Gjest mrpc Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Må jeg ha to kabler fra routeren eller switchen for å koble til et vegguttak med to utganger? slik som denne: https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/hjemmeelektronikk/nettverk/nettverkskabler-uttak/datauttak-400245/ Endret 17. juni 2018 av mrpc Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Viss du vil bruke begge kontaktene må du ha to kablar ja. Du kan og berre bruke ein kontakt, då slepp du med ein kabel. Det går og an å bruke ein kabel og splitte para slik at du bruker kun to par per kontakt, men det er ikkje anbefalt. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Du må ikke, kan bruke en splitter, men da vil begge uttakene gå på samme port i ruteren - som kan ha noen ulemper avhengig av oppsett. Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 ok, takk. Da går jeg for en kontakt med ett utakk. Siden det ikke har skjult anlegg så blir det seende litt rart ut med to kabler. Kan jo evnt kjøpe en rimelig switch hvis jeg har behov for flere utganger der. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Du må ikke, kan bruke en splitter, men da vil begge uttakene gå på samme port i ruteren - som kan ha noen ulemper avhengig av oppsett. Du kan splitte en 4 pars cat5 eller 6 i to 100 mbit kabler da 100mbit kun krever 2 par. Men du må selvsagt bruke to porter i switch eller router. Lenke til kommentar
Gjest mrpc Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Du kan splitte en 4 pars cat5 eller 6 i to 100 mbit kabler da 100mbit kun krever 2 par. Men du må selvsagt bruke to porter i switch eller router. 100mbit bli litt lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå