mandela Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Tror meldinger SMS\MMS etc snart er histore, flere sender gjennom facebook eller instagram istedenfor. Denne appen er først og fremst for RCS, en arvtaker til SMS/MMS som er fallback i overgangsperioden. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Jeg liker ikke å bruke meldingsapplikasjoner ettersom alle meldinger blir lagret i USA hos Google, Facebook, Apple. Det finnes en forbedret variant av SMS, som kanskje ikke mange kjenner til, SMS+. https://www.online.no/mobiltjenester/sms-pluss.jsp Det er gjennom Android Messages man kan bruke SMS+ fra Telenor. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=no Hvorvidt meldingene blir lagret hos Google som mottas er jeg usikker på, men går man gjennom Messages for Web er det sikkert nok at det først går gjennom Google sine servere i USA. Telenor og Telia har begge lansert RCS, og begge bruker Google sin serverløsning, de her også mer eller mindre identiske personvernvilkår: Når du aktiverer tjenesten vil Telia Norge AS behandle opplysninger om bruk for å kunne levere tjenesten og for å utarbeide aggregert statistikk om bruk, slik at vi kan forbedre og videreutvikle tjenesten. Opplysningene som behandles er: Informasjon om avsender, mottaker, datamengde og tidspunkt for sending/mottak Meldingstype (chat, gruppemelding, samtale) Nettverksoperatør Hvordan du bruker tjenesten Opplysninger om bruk av elektronisk kommunikasjon lagres i maksimalt 5 måneder. Andre opplysninger lagres i inntil 2 år. Opplysninger utleveres ikke til andre virksomheter til bruk for andre formål, men vi benytter underleverandører til produksjon av tjenesten. All databehandling finner sted i EU-/EØS-området, samt USA. Overføring av personopplysninger til USA er sikret gjennom bruk av EUs standardkontraktklausuler, jf EUs personvernforordning artikkel 46 (2) bokstav c. https://beta.telia.no/sms-pluss https://www.telenor.no/rcs/tos/ Jeg tipper at Telia kunder med RCS slått på i sin meldingsapp kan trolig ta i bruk nettleserversjonen. Telefonen må som tidligere nevnt i tråden alltid være på nett for at tjenesten skal fungere, slik som Whatsapp, Signal osv. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Telenor og Telia har begge lansert RCS, og begge bruker Google sin serverløsning, de her også mer eller mindre identiske personvernvilkår: Ikke veldig betryggende. Hadde likt mer om løsningen kunne bruke en serverløsning hos Telenor. Telenor bruker Google som underleverandører for produksjon av tjenesten.Underleverandøren opererer fra EFTA-/EØS-området samt fra USA. Telenor har inngått databehandleravtale med underleverandør, som sikrer at dataen kun benyttes for å kunne levere tjenesten. Data benyttes ikke utover leveranse av tjenesten eller feilsøking.Innholdet i meldingene blir slettet straks meldingen er registrert som mottatt. Telefonnummer, meldingstidspunkt og type melding slettes etter 30 dager. Litt mer betryggende at meldingen slettes etter den er mottatt. Opplysninger om bruk av elektronisk kommunikasjon lagres i maksimalt 5 måneder. Andre opplysninger lagres i inntil 2 år. Dette sier ikke Telenor noe om, såvidt jeg kunne se. Da lagrer dem ikke meldingene, men metadata om meldingene. Metadata kan misbrukes som har blitt avslørt tidligere fra USAs skandale om lagring av data avslørt av Snowden. Endret 19. juni 2018 av DJViking Lenke til kommentar
serpaul Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 SMS fra jobben og bedrifter har økt voldsomt. F.eks koder og annet. Fra privatpersoner mottar jeg kun en brøkdel av for få år siden. Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Har jo alt hangouts? Holder jo i massevis! Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Fungerer hos meg, galaxy s7 med telenor abb. Fikk en pop-up i messages appen, om jeg ønsket å teste funksjonen. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Fungerer fint her og når jeg fikk oppdatert til siste versjon av messages. Bruker s8 med Talkmore. Endret 20. juni 2018 av learntofly Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Fungerer fint her og når jeg fikk oppdatert til siste versjon av messages. Bruker s8 med Talkmore. Hvilken versjon har du nå? SIste tilgjengelige versjon for meg er 3.2.042. S8. Endret 20. juni 2018 av Moskus 1 Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Lastet ned nyeste fra apkmirror.com Det er versjon 3.3.043 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Fungerer fint her og når jeg fikk oppdatert til siste versjon av messages. Bruker s8 med Talkmore. Hvilken versjon har du nå? SIste tilgjengelige versjon for meg er 3.2.042. S8. Jeg har Talkmore, S9 og versjon 3.3.043 av Android Messages og hos meg fungerer det IKKE (har ikke menyvalget). Hvem skal man egentlig henvende seg til for å finne ut av dette? Talkmore? Samsung? Google? Blir helt matt... Endret 20. juni 2018 av RuneWi Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Dette sier ikke Telenor noe om, såvidt jeg kunne se. Ser at Telenor endret vilkårene, de har moderert seg ned fra 2 år. "Vi gjør oppmerksom på at informasjonen i vilkårene avviker fra informasjonen du får ved avtaleinngåelse på telefonen. Det er vilkårene av 25.mai som er gjeldende, og vi venter på korrigering av øvrige vilkår." Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Jeg har Talkmore, S9 og versjon 3.3.043 av Android Messages og hos meg fungerer det IKKE (har ikke menyvalget). Hvem skal man egentlig henvende seg til for å finne ut av dette? Talkmore? Samsung? Google? Google siden du bruker deres app, det er også den instansen som har absolutt verst kundeservice, men det er uansett ikke noe man kan klage på, står det ikke at tjenesten rulles ut fortløpende? Today and over the next week, we’ll begin rolling out Messages for web, one of our top-requested features that lets you send and receive texts from your computer. Endret 20. juni 2018 av mandela Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Google siden du bruker deres app, det er også den instansen som har absolutt verst kundeservice, men det er uansett ikke noe man kan klage på, står det ikke at tjenesten rulles ut fortløpende? Jeg fikk aldri med meg den biten du siterte fra. Stod det i artikkelen også? Uansett så ble det rullet ut til min tlf i dag og det fungerer meget bra. Skal bli en lettelse å kvitte seg med MightyText som har gjort "nytten" hittil. Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Lastet ned nyeste fra apkmirror.com Det er versjon 3.3.043 Har versjon 3.3.044, men finner ikke dette menyvalget... Talkmore, Motorola G5+ Endret 21. juni 2018 av Travellingman Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 (endret) Kom en pop-up når jeg startet meldingsappen. I menyen heter det nettversjonen av messages. Endret 21. juni 2018 av learntofly Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Min Messages app ble oppdatert i natt. Fikk den pop-up-beskjeden nå nettopp. Fungerer glimrende! Vanlig Samsung S8 (Telenor, om det betyr noe). Messages fra Google Play. Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Da fikk jeg messages på nett, men er det noen som får RCS til å virke i messages? Har Telenor. Har fått opp melding i messages om å aktivere RCS mange ganger, men den kommer bare igjen og igjen uten at det virker. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg håper at det blir mulighet til å kjøre denne tjenesten som et eget program på laptop i fremtiden. Å ha alt i nettleseren er til tider upraktisk. Særlig på laptops med lite ram. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg håper at det blir mulighet til å kjøre denne tjenesten som et eget program på laptop i fremtiden. Å ha alt i nettleseren er til tider upraktisk. Særlig på laptops med lite ram. ... er det ikke da mer skånsomt å ha en tab ekstra åpent istedenfor en egen app? Messenger, WhatsApp, Slack, etc er jo ikke akkurat RAM-vennlige. OK, sjekket. Messenger (Facebook) bruker 165 MB minne før du har logget inn. Messages Tab i Edge bruker 140 MB og har kjørt noen døgn nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg