glx-rider Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Hei, om tråd er feil plassert kan den gjerne flyttes til riktig sted. Jeg har en bobil med en 12V tv i, og ønsket er å benytte denne tven til å streame innhold fra telefon/nettbrett. (Både ios og android) Finnes det noe i dag som man kan overføre lyd/bilde til uten å måtte ha et wifi-nettverk? Har sett på muligheten for å ha en router i bilen, men denne vil som regel ikke ha internetttilgang og jeg er redd at om tlf må være koblet på dette nettet så vil jeg kunne overføre bilde, men få en feilmelding ved forsøk på streaming da wifi ikke har nettilgang. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Du kan bruke en chromecast feks som du kobler opp mot et "hotspot" på mobilen din 1 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Trenger ikke det heller. Chromecasten i seg selv fungerer som et tilgangspunkt for å caste til. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Trenger ikke det heller. Chromecasten i seg selv fungerer som et tilgangspunkt for å caste til. Gjelder dette alle modeller? Ikke fått dette inntrykket av tråder ellers på nett. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Gjelder dette alle modeller? Ikke fått dette inntrykket av tråder ellers på nett. Ja, Chromecast setter opp sitt eget nettverk som du kan koble til det du caster fra. Hvordan Chromecasten skal få hentet innhold fra verdensveeven uten å ha en delt internett fra mobil / nettbrett er jeg dog usikker på. ChristianW er nok den beste. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Uten at jeg skal si det for sikkert så tror jeg at Chromecasten bruker enheten du caster ifra som "proxy". Så den datakvoten du har på gjeldende enhet vil da være den som brukes. Endret 26. juni 2018 av ChristianW Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Googlet opp denne videoen som kanskje kan gi litt relevant info: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå