MrMarbles Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Ja, Danmark er et godt eksempel på suksess med el-biler når avgifter vart lik som på fossile biler og el-biler blir sikkert veldig populært i Tyskland der det er fri fartsgrense. Danmark var jo alt for tidlig ute med å sette på avgifter på el-biler. Nå skal de vel reversere dette igjen også, så får vi se hvordan det går da. Fortsatt er det jo veldig få gode alternativer dersom du vil god rekkevidde. Tyskland vil nok alltid være bakpå på elbilfronten så lenge de store ikke produserer gode elbiler med rekkevidde som ikke koster en formue. Lenke til kommentar
Jørund Greibrokk Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Til alle petrolheads. Fremtiden er nå definert av bransjen selv. Les denne: https://www.nrk.no/sport/rallycross-blir-elektrisk_-_-vil-savne-lyden-1.14086554 Need I say moore? Lenke til kommentar
Rune Olsen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ??? Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Er det ikke bra at de legger av de beste motorene til toppmodellene slik f.eks Intel gjør til sine prosessorer? Model 3 konkurrerer med M3, Model S konkurrerer med M5 som er mer lik størrelsesmessig. Model S er kjappere enn M5 fra 0-60 mph. 2,5 vs 3,1. Men fra 100 km/t til 300 km/t km/t hvem vinner der? Endret 18. juni 2018 av Rune Olsen 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men fra 100 km/t til 300 km/t km/t hvem vinner der? Garantert ikke Tesla da de stopper på 250, model 3 ett stykke før men usikker på p utgaven:) Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Så motorene i den vanlige utgaven er ikke 100% i orden? Litt varierende kvalitet altså? Forskjellen er at Tesla har lagt til side de aller beste eksemplarene av motoren til Performance-bilene for å forsikre seg om at de tåler den økte effekten. Intel og AMD har gjort dette i mange år, og de fleste andre som selger komponenter Endret 18. juni 2018 av Dubious Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men fra 100 km/t til 300 km/t km/t hvem vinner der?Såklart vinner BMW da, jeg påpekte kun 0-60 mph som jeg svarte på. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Når GM og Toyota opererte Fremont-fabrikken så spyttet de ut over 8000 biler i uka på topp. Tesla nådde litt over en tredjedel av dette før det var fullt og må utvide med et telt på parkeringsplassen. Så er det et spørsmål hva kundene velger etter hvert. En teltprodusert oppjazza utgave av Model 3 eller en Porsche Mission E til litt lavere pris. Nå er det litt forskjellige biler sammenliknet med Toyota og GM. Samtidig er tesla et ungt firma sett i bilsammenheng. Syns det er mer imponerende at de har klart å gå fra 500 produserte biler i året til 100.000 biler i året på ganske få år. Endret 18. juni 2018 av CaZpeR 2 Lenke til kommentar
Odd Solberg Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ??? Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Du sammenligner nye BMW M5 til 1.6 millioner med Tesla Model 3 som koster 0.6 millioner. Teslaen aksellerer like godt, før eventuelle fremtidige gratis SW oppgraderinger av aksellerasjon. Det nærmeste man kommer Tesla Model 3 er BMW M3 som koster 100K mer og gjør 0-100 gjør 0-100 på 4,8 mot Tesla på 3,6. Jeg vet hvilken bil jeg ville brukt pengene på. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) 4,8 sekunder? 4 sekunder stemmer bedre. 2019-utgaven vil klare det på 3,5 sekunder. Endret 18. juni 2018 av tlwrtpmc Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Hvem andre enn 18-åringer bryr seg om en bil bruker 3 eller 6 sekunder til 100? Bare alle 30-50-åringer i Bærum? 1 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ??? Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Du sammenligner nye BMW M5 til 1.6 millioner med Tesla Model 3 som koster 0.6 millioner. Teslaen aksellerer like godt, før eventuelle fremtidige gratis SW oppgraderinger av aksellerasjon.Det nærmeste man kommer Tesla Model 3 er BMW M3 som koster 100K mer og gjør 0-100 gjør 0-100 på 4,8 mot Tesla på 3,6. Jeg vet hvilken bil jeg ville brukt pengene på. Har du noengang sittet i en M3 kontra 'Lada fra 80-tall med ipad'-Teslaen er ndu nok ikke i tvil, nei! Dette er to forskjellige verdener, og kan strengt tatt ikke sammenlignes. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Bare uttalelsen ‘lada fra 80-tall med ipad’-teslaen gjør at jeg tviler på at du har sittet i en Model 3 (eller en annen Tesla eller en lada for den del). Flere av anmeldere på nett trekker frem at model 3 fremstår som helt grei på interiør og innafor det som kan forventes i en bil i sitt segment. Noen går så langt og sier at det stilrene designet fungerer bra. Noen er litt i overkant negativ til Tesla og uttaler seg høyt om en bil som ikke engang har funnet veien over hit. Prøver ikke å si at det er verdens beste bil elns. Men er voldsomt til svartmaling fra enkelte :-p (Men altså... er åpen for at den kan være dritt også da jeg selv ikke har sittet i en model 3. Men har sittet i ny og eldre model S og Model X og syns de er helt greie inni. Kanskje spesielt med karbonfiberdekoret i kombinasjon med sort eller hvitt. Og ja... har sittet i en M3 også :-p) Endret 19. juni 2018 av CaZpeR Lenke til kommentar
tow Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Men er voldsomt til svartmaling fra enkelte :-p -mens det er voldsomt med hvitmaling fra andre. (Sier ikke at det gjelder deg). Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 -mens det er voldsomt med hvitmaling fra andre. (Sier ikke at det gjelder deg). Neida. Helt enig i det. Tesla er langt fra perfekte biler. Men det er flere nyanser enn BMW M3 og Lada :-p Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Heftige Tesla er raskere enn BMW M3? Tesla toppfart 250 km/t og M3 over 300 km/t? I tillegg med en Tesla, så er jo bare rekkevidden 6-7 mil. i toppfart på 250 km/t. Sorry, Elon Musk du er flink å lyve og lure evt kjøpere. Er ikke dette en sak for Forbrukerrådet? M3 klarer heller ikke så mange mil i konstant hastighet på 250km/h - noe som likevel er ekstremt vanskelig å oppnå. Selv kjører jeg ofte noe billigere skrot (3 uten M :-) på tysk vei i 250 km/h - og må normalt bremse før det går 6 mil, pga trafikk, lave fartsgrenser/kontroll og veiarbeid. Gjennomsnittshastighet blir sjelden over 120km/h om du kjører på tysk motorvei i mer enn 6 mil. I "Øst-Tyskland" kan du kanskje oppnå mer enn 7 mil i 250 km/h...flatt med lite trafikk. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Syns det er mer imponerende at de har klart å gå fra 500 produserte biler i året til 100.000 biler i året på ganske få år. Er det ikke snakk om nesten 10 år de brukte på dette da? 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Er det ikke snakk om nesten 10 år de brukte på dette da? Nja. Ikke akkurat presist det. Det stemmer at tesla er 10 år, men de tok over fremontfabrikken i slutten av oktober 2010. Ombygging i to år og 22. Juni 2012 kom den første bilen av samlebåndet (Model S). Så er vel den økningen på 6 år. Og mtp. At de fikk 500.000 forhåndsbestillinger på model 3 (dette er vel nedjustert etter noen kanselleringer) kan vel ikke sies som noe annet enn å bli offer for egen suksess :-p (Før de tok over fremont så ble roadster laget andre plasser) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Roadster var nå første bilen så jeg føler det er riktig å ta med den også. Men det er ikke første bygd fra grunnen av. Men Roadster gjorde veien videre mulig, så det er første byggestein i bedriften. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Roadster var nå første bilen så jeg føler det er riktig å ta med den også. Men det er ikke første bygd fra grunnen av. Men Roadster gjorde veien videre mulig, så det er første byggestein i bedriften. Mtp. Tallene jeg nevnte var fra fremontfabrikken så blir det skjevt (var kanskje litt upresis der). Ble vel bare laget ca. 1000 2450 roadstere. Ser for meg roadsterproduksjonen gikk betraktelig tregere enn 500 i måneden :-p Poenget mitt var at jeg er litt imponert over hva de har klart å gjennomføre på de ti årene. Og hvilke biler de har klart å lage. Spesielt mtp. Model 3 hvor folk stod i kø for å spytte inn penger for å forhåndsbestille den som om den var den neste iPhonen. Har aldri sett slike tilstander i bilbransjen før. Endret 19. juni 2018 av CaZpeR Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Fra februar 08 til desember 12 ble det laget ca 2450 Roadstere. Delvis bygd i UK og Cali. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå