Dobbeltabbe Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 av Sony KD-55XE8096 eller Samsung UE49MU7005? HiFi-klubben har begge på tilbud, det skiller ca 500 kr i pris der Sony er billigst. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 av Sony KD-55XE8096 eller Samsung UE49MU7005? HiFi-klubben har begge på tilbud, det skiller ca 500 kr i pris der Sony er billigst. Hadde gått for Sony men disse to er nok veldig jevne på det meste. 55 mer kurant størrelse synes jeg og Sony er gode på Lcd men igjen det er jo Samsung også. I grunn hipp som happ men som skrevet mer kurant størrelse og litt billigere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) jeg ville valgt Sony sin da det er Sony og Lg som har rykte på seg for å ha best skjermbilde. edit: Sony har i tilleg Android TV på sine tv'er, noe som er å foretrekke for min del. Endret 18. juni 2018 av ilpostino Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 jeg ville valgt Sony sin da det er Sony og Lg som har rykte på seg for å ha best skjermbilde. edit: Sony har i tilleg Android TV på sine tv'er, noe som er å foretrekke for min del. Og en ulempe for noen.. Android tv har vært utrolig ustabilt og tregt på alle tv'er jeg har prøvd med det.. Tizen (som samsung bruker) er lynraskt og mye enklere i bruk. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Og en ulempe for noen.. Android tv har vært utrolig ustabilt og tregt på alle tv'er jeg har prøvd med det.. Tizen (som samsung bruker) er lynraskt og mye enklere i bruk. Siste Android versjon er strålende, vanskelig å bruke næææ.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Og en ulempe for noen.. Android tv har vært utrolig ustabilt og tregt på alle tv'er jeg har prøvd med det.. Tizen (som samsung bruker) er lynraskt og mye enklere i bruk. Jeg har aldri opplevd problemer på noen av de tv'ene jeg har prøvd med Android tv. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Jeg har aldri opplevd problemer på noen av de tv'ene jeg har prøvd med Android tv. Mulig bare dem jeg har brukt har vært dårlig da. En ny Phillips og en Sony. Ting er tregt og ustabilt, apper får ikke tilgang til HW dekoding av video osv. Mens på samsung tvene mine bare fungerer alt uten noe kluss. Spillet av H265 i 4K HDR fra nettverket med noen få klikk bare. Men som sakt mulig Android TV funker bra på noen modeller. Ville lest litt om den aktuelle modellen først isåfall. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 android tv ble vel "friskmeldt" på 2017 modellene. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Du må jo først bestemme deg for hvilken størrelse du skal ha, den ene er jo 55" og den andre er 49". Vi kjøpte nettopp ny tv til stua, og da ble det Samsung sin. Vi var fast bestemt på 49", så for oss stod valget mellom 7005 og Qled 7-serie i samme størrelse (som kostet 5000,- mer tror jeg). Så langt er vi godt fornøyd med valget. Den er kjapp og responsiv hva menyen angår og bilde er helt greit etter litt justeringer og fungerer både bra midt på dagen i mye lys samtidig som den kan tones ned til å fungere fint på kvelden. Den har OneConnect boks som gjør at du slipper unna kabel rotet. Alt i alt har jeg egentlig ingenting å utsette på tv`n. Vi vurderte også den sony`n du viser til, og jeg tror du kommer til å bli fornøyd uansett hvilken av disse to du velger. De er begge to gode tv`er til en veldig grei pris akkurat nå. Men det er to ting du skal være obs på: 1. Panelet som sitter i 49" utgaven 7005 er ikke det samme som sitter i 55" og 65" utgavene av 7005. Det ser du når du sammenligner spesifikasjonene mellom 49" og 55", hvor 49" har 8-bits panel mens 55" har 10-bit. Samtlige reviews på nett av 7005 serien tar utgangspunkt i 55" eller 65" versjonen. 2. Til tross for at Samsung 7005 har OneConnect boks, så er denne ikke samme type som Qled serien har. Qled serien kommer med en 5m lang optisk kabel, som tillater deg å gjemme unna koblingsboksen ganske langt unna tv`n. Du kan til og med få kjøpt en 15m kabel som ekstra utstyr. 7005 serien kommer med en OneConnect mini boks, og kun 2m lang kabel. Du får ikke kjøpt noen ekstra lengder her. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Har kjøpt LG før, og var storfornøyd med den. Skjermen var så "bra for øya", matt, ikke blank. Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 Hvilken ville dere valgt av de her fire da? https://www.prisjakt.no/product.php?j=4141735,4141738,4264996,4234683 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Hvilken ville dere valgt av de her fire da? https://www.prisjakt.no/product.php?j=4141735,4141738,4264996,4234683 Sony Bravia KD-55XE9005 Lenke til kommentar
Vegard O Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 9305 har lik pris nå, da ville jeg heller gått for den. https://m.prisjakt.no/product/4141731 Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 9305 har lik pris nå, da ville jeg heller gått for den. https://m.prisjakt.no/product/4141731 Den ser jo veldig bra ut, bedre oppdateringsfrekvens. Men det er jo litt mye om den faktisk er over 10 kg tyngre enn XE9005? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 At XE9305 er vesentlig tyngre enn XE9005 stemmer ifølge Sonys nettsider, mest sannsynlig er det nok rammen som legger på vekten, altså er XE9305 vesentlig stivere enn XE9005. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 (endret) Du burde kun gå for Samsung MU8005 over Sony XE9305 dersom du primært bruker TVen til spilling på konsoll. Samsung har lavere input lag (23 vs 42 ms), og bedre implementasjon av black frame insertion enn Sony. Dette er noe som primært har innvirkning på spilling, og ikke annet. Sony er desidert best, og da mener jeg desidert, til både TV og film. Begge modellene er kantbelyste, men lokal dimming er bra på XE9305, og dårlig på MU8000. Det betyr at når bildet har noe hvitt omgitt av svart (undertekst eller gjenstander), så får du mye mer blooming på Samsung. Opplevelsen av sortnivå, er med andre ord langt å foretrekke hos Sony. XE9305 har også mye høyere lysstyrke, større fargevolum og mindre banding, som totalt sett gir den beste HDR-opplevelsen av de to. Sony er også best på prosessering når det kommer til bevegelse (f. eks. sport). Eneste negative med Sony, er at den har Android TV. Som noen brukere her skriver, ble det friskmeldt i 2017 med tanke på stabilitet. Det er imidlertid fortsatt et mye dårligere system enn det Samsung sitt Tizen er. Enkleste løsningen om du virkelig plages av dette, er egentlig å kjøpe en Apple TV for å ta seg av dette. Det funker også rått. Oppsummert, dersom det ikke er utelukkende ene og alene konsollspilling som står på dagsorden, så velg Sony XE9305. Det er den klare vinneren. I dagens marked, er det egentlig ganske soleklare vinnere: Budsjett: Samsung MU6195 (5 990 kr) Middelklasse: Sony XE9305 (8 990 kr) High-end: LG B7 / C7 OLED (12 990 kr) Alt over: Ekstremt dårlig value. Vi snakker om forbedringer på maks 5%. Dette inkluderer Samsung Q9FN og LG C8. Budsjett er egentlig kun for studenter som prøver å spare i kriker og kroker. En kan til dels også argumentere for at alle nordmenn med en vanlig lønning, burde gå direkte for LG B7. Faktum er at det er et veldig stort sprang i bildekvalitet fra LCD til OLED (perfekt sortnivå, innsynsvinkel, farger og responstid), og at 4000 kr er en veldig, veldig liten investering om du skal ha en TV som samlingspunkt i stua, som attpåtil varer i fra 3 til 10 år. Litt avhengig av hvor ofte du normalt skifter. For egen del synes jeg det er direkte ufornuftig å velge noe dårligere, med mindre du virkelig ikke har kapital der og da. Elkjøp trooooor jeg fortsatt har kampanjen deres med 3000 kr i rabatt som ny Canal Digital-kunde, der du i tillegg får 6 mnd kanalpakke gratis, og 3 stk nye Canal Digital OnePlace dekodere til 490 kr tilsammen, som fungerer over WiFi, sånn at en ikke er avhengig av bakkenettet. Da er du nesten nede på samme pris som XE9305, samtidig som du har beste TV-signalet som er å oppdrive i Norge. Det er definitivt årets råeste deal, for de som er så heldig at de ikke har Canal Digital fra før. Endret 24. juni 2018 av Agentspoon 2 Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Du burde kun gå for Samsung MU8005 over Sony XE9305 dersom du primært bruker TVen til spilling på konsoll. Samsung har lavere input lag (23 vs 42 ms), og bedre implementasjon av black frame insertion enn Sony. Dette er noe som primært har innvirkning på spilling, og ikke annet. Sony er desidert best, og da mener jeg desidert, til både TV og film. Begge modellene er kantbelyste, men lokal dimming er bra på XE9305, og dårlig på MU8000. Det betyr at når bildet har noe hvitt omgitt av svart (undertekst eller gjenstander), så får du mye mer blooming på Samsung. Opplevelsen av sortnivå, er med andre ord langt å foretrekke hos Sony. XE9305 har også mye høyere lysstyrke, større fargevolum og mindre banding, som totalt sett gir den beste HDR-opplevelsen av de to. Sony er også best på prosessering når det kommer til bevegelse (f. eks. sport). Eneste negative med Sony, er at den har Android TV. Som noen brukere her skriver, ble det friskmeldt i 2017 med tanke på stabilitet. Det er imidlertid fortsatt et mye dårligere system enn det Samsung sitt Tizen er. Enkleste løsningen om du virkelig plages av dette, er egentlig å kjøpe en Apple TV for å ta seg av dette. Det funker også rått. Oppsummert, dersom det ikke er utelukkende ene og alene konsollspilling som står på dagsorden, så velg Sony XE9305. Det er den klare vinneren. I dagens marked, er det egentlig ganske soleklare vinnere: Budsjett: Samsung MU6195 (5 990 kr) Middelklasse: Sony XE9305 (8 990 kr) High-end: LG B7 / C7 OLED (12 990 kr) Alt over: Ekstremt dårlig value. Vi snakker om forbedringer på maks 5%. Dette inkluderer Samsung Q9FN og LG C8. Budsjett er egentlig kun for studenter som prøver å spare i kriker og kroker. En kan til dels også argumentere for at alle nordmenn med en vanlig lønning, burde gå direkte for LG B7. Faktum er at det er et veldig stort sprang i bildekvalitet fra LCD til OLED (perfekt sortnivå, innsynsvinkel, farger og responstid), og at 4000 kr er en veldig, veldig liten investering om du skal ha en TV som samlingspunkt i stua, som attpåtil varer i fra 3 til 10 år. Litt avhengig av hvor ofte du normalt skifter. For egen del synes jeg det er direkte ufornuftig å velge noe dårligere, med mindre du virkelig ikke har kapital der og da. Elkjøp trooooor jeg fortsatt har kampanjen deres med 3000 kr i rabatt som ny Canal Digital-kunde, der du i tillegg får 6 mnd kanalpakke gratis, og 3 stk nye Canal Digital OnePlace dekodere til 490 kr tilsammen, som fungerer over WiFi, sånn at en ikke er avhengig av bakkenettet. Da er du nesten nede på samme pris som XE9305, samtidig som du har beste TV-signalet som er å oppdrive i Norge. Det er definitivt årets råeste deal, for de som er så heldig at de ikke har Canal Digital fra før. xe90 er bakbelyst LED ikke kantbelyst Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 xe90 er bakbelyst LED ikke kantbelyst Det er den, men XE9305E har ekstremt god lokal dimming, og har langt høyere lysstyrke (1442 nits real scene peak brightness vs 546 nits). Også marginalt bedre på banding. Det er ikke enormt stor forskjell på dem, men XE9305 har en høyere posisjon i hierarkiet til Sony, noe som også bevises av at den kostet 26 000 kr ved lansering, mens XE9005 "kun" kostet 17 000 kr når den ble lansert samme tid. XE9305 er snart tomme, da det ikke kommer inn igjen nye. Samme gjelder for XE9005, men det er langt flere igjen, nettopp fordi XE9305 er et bedre kjøp til samme pris. 1 Lenke til kommentar
Dobbeltabbe Skrevet 24. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2018 Hvordan er den her i forhold til Sony og Samsung? Har ingen erfaring med Philips https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/55PUS8303/philips-55-4k-uhd-led-smart-tv-55pus8303-12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå