AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Min søster skal gifte seg om noen uker, og jeg sitter å lurer på hva som er vanlig å gi? Vet foreldrene skal gi 15 000, på begge sider men jeg aner ikke hva andre skal gi. Har tenkt på 5000, men er det mye/lite? Pengene i seg selv er ikke noe stort problem Anonymous poster hash: 8258e...d61 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Noen år siden jeg var i bryllup, men mener å huske at jeg pleier å legge igjen en tusenlapp. Når det gjelder mine søstre så var jeg for liten når de gifta seg til å ha den problemstillingen. Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Spørs om dere er på talefot Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Ga et par tusen, så 5000 er mer enn nok. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Man bør vel ta en avveining etter 1) Egen økonomi, både nåværende og fremtidige, 2) Familiens samlede økonomi, 3) Fremtidsutsikter. Hvis man er uføretrygdet og sitter igjen med 1000 kr i måneden etter alle utgifter, så kan det være nok med 500 kr. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2018 1 har jeg allerede svart på, "Pengene i seg selv er ikke noe stort problem" 2 og 3 ser jeg ikke relevansen i. Anonymous poster hash: 8258e...d61 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Trenger du å gi penger, eller noe i det hele tatt? Synes det viktigste er at en møter opp 1 Lenke til kommentar
doro8 Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) I dette konkrete tilfellet hvor trådstarter har null problem med egen økonomi, bør velges det beløpet som er/har vært praksis i familien. Generelt bør gavebeløpet være stort nok til å bli satt pris på av mottaker og lite nok til ikke overstige egen økonomiske evne. Er en helt på felgen økonomisk, kan en med fordel avslå invitasjonen til bryllupet og "glemme" gaven. Endret 19. juni 2018 av doro8 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2018 Er så vidt jeg vet ikke noe praksis på slikt i familien min. Dette er vel det andre bryllupet jeg har vært med på i familien, det andre var for ca 20 år siden jeg var alt for ung til å tenke på slikt Anonymous poster hash: 8258e...d61 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Kommer an på om det er 5retters mat, fri bar osv. Men 1500 for en person og 2000 for paret hadde jeg gjort. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 (endret) Er så vidt jeg vet ikke noe praksis på slikt i familien min. Dette er vel det andre bryllupet jeg har vært med på i familien, det andre var for ca 20 år siden jeg var alt for ung til å tenke på slikt Anonymous poster hash: 8258e...d61 Samme her. Jeg gir som regel bare en vanlig gave i bryllup, det være seg familie eller ikke. Har aldri opplevd at man skal øse ut penger, det er jo ikke akkurat en konfirmasjon dette her. Endret 6. juli 2018 av Smirnoff Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 De fleste som gifter seg er allerede godt etablert og har det meste av det de trenger og en del de ikke trenger. Da er det bedre å gi en opplevelse av et eller annet slag. Et gavekort på en restaurant, helgetur, kurs i et eller annet de liker? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 De ønsket seg penger til ett formål, altså ikke bare penger fordi det er kjekt å ha. Ellers hadde jeg nok funnet på noe annet. De har jo alt de trenger, men ikke akkurat noe overskudd av penger. Uansett, bryllupet er over, gaven er gitt, ga 5000 pluss en gave. Anonymous poster hash: 8258e...d61 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Planlegger selv bryllup og vi har ikke mye penger. En som studerer og ei som er i mammaperm Eneste jeg ønsker og forventer er kompiser som har det gøy og koser seg i festen vår Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Planlegger selv bryllup og vi har ikke mye penger. En som studerer og ei som er i mammaperm Eneste jeg ønsker og forventer er kompiser som har det gøy og koser seg i festen vår Jeg hadde det veldig gøy, god mat, mye god drikke osv. Men jeg kunne jo gjøre begge deler De satte nok mer pris på at jeg faktisk kom enn på hva jeg ga, men jeg sitter jo godt i det selv, så hvorfor ikke. Anonymous poster hash: 8258e...d61 1 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 6. juli 2018 Del Skrevet 6. juli 2018 Jeg hadde det veldig gøy, god mat, mye god drikke osv. Men jeg kunne jo gjøre begge deler De satte nok mer pris på at jeg faktisk kom enn på hva jeg ga, men jeg sitter jo godt i det selv, så hvorfor ikke. Anonymous poster hash: 8258e...d61 Alltid gøy med tilbakemeldinger fra ts og konklusjoner på tema som blir tatt opp her på forumet! 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2018 Alltid gøy med tilbakemeldinger fra ts og konklusjoner på tema som blir tatt opp her på forumet! Jeg prøver oftest å få til det. Men dette er jo ikke noe andre nødvendigvis kan følge, så det er neppe så spennende for andre. Merket den som løst Anonymous poster hash: aedc9...295 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Gavekort er noe av det mest idiotiske som finnes Butikkene tjener millioner hvert år på folk som ikke bruker gavekortene Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Nå tror jeg Gavekort ble lei seg 5 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 11. juli 2018 Del Skrevet 11. juli 2018 Min søster skal gifte seg om noen uker, og jeg sitter å lurer på hva som er vanlig å gi? Vet foreldrene skal gi 15 000, på begge sider men jeg aner ikke hva andre skal gi. Har tenkt på 5000, men er det mye/lite? Umiddelbart høres det helt vildt ut i mine ører. Broren ble gift for 10 år siden og utover å være fotografen deres gikk der en 6-700 kr til en fysisk gave. Jeg ville tro 1000 kr i dag er mer enn nok. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå