Gå til innhold

[Løst] Reklamasjon på mobiltelefonbatteri som har est ut


Anbefalte innlegg

Jeg arbeider i Elkjøp, ja, og må først bare påpeke, som signaturen min sier, at det jeg skriver ikke skrives som representant for selskapet.

 

Nei, vi får absolutt ikke noen beskjed om å snakke bort fra reklamasjon. I motsetning til hva mange tror elsker vi faktisk reklamasjon! Det er helt topp når vi kan sende noe inn og få reklamert på det: går reklamasjonssaken gjennom får vi erstatning fra leverandøren, og kunden får gratis reparasjon, eller et helt nytt produkt som erstatning. Det er helt topp! 

 

Vi sender gjerne produkter inn for å få reklamasjonssaken prøvd, men vi sier også gjerne fra dersom vi har erfaring med at liknende saker blir avvist. Det er enormt mye rare saker kunder ønsker å reklamere på. Vi tar ikke stilling til reklamasjonen lokalt, men gjør oppmerksom på at dersom verkstedet avviser saken, vil det kunne tilkomme et gebyr for å få varen tilbake om ingen feil blir funnet.

 

Garanti/reklamasjon er det svært få som ikke kjenner forskjellen på, og svært mange tror at vi blir "skremt" til å strekke oss lengre dersom f.eks. forbrukerrådet blir nevnt. Det er ikke tilfellet: vi strekker oss alltid så langt vi kan. Vi prøver gjerne kundens sak mot leverandøren, og det hender vi selv tar kostnaden for reparasjon dersom vi opplever at vi møter døve ører hos verkstedet, men det er da som regel ikke noe vi må gjøre, men noe vi av og til gjør for å gjøre kunden fornøyd. Kundeservicen skal være på topp uansett!

 

Takk for utdypende svar, men nedenstående sitat må jeg protestere på(bortsett fra det med forbrukerrådet, det skal ikke være nødvending å gå inn i en reklamasjon med "trusler"):

Garanti/reklamasjon er det svært få som ikke kjenner forskjellen på, og svært mange tror at vi blir "skremt" til å strekke oss lengre dersom f.eks. forbrukerrådet blir nevnt. Det er ikke tilfellet: vi strekker oss alltid så langt vi kan

 

 

Jeg er ikke alene om å konstant bli møtt med "denne har dessverre bare ett/to års garanti" hos Komplett/Elkjøp/Power/Biltema/overalt. Dette er omtrent en standard frase om man prøver å reklamere på en vare som er 3-5 år gammel. Kanskje det ikke skjer i nettopp din butikk, men det skjer hvertfall i de jeg besøker - og det er ingen tvil om at en del uinformerte forbrukere da bare vil si "Åja, det var synd" og faktisk ikke får sin rettmessige reklamasjon.

Jeg blir i 90% av tilfellene møtt med utløpt garanti som første svar, og må spesifisere at "dette er ikke en garantisak, jeg ønsker å reklamere".

Endret av toth
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har vært hos både Elkjøp og power med produkter som sluttet å fungere pga batteri ( nettbrett ) og de prøvde seg, selv om produktet var knapt over 1 år.

Fikk påpekt til den at dette var reklamasjon og at de måtte finne ut hva som var problemet. På den ene var det kun kontakten som hadde løsnet, på den andre noe batteri greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...