N o r e n g Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Hvordan er den her i forhold til Sony og Samsung? Har ingen erfaring med Philips https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/55PUS8303/philips-55-4k-uhd-led-smart-tv-55pus8303-12 Dårligere enn budsjettvalget han har foreslått Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Philips sin TV bruker et IPS-panel, i stedet for VA-panel slik som Sony og Samsung. Fordelen til IPS-panel er at du får bedre innsynsvinkel, og kan sitte i en stor sofagruppa der alle får nesten samme opplevelse. Ulempen er at du får langt dårligere sortnivå enn VA-panel, som er kanskje den aller viktigste egenskapen når det kommer til opplevd bildekvalitet. Vil du ha i pose og sekk, altså både perfekt sortnivå og perfekt innsynsvinkel, må du ha OLED. Med andre ord LG B7. Det er den jeg anbefaler at du kjøper uansett, da den er såpass mye bedre, men har du et strengt budsjett på 9000 kr, så er Sony XE9305 desidert beste kjøp. Men det er fortsatt et ganske dårlig kjøp sammenlignet med å bare legge ut 3000 kr ekstra i cash, og få LG B7, som er kanskje den nest beste TVen i verden etter LG C8 (årets modell til 30 000 kr). Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Philips sin TV bruker et IPS-panel, i stedet for VA-panel slik som Sony og Samsung. Fordelen til IPS-panel er at du får bedre innsynsvinkel, og kan sitte i en stor sofagruppa der alle får nesten samme opplevelse. Ulempen er at du får langt dårligere sortnivå enn VA-panel, som er kanskje den aller viktigste egenskapen når det kommer til opplevd bildekvalitet. Vil du ha i pose og sekk, altså både perfekt sortnivå og perfekt innsynsvinkel, må du ha OLED. Med andre ord LG B7. Det er den jeg anbefaler at du kjøper uansett, da den er såpass mye bedre, men har du et strengt budsjett på 9000 kr, så er Sony XE9305 desidert beste kjøp. Men det er fortsatt et ganske dårlig kjøp sammenlignet med å bare legge ut 3000 kr ekstra i cash, og få LG B7, som er kanskje den nest beste TVen i verden etter LG C8 (årets modell til 30 000 kr). Jeg hadde uten tvil ventet en mnd ekstra og spart opp til oled hadde det ikke vært for at min nåværende tv er en 32" 5 år gammel dritt-tv som er i ferd med å dø Endret 24. juni 2018 av Dobbeltabbe Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) -snip se PM Endret 24. juni 2018 av Agentspoon 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå