Gå til innhold

Jobb gjennom bemanningsbyrå (lagerarbeider)

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om noen har erfaring med å ha jobb gjennom et bemanningsbyrå?

Registrerte meg på vikarcompaniet i går, og har allerede blitt ringt angående intervju (men var ute, så så det ikke før nå, skal ringe tilbake). Trodde ikke det skulle gå så fort...

Situasjonen er slik at jeg i dag jobber på en Rema1000 butikk, men får dog ikke så mange vakter. Har også søkt at lønna på Asko (der jeg har søkt gjennom bemanningsbyrået) er ganske så bra (minstelønna er vel på 213, kontra 156 på rema. om man får det samme gjennom bemanningsbyrået vet jeg ikke? men fetteren min har jobb gjennom samme bemanningsbyrå og sier lønna er bra). Samtidig så liker jeg jobben på Rema og vil til nød kanskje også beholde den. 

En annen sak er at jeg også skal bort to uker i sommer, så kanskje det gjør meg mindre aktuell? Og skal kanskje starte på skole til høsten (dvs kanskje flytte).

Men, nå er det jo bare et intervju, så kan jo like så godt ringe tilbake og høre hva de har å si i hvert fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, de er vanligvis fleksible, så lenge du er åpen og ærlig. Tilbake i 2010, så tjente jeg ca 130 kr på lager, men forhandlet meg frem til 145. Du får nok litt mer i dag. Kanskje best å ikke gnåle om lønn til å begynne med, først må du finne ut om du takler jobben du skal gjøre.

Du har ingenting å tape på å gå via vikarbyråer. Det er måten å få foten innenfor en bedrift på. Så kan du vurdère om du vil ta kontakt med en leder eller noe og høre om de har noen åpninger over tid, når du har fått analysèrt miljøet og arbeidssituasjonen der, hvor trygt det er mtp fremtid osv.

Det eneste negative jeg har opplevd, ikke meg personlig, men det var ei som var ansatt via vikar i bedriften jeg jobba i .. ho fikk jobb -tidligere- enn 6 måneders prøvetid som stod i standardkontrakten vi fikk via det vikarbyrået vi jobba gjennom. 6 måneder fordi byrået skal tjene penger. Ho fikk skikkelig kjeft og jeg regner med ho ikke behøvde å ta kontakt med det byrået igjen. Jeg vet ikke om det var bedriften som "kapra" ho, eller om ho forhandla seg frem til fast jobb tidligere, men resultatet ble det samme. Poenget er at du bør tenke på at du kan ha kontakt med det vikarbyrået i mange år fremover, i gode og dårlige tider.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har du truckførerbevis?

Trolig så er de ganske kjapt ute pga. de vil ha folk i sommerferien. Har du fast på rema, så ikke si opp dette med det første, skulle du få et vikariat på Asko - for de kan kvitte seg med deg ganske fort, om du ikke lever opp til forventningene.

Lenke til kommentar

Bemanningsbyråer er veldig fleksible, spesielt om de får gode tilbakemeldinger fra de bedriftene de sender deg til. Bare pass på å være ærlig med når og hvor mye du kan jobbe. Hvis det går veldig lang tid fra intervju til du har mulighet for å jobbe kan du derimot gå litt i glemmeboka.

Har også inntrykk av at det er ganske store forskjeller fra sted til sted hvilket bemanningsbyrå som er "best". 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...