Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Eksistensiell krise

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med en heftig periode etter barnefordeling .. er fornøyd med resultatet, men sitter igjen med inntrykket av at "det store systemet" er utrolig lite effektivt og at man blir presset fra flere kanter til å gå videre etter litt frem og tilbake .. type "sånn er det".

Deretter ser jeg så mye falskhet blant allmennheten (sett bort ifra fb "jeg har det så bra" aspektet, det har jeg ikke brydd meg om siden etter barnefordelings saken), det er liksom at jeg ser igjennom prat og legger raskt merke til bullshit tendenser.. 

Så er jeg litt oppgitt over at jeg ikke har klart å lære meg å drite i hva andre tenker om meg, slik har det vært i alle år (mor og far (skilt ved 6år) gav ikke oppmerksomhet.. tenkte jeg kanskje har avhengig-personlighetsforstyrrelse men jeg kjenner meg ikke igjen i definisjonen:

De har problemer med å ta valg, liker ikke å være alene og har ofte en engstelig fremtoning

Jeg er mer rett på, dårlig med moderering, liker å være alene en gang i blant.

Jeg er fortsatt kapabel til daglige gjøremål, faktisk har jeg nok mer energi enn før/ under forholdet med barnemor fem år siden.. Men i skiftende perioder blir jeg helt utmattet og deprimert.. så pleier det å komme seg før det går på igjen.

Mann, 35år.

Anonymous poster hash: e56e3...083
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du opplever 30-årskrisa, mann. Helt normalt for mannfolk å gå gjennom en liten eksistensiell krise når de bikker 30.

Jeg er 36 og er på vei ut av min egen krise. "Hvem er jeg? Hva driver jeg med? Kan jeg egentlig stole på noen?" Ekteskapet holdt på å ryke og jeg vurderte på et tidspunkt å bare sette meg i bilen, kjøre til jeg ikke hadde penger til å fylle mer drivstoff og se hva som skjedde.

Det er røft, men du kommer deg gjennom det.

Anonymous poster hash: 9bbfa...8cc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...