Gå til innhold

TV 49"-55", 4000-6000 kr, PC/Parabol/Xbox360

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :)

Så var det den tiden da man ønsket seg en ny TV til stua. Vi sitter 270-300 cm fra tv'en i dag og har en 42". Leser jo i guiden på tek.no at det finnes tv'er i denne prisklassen (Samsung UE55MU6195) på 55" - men blir dette for stort?

I utgangspunktet ønsker jeg ikke bruke mer enn 5k på dette - men kan strekke meg til 6k - rett og slett på grunn av økonomiske forhold. Per i dag har vi en HD-ready JVC TV som har en Xbox 360 (men denne er ikke et must å ha koblet til hele tiden), en chromecast, og parabol-dekoderen koblet til via HDMI, så minimum 3 av den er fint.

I tillegg (og dette er vel grunnen til at jeg plutselig vil ha en ny TV) ønsker jeg å koble til PC'en min slik at jeg kan spille på TV'en. Den må derfor kunne fungere som en skjerm for et RX580-kort.

Av andre ting som er koblet til, så har vi ikke noe godt lydanlegg, men et Logitech sub-anlegg koblet via minijack til TV'en per i dag som gir overraskende kurant lyd - ergo ønsker jeg minijack-utgang i tillegg.

Jeg er i overkant glad i Samsung, så mine tanker går direkte dit, men jeg er åpen for forslag :)

Bruksområdene blir dermed hovedsakelig TV i form av sport, Film/Serier i form av Plex, og spill i form av PC.

Alle forslag tas imot med takk :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

55 for stort næææ er jo ca 5 cm i lengde som skiller 50vs55 det merker man ikke, jeg har selv 65 på samme avstand men spiller selvfølgelig inn hva man er vant med. Uansett så tilvenner man seg fort en større tv. Samsung UE55MU6195 skal jo være en god tv i denne prisklassen så sikkert ikke et dumt valg. Ser ikke ofte på tv i denne prisklassen men synes du får en grei tv i denne med 4K/UHD oppløsning, Ambilight, og HDR pluss for å nevne noe til en god pris.

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/55-60/philips-55pus626212/243729.11453/

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja, jeg leste jo denne testen/guiden, ergo var det den Samsungen jeg tenkte på. Jeg ser rett og slett ikke forskjellen på de to TV'ene, men det kan du kanskje orke å forklare i grove trekk?

Input lag - blir det det samme som responstid på en PC-skjerm? Når det kommer til spill som skal overføres til TV-skjermen, så blir vel ikke det de mest krevende spillende med tanke på dette. Vi snakker om typ bilspill når man har besøk, eller Witcher o.l. når far er alene hjemme :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg leste jo denne testen/guiden, ergo var det den Samsungen jeg tenkte på. Jeg ser rett og slett ikke forskjellen på de to TV'ene, men det kan du kanskje orke å forklare i grove trekk?

Input lag - blir det det samme som responstid på en PC-skjerm? Når det kommer til spill som skal overføres til TV-skjermen, så blir vel ikke det de mest krevende spillende med tanke på dette. Vi snakker om typ bilspill når man har besøk, eller Witcher o.l. når far er alene hjemme :)

Det er generelt en bedre tv rett og slett over hele fjøla, går på ting som panel og bildeprosessor blant annet. Der ligger kvaliteten på hvor godt bilde du får, lys, farger, skarphet og sortnivå for å nevne noe, god forskjell på disse to. Lavere serie nr billigere tv og kvalitet der etter. Samsung er 6000 serie og Sony er 8000 serie og er vesentlig bedre på alt. Inputlag går på reaksjon fra skjermen ja, er vel mest seriøse gamer folk som stort sett mener ingen tv er bra nok.. Jeg spiller bare Playstation 4 Pro fungerte strålende på min LED som fylte 6 år ved årsskifte og fungerer strålende  på min nye Oled kjøpt i Mars. Tror du klarer deg bra med ditt behov for spilling for å være ærlig. Vil anbefale å legge i de siste hundrelappene du vil ikke angre på det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...