AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Typisk greie det her. Jeg og typen har helt forskjellig forhold til alkohol. Jeg er ikke avholds, kan ta meg en øl eller to, men stopper så fort jeg såvidt kjenner at jeg har drukket noe som helst. Han kan drikke mye og bli utrolig full, og han vet jeg ikke setter pris på det. Har dog aldri vært med han når han er full, da jeg generelt drar hjem når folk begynner å bli fulle, da jeg blir mektig ukomfortabel. Vi skal på en liten helgetur til der han vokste opp neste helg for å treffe en del av hans gamle venner. Da er det selvsagt arrangert en fest, og han sa at det kom til å bli villt. Jeg sa at det syntes jeg selvsagt ikke noe om. Jeg ønsker dog ikke å holde han tilbake, jeg ønsker at han skal få leve sitt liv og gjøre sine greier, men jeg forstår ikke hvorfor alkohol må være en så stor del av det å "ha det gøy". Han sier at de meste av historiene sine og det gøye som har skjedd, så har alle vært snydens dritings. Igjen, jeg forstår ikke dette konseptet, og føler man bør kunne skape historier og ha det jævlig gøy uten alkohol. Spørsmålet mitt er hvordan man takler dette, og om det er mulig å være kompatible når man har et så forskjellig forhold til akohol? Har jeg lov til å hele tatt si noe på saken? Skal jeg bare la det gå, eller er det greit å prøve å jekke han ned litt på inntaket? Så vidt jeg vet er han ikke voldelig i fylla, gjør bare sykt mye rart og klarer ikke å stoppe inntaket når det først begynner. Han er også lettpåvirkelig; får han høre at han er rolig eller ikke gæren nok, så kjører han på enda hardere for å motbevise det. Anonymous poster hash: c05cc...9ff Anonymous poster hash: c05cc...9ff Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Med mindre han er alkoholiker så regner jeg med at han ikke har problemer med å ta en øl i familiære selskap i lag med deg uten å drikke seg under bordet? Da er han kompatibel med deg i den forstand at han kan justere seg ned til ditt nivå. Da blir bare spørsmålet om du er ute av stand til å enten justere deg opp på hans nivå når det passer eller styre klar uten å skape deg. Hvis dette er noe du må "takle" har enten han et alkoholproblem, eller du har det. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Hvis du ikke liker fyll og festing så la være å være med på det da. Dette er ingen krise i forholdet med mindre dere gjør det til det. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Du drar på en fest og liker ikke fulle folk? Bli som å dra på skytebane og ikke like våpen... 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Dette er ting man bør prate om før man går inn i et forhold, hvis det er mulig. Hvis det er et forhold, må man lage regler. Enten må han roe seg ned, ellers må du holde deg unna når han drikker. Det beste er en miks, at begge tilpasser seg hverandre på grunn av respekt. Men det er jo nyanser mellom. Poenget er at dere lager tydelige regler som dere respekterer og overholder. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 De fleste unge menn har er behov for å rase ifra seg. Du må leve med det til den fasen går over, det kan ta tid, eller du kan gå din egen vei. Du kan ikke stoppe han fra å ha det gøy, for da går han fra deg i stedet. Når man vil drikke hardt for å bevise at man ikke er tøffel, ja da er man umoden i forholdet. I den aldersgruppen så er mange like, og jeg tror det er sunt å få "rast fra seg" slik at man kan vokse på det og bli moden. Man gjør dumme ting, delvis med vilje, for man vil leve og oppleve livet, og da må man prøve å feile. Gi det litt tid, og hvis det ikke blir bedre, så kan det komme konsekvenser. En ting som er merkelig er jo at han oppfører seg slik selv om du sier fra, så det kan tyde på at han ikke investerer i forholdet deres. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 De fleste unge menn har er behov for å rase ifra seg. Du må leve med det til den fasen går over, det kan ta tid, eller du kan gå din egen vei. Du kan ikke stoppe han fra å ha det gøy, for da går han fra deg i stedet. Når man vil drikke hardt for å bevise at man ikke er tøffel, ja da er man umoden i forholdet. I den aldersgruppen så er mange like, og jeg tror det er sunt å få "rast fra seg" slik at man kan vokse på det og bli moden. Man gjør dumme ting, delvis med vilje, for man vil leve og oppleve livet, og da må man prøve å feile. Gi det litt tid, og hvis det ikke blir bedre, så kan det komme konsekvenser. En ting som er merkelig er jo at han oppfører seg slik selv om du sier fra, så det kan tyde på at han ikke investerer i forholdet deres. Dette er et rent objektivt spørsmål, men hva legger du i å "rase fra seg"? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Dette er et rent objektivt spørsmål, men hva legger du i å "rase fra seg"? Drikke og feste. Mange gjør dette fra tidlig/midten av tenårene og gjerne ut i slutten av 20årene. Dette er en tid folk klarer kanonfylla hver helg, og man har som regel ikke mye mer enn eksamener og kjærester å tenke på Ellers, til trådstarters spørsmål Er det for frekvent festing, eller sånn at han ikke klarer å stoppe, og rett og slett drikker seg møkkings hver gang han drikker. Evt endrer personlighet og blir ekkel, voldelig etc.. så kan det tenkes at han har et problem med alkohol. Uten at jeg skal stille noen diagnoser utifra det du skriver i åpninginnlegget. Igjen, jeg forstår ikke dette konseptet, og føler man bør kunne skape historier og ha det jævlig gøy uten alkohol. Nja.. Nei. Når man sitter klinke edru sammens med folk som har det hyggelig og koser seg med alkohol, så blir alt bare kleint. For man klarer ikke å komme til deres avslappede humør. Du sier jo selv at folk blir ubehagelige når de blir fulle når du er til stede. Avtal på forhånd at du sier ifra når han har fått i seg en for mye innabords. Trenger ikke være verre enn å si "nå syntes jeg du har drukket for mye". Utenom det burde du vite at forbudstilstander fungerer dårlig i praksis. Det funket ikke på 20-tallet, og det fungerer ikke som ultimatum i et forhold heller. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Her kommer en oppdiktet fantasy historie om hva som kan skje.Ingen liker at andre skal forandre på deNår noen ikke liker noe en person gjør, forsøker de å forandre på vedkommendeIngen liker at andre skal forandre på deDen personen man prøver å forandre på blir mer og mer sur, mer og mer grineteDen som forsøker å forandre på personen blir mer og mer grinete og oppgittOg ender i mange tilfeller at stemningen blir mer og mer amper, man puler mindre, blir mer sur, blir utro, i ekstreme tilfeller kommer vold på banen før forholdet til slutt er over og ut.Delvis basert på et par andre forhold jeg kjenner til forsåvidt. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Dette er et rent objektivt spørsmål, men hva legger du i å "rase fra seg"? I hovedsak unge folk som fester og gjør dumme ting for å få ut frustrasjon og energi. Det er nok en sammenheng med at unge menn spesielt har mye testosteron og behov for å vise seg frem. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Kan ikke du bare lette litt på humøret å drikke da? Men for å være seriøs, det er nå hans liv. Om du ikke takler at han drikker så mye, så forteller du ham dette så får han selv ta stilling til hva han skal gjøre med det. Evt kan du bare gjøre som i dag, takke for deg når du har fått nok og gjør noe annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå