Gå til innhold

Kan man ringe 800-nummer fra Europa/utlandet?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen 800 nummer eller 5 siffrende kan ringes tl utenifra Norge over pstn med lokal tilkopling (eller mobil roamet på et lokalt mobilnett i det landet)

Hvert enkelt land har sine egne tollfrie 800 nummer og disse er ikke å anse som internasjonale.Samme med 5 sifrede.

Gå inn på nettstedet til de du ønsker å kontakte det finner du opplyst fra utland

Eks.

https://www.skatteetaten.no/kontakt/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok, takk for hjelpen. Enkelte firmaer gir ikke info om annet nummer og tlfnr.com finner heller ikke noe alternativ.

Jeg får ta kontakt med de det gjelder og høre hva de egentlig mener siden de legger opp til enkel kontakt fra utlandet på et slikt nummer.

Lenke til kommentar

Ihh til ITU nkom og andre er 800, 815 og 813 faktisk internasjonale når jeg sjekker og skal være lov å rute til hos utlandske tele/mobil nett bak +47 prefikset . Men det er nok tilfeldig om det har lagt inn nummer ruting eller ikke og om du kommer frem , så har du jo i utlandet som i Norge virtuelle virtuelle mobil operatører som man kanskje roamer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelpen. Enkelte firmaer gir ikke info om annet nummer og tlfnr.com finner heller ikke noe alternativ.

Jeg får ta kontakt med de det gjelder og høre hva de egentlig mener siden de legger opp til enkel kontakt fra utlandet på et slikt nummer.

Hvis firmaene du skal kontakte har 800 nummer og ikke har en chat funksjon eller andre medier å kontakte dem på er de ikke verdt å ha et kundeforhold til.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...