Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Søster skal gifte seg, hvor mye bør man gi?

Anbefalte innlegg

Umiddelbart høres det helt vildt ut i mine ører.  Broren ble gift for 10 år siden og utover å være fotografen deres gikk der en 6-700 kr til en fysisk gave.  Jeg ville tro 1000 kr i dag er mer enn nok.

Hadde du tenk det samme om du fikk rett under 100k i feriepenger?

Anonymous poster hash: aedc9...295

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde du tenk det samme om du fikk rett under 100k i feriepenger?

Lenge siden jeg har fått så lite feriepenger.

Jeg vet ikke hvordan det er i din familie, men hos oss bruker vi å stort sett gi for de samme beløpene.  Det er mitt inntrykk at det er meget normalt så folk ikke skal gå å hviske til hverandre om hvor mye eller lite den og den person gav.  Det resulterer fort i negativitet og splittelse.  Hvis det å ha fått 100K i feriepenger er uvanlig mye i din familie, kan det muligens slå negativt ut om du gir mange gange det de andre gir.   Men det er jo opp til deg, virker som du har bestemt deg uansett.

Lenke til kommentar

Bryllupet er jo ferdig for noen uker siden, så det er uansett for sent nå.

Ang familien, så er den delt i flere "deler", den ene delen eier flere bedrifter eller er høyt oppe i store bedrifter. Her er det en stor andel mangemillionærer og personer med stor suksess, men disse bor langt unna.

Så er det en del med hovedsakelig NAV`ere fra "livets harde skole" som knapt klarer seg fra måned til måned, som er i området her.

Jeg har generellt liten kontant med alle.

Så hva som er vanlig er vanskelig, de aller fleste er enten på toppen eller bunnen.

Om andre visker og tisker om hva jeg ga eller ikke bryr meg lite, de som bryr seg med slikt har jeg uansett ikke lyst til å ha kontakt med.

Jeg ligger langt, langt over snittet i min "del" av familien, og godt over snittet i byen jeg bor i.

At jeg i praksis er gjeldsfri(med hus og bil) hjelper også :)Anonymous poster hash: aedc9...295

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kjøp noe fint til de.. Spiller da virkelig ikke noen rolle hvor mye du bruker på det? Det viktigste er vel at du møter opp.. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har fått så lite feriepenger.

Jeg vet ikke hvordan det er i din familie, men hos oss bruker vi å stort sett gi for de samme beløpene. Det er mitt inntrykk at det er meget normalt så folk ikke skal gå å hviske til hverandre om hvor mye eller lite den og den person gav. Det resulterer fort i negativitet og splittelse. Hvis det å ha fått 100K i feriepenger er uvanlig mye i din familie, kan det muligens slå negativt ut om du gir mange gange det de andre gir. Men det er jo opp til deg, virker som du har bestemt deg uansett.

Hva jobber du som?

Lenke til kommentar

Da synes jeg 5k høres lite ut. Jeg kjøpte gave for 10k for broren min da han giftet seg. Foreldrene mine ga 15k.

Som jeg skrev tidligere i tråden, så gir vi i familien faste beløp uavhengig av inntekt.  Har inntrykk av at det er ganske vanlig (.dk), men kanskje det ikke er det i Norge for alt jeg vet. 

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...