OHJohansen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men billig blir den ikke.Nå har den første Performance-utgaven av Tesla Model 3 rullet ut fra fabrikken Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Så motorene i den vanlige utgaven er ikke 100% i orden? Litt varierende kvalitet altså? 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Bilproduksjon i et telt? Den er ny. Forstår ikke at noen vil jobbe for selskapet: Ex-Tesla employees reveal the cryptic ways they learned they were getting laid off (TSLA) 1 Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Så motorene i den vanlige utgaven er ikke 100% i orden? Litt varierende kvalitet altså? Den vanlige utgaven har EN motor og RWD... Denne har TO og AWD. Bedre lykke neste gang troll 3 Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Så motorene i den vanlige utgaven er ikke 100% i orden? Litt varierende kvalitet altså? Forskjellen er at Tesla har lagt til side de aller beste eksemplarene av motoren til Performance-bilene for å forsikre seg om at de tåler den økte effekten. 1 Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ??? Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Når GM og Toyota opererte Fremont-fabrikken så spyttet de ut over 8000 biler i uka på topp. Tesla nådde litt over en tredjedel av dette før det var fullt og må utvide med et telt på parkeringsplassen. Så er det et spørsmål hva kundene velger etter hvert. En teltprodusert oppjazza utgave av Model 3 eller en Porsche Mission E til litt lavere pris. 7 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Når GM og Toyota opererte Fremont-fabrikken så spyttet de ut over 8000 biler i uka på topp. Tesla nådde litt over en tredjedel av dette før det var fullt og må utvide med et telt på parkeringsplassen. Så er det et spørsmål hva kundene velger etter hvert. En teltprodusert oppjazza utgave av Model 3 eller en Porsche Mission E til litt lavere pris. Mission E har vell estimert startpris på rundt 800k for en ribba utgave sist jeg sjekka. Model 3 performance som har et høyt utstyrsnivå som standard vil nok koste vesentlig mindre. 2 Lenke til kommentar
J_Gagarin Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Så motorene i den vanlige utgaven er ikke 100% i orden? Litt varierende kvalitet altså? Den vanlige utgaven har EN motor og RWD... Denne har TO og AWD. Bedre lykke neste gang troll Skal du ikke ta deg td tl å lese artikkelen før du kaster deg over tastaturet? et er alltid lurt å ha LITT peiling før man skriver alt det dumme... Lenke til kommentar
Darkwicca Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Bilproduksjon i et telt? Den er ny. Forstår ikke at noen vil jobbe for selskapet: Ex-Tesla employees reveal the cryptic ways they learned they were getting laid off (TSLA) Det er ikke et telt. Les dette: "Important clarification: it’s not a tent. It appears to be a permanent building called a Sprung structure. Tesla is not the first company to use these buildings for manufacturing. The material that is spread over the aluminum structure is guaranteed to last for 25 years, and it can be replaced. The aluminum structure is guaranteed to last 50 years. People use these Sprung buildings not only for manufacturing operations, but also as churches and gyms. These are real, permanent buildings, not tents" 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår ??? Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Er det ikke bra at de legger av de beste motorene til toppmodellene slik f.eks Intel gjør til sine prosessorer? Model 3 konkurrerer med M3, Model S konkurrerer med M5 som er mer lik størrelsesmessig. Model S er kjappere enn M5 fra 0-60 mph. 2,5 vs 3,1. 3 Lenke til kommentar
tommis Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Skal du ikke ta deg td tl å lese artikkelen før du kaster deg over tastaturet? et er alltid lurt å ha LITT peiling før man skriver alt det dumme... Alle deler blir produsert med et hav av toleranser og har mange akseptanse kriterier. Det er helt normalt at noen av delene er "bedre" enn andre. De må naturligvis være "gode nok" ihht til gjeldene akseptansekriterier, men aksepteansekriteriene for en ekstremversjon av motoren er naturlig nok mye strengere enn "normal" versjonen. Så det er flere som kan ha godt av å undersøke litt mer og gjøre seg informert om saken før de slenger om seg med bedrevitende kommentarer... 7 Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Kan like gjerne kjøpe model S da. Lenke til kommentar
Rune Olsen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Heftige Tesla er raskere enn BMW M3? Tesla toppfart 250 km/t og M3 over 300 km/t? I tillegg med en Tesla, så er jo bare rekkevidden 6-7 mil. i toppfart på 250 km/t. Sorry, Elon Musk du er flink å lyve og lure evt kjøpere. Er ikke dette en sak for Forbrukerrådet? 3 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Heftige Tesla er raskere enn BMW M3? Tesla toppfart 250 km/t og M3 over 300 km/t? I tillegg med en Tesla, så er jo bare rekkevidden 6-7 mil. i toppfart på 250 km/t. Sorry, Elon Musk du er flink å lyve og lure evt kjøpere. Er ikke dette en sak for Forbrukerrådet? Ja, det er klart. Det er mange som bruker disse bilene i dens toppfart, og vurderer rekkevidde derifra.... Sarkasme. Elbiler er kommet for å bli. Elbil/hydrogen og hybrid-hydrogen kommer til å erstatte fosile brennstoff drevne biler. Man får trolle så lenge man kan frem til man må bite i gresset og innse det. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Hvem andre enn 18-åringer bryr seg om en bil bruker 3 eller 6 sekunder til 100? 1 Lenke til kommentar
Rune Olsen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Motorene er de samme som i standardutgaven, men de har lagt til side de beste eksemplarene til Performamceutgaven. Lurer veldig på hvordan kvalitetskontrollen foregår Dagens M3 er på vei ut, men denne bilen er ikke raskere enn en nye M5 som klarer 0-60 mph (0-96 kmt) på 3,1 sekunder. Hvem andre enn 18-åringer bryr seg om en bil bruker 3 eller 6 sekunder til 100? El-bil eiere som er godt oppi årene? Lenke til kommentar
Eivind Kvarsnes Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Har hatt Tesla Mod X i snart 6 med. Gleder meg til hver gang jeg skal kjøre den. Tenker att hadde det ikke vært for Tesla, så hadde neppe de andre bilprodusentene giddet å satse på EL. De var for det meste opptatt av å lure hele verden med falske utslippstall. Så mye bryr de seg om miljø... Velg Tesla, av flere grunner. 3 Lenke til kommentar
Rune Olsen Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Heftige Tesla er raskere enn BMW M3? Tesla toppfart 250 km/t og M3 over 300 km/t? I tillegg med en Tesla, så er jo bare rekkevidden 6-7 mil. i toppfart på 250 km/t. Sorry, Elon Musk du er flink å lyve og lure evt kjøpere. Er ikke dette en sak for Forbrukerrådet? Ja, det er klart. Det er mange som bruker disse bilene i dens toppfart, og vurderer rekkevidde derifra.... Sarkasme. Elbiler er kommet for å bli. Elbil/hydrogen og hybrid-hydrogen kommer til å erstatte fosile brennstoff drevne biler. Man får trolle så lenge man kan frem til man må bite i gresset og innse det. Ja, Danmark er et godt eksempel på suksess med el-biler når avgifter vart lik som på fossile biler og el-biler blir sikkert veldig populært i Tyskland der det er fri fartsgrense. Endret 18. juni 2018 av Rune Olsen 2 Lenke til kommentar
PDH860F5 Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Jeg har forsøkt meg på å beregne norske Model 3-priser for "alle" varianter: http://bit.ly/2uiIwHB En P-modell kan komme til å koste ca. 700.000 kr med EAP og FSD. Med "kun" EAP kommer sannsynligvis prisen på ca. 675.000 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå