er buet, eller lar seg bøye. Går an å høre med forhandler av slike. Geir Lenke til kommentar
Blouberg Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Lagde noe liknende for å frakte lydutstyr opp og ned en trapp. (Band utstyr ut og inn fra øvingsrommet.) Fikk tak i skyvedørsbeslag på Felleskkjøpet som var beregnet på låvedører etc, sammen med en inklusive løpekatt og en liten vinsj. Funka som en kule det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå