TheGreatBacalao Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Spør på vegne av min bror og av ellers nysgjerrighet. Min bror pådro seg i går skader i hode- og nakkeområdet, og må gå med nakkekrage og sykemelding i noen måneder, minst. Han skulle egentlig begynne i arbeid denne mandagen etter et toårs studie, og har derfor ikke noe nylig inntekt. Har han da rett på sykepenger fra arbeidsgiver eller nav? Evt. hva slags stønad kan han ha rett på? Han bor forresten med foreldrene. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Man må ha vært ansatt (vært i arbeid) føre man har rett til sykepenger. Tror det er en måned. Endret 17. juni 2018 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Han har ikke rett på sykepenger. Isåfall må han gå på sosialhjelp. 1 Lenke til kommentar
TheGreatBacalao Skrevet 17. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2018 Vi får se litt mer på sosialhjelp i så fall, takker for svar. Om han får 3mnd sykemelding (dette tror jeg blir minimum), kan firmaet ha grunnlag til oppsigelse av kontrakten? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Nei, jeg tror ikke firmaet har rett til å si ham opp. Dette skjer først etter etter et år hvis han er fast ansatt og ikke lenger er i prøvetida. Den vanlige praksisen hvis man er sykemeldt i prøvetida er at prøvetiden blir forlenget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå