Tante Pose Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har to switcher (5-port og 8-port). Disse skal kobles sammen (etter hverandre) og spre en internetttilknytning videre. Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? Kan jeg bruke vanlige nettverkskabler mellom dem, til ruteren og til PCene som skal tilknyttes?? Lenke til kommentar
kj3til Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Plugg ruter i uplinkporten på den ene switchen.. trekk en kabel fra uplinkporten på den andre switchen og sett i en av de "vanlige" portene på switchen som er koblet i ruter.. håper det var forståelig, er litt trøtt edit: helt vanlige cat5-kabler som man bruker mellom switch/hub og pc Endret 15. desember 2003 av kj3til Lenke til kommentar
bambam Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 (endret) Jupp, dette skal gå helt fint. Du må selvfølgelig bruke "Uplink" porten på den først-koblede switchen. Gjort slik med mine hvertfall Endret 15. desember 2003 av bambam Lenke til kommentar
Tante Pose Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Trenger altså ikke skaffe noen kryssede mellom dem? Lurte litt på det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Nei, du trenger ikke krysset kabel så lenge det er uplink port på en av svitsjene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå