Skribenten_ Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 På en skala fra 0 til 21 år (i fengsel) så er det å drive med folkeutryddelse kun en 3'er?? Og ikke nok med med, de slipper ut selv om de har ekstreme holdninger og kan utgjøre en trussel (ifølge artikkelen)?? Hva er det ikke har forstått? 3 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Det er og skal være deilig å være kriminell i Norge. 2 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Vanskelig å diskutere en artikkel du ikke engang linker til. Ellers er det totalt koko å bli straffet for "tilknytning". Det må være lov å heie på fienden uten at man skal straffes for det. Å koke kaffe til bin Laden er ikke en forbrytelse mot noen. 9 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 ISIS har drevet minoriteter på flukt, drept titusenvis av uskyldig sivile fordi de tilhører andre religioner, fanget mange tusen kvinner for å holde som seksuelle slaver. Og å være medlem av denne organisasjoner gir kun 3 års fengsel. Forferdelig! 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Vanskelig å diskutere en artikkel du ikke engang linker til. Ellers er det totalt koko å bli straffet for "tilknytning". Det må være lov å heie på fienden uten at man skal straffes for det. Å koke kaffe til bin Laden er ikke en forbrytelse mot noen. Å koke dårlig kaffe er et helt klart brudd på folkeretten. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Sjekk lenken på innlegget mitt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1816716&do=findComment&comment=24479514 Kan det være en slik sak han/hun Skribenten_ sikter til? Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 (endret) Sjekk lenken på innlegget mitt her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1816716&do=findComment&comment=24479514 Kan det være en slik sak han/hun Skribenten_ sikter til? Noe sier meg at mannen i lenken hos Nrk, kommer til å ende opp med uføretrygd pga. sine psykiske lidelser. Det er jo vel og bra at han da får tid til å få den hjelpen han behøver. Men, jeg vil anta at det psykiatriske apparatet langt i fra vil klare å gi ham den hjelpen han behøver. Så istedetfor å gå hjemme i en leilighet å sulle, og la disse angstfylte traumene få virkelig sige inn over seg. Så kan det hende at det å stå i en gradert stilling med frihet til å kunne ta noen hviledager hadde gitt han en større glede over livet. Sånn at de vonde tankene ikke fikk like stort utløp. Også burde det strengt tatt ha vært noe kriseapparat som kunne stå klar til å gripe inn dersom han plutselig klikker i vinkel på en arbeidsplass, slik at det skulle bli tryggt og godt for de andre ansatte som også jobber der. Mannen behøver jo ikke å være IS lenger, og det kan godt hende han vil være glad for hvor godt han faktisk får det i Norge, med unntak av nok psykiatrisk hjelp da vel og merke. Det vil være et stort arbeid å få hjulpet slike folk. Pluss at det tar vekk psykiater/psykolog årsverk i fra å skulle hjelpe andre nordmenn. Endret 16. juni 2018 av G Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Oia, haha, jeg gikk inn i denne tråden i forventning av å se satire. Hva er så galt med å selge is, tenkte jeg? 4 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) På en skala fra 0 til 21 år (i fengsel) så er det å drive med folkeutryddelse kun en 3'er?? Og ikke nok med med, de slipper ut selv om de har ekstreme holdninger og kan utgjøre en trussel (ifølge artikkelen)?? Hva er det ikke har forstått? Totalt verdiløs tråd uten en eneste link eller kontekst til hva du sikter til. Og så har faktisk 2 stykker gitt en "pil opp" på denne trådstarten, som består av 3 setninger fullstendig uten noe grunnlag, kontekst eller sammenheng... hva i alle dager er logikken bak det? Ta dere sammen. Endret 17. juni 2018 av Zork 2 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Å koke kaffe til bin Laden er ikke en forbrytelse mot noen. Å jo. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Og å være medlem av denne organisasjoner gir kun 3 års fengsel. Forferdelig! Dommen går ikke nødvendigvis på medlemskap, da det neppe noe offisielt medlemregister, men tilknytning. Omtrent som du kan heie på det russiske kvinnelige kulestøterlandslaget hvis du vil. Uten å være medlem der. Så hvis det kulestøterlandslaget skulle finne på å gjøre noe galt, eller systematisk gjør gale ting, skal du straffes for det? I så fall, for hvilken lov og paragraf? Det samme med uorganiserte supportere til IS. Hvilken forbrytelse mener du er begått ved å heie på noen? 1 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Burde vel komme en saftig anmeldelse til det norske forsvaret også for trening av terrorister og krigføring mot Syria uten hjemmel i folkeretten (brudd på internasjonal lov). Det er allerede påvist at den banden som ble trent av forsvaret sloss mot Assad på samme tidspunkt. Det er stygt å si det, men den norske stat har antakelig minst like mye blod på henda i Syria (trening, veiledning ++) som de få norske ekstremfundamentalistene som har dratt nedover. Og gruppa det norske forsvaret trente er islamister. For all del, de sprø islamistene er jo lite å ha innenfor landets grenser, men de har vel i bunn og grunn ikke gjort noe annet enn den norske stat har gjort (jeg er imot begge deler). Endret 17. juni 2018 av Aiven Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Dommen går ikke nødvendigvis på medlemskap, da det neppe noe offisielt medlemregister, men tilknytning. Omtrent som du kan heie på det russiske kvinnelige kulestøterlandslaget hvis du vil. Uten å være medlem der. Så hvis det kulestøterlandslaget skulle finne på å gjøre noe galt, eller systematisk gjør gale ting, skal du straffes for det? I så fall, for hvilken lov og paragraf? Det samme med uorganiserte supportere til IS. Hvilken forbrytelse mener du er begått ved å heie på noen? Da får man spørre seg, hva gjør IS? Er det lovlig? Hvis ikke støtter man ulovligheter. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Da får man spørre seg, hva gjør IS? Er det lovlig? Hvis ikke støtter man ulovligheter. Den Islamske Stat har vel lover innen sitt territorie som gjør at de selv er unntatt fra mange av sine egne lover ... omfrent som alle andre stater, Norge inkludert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Da får man spørre seg, hva gjør IS? Er det lovlig? Hvis ikke støtter man ulovligheter. IS er ingen definert gruppe, de gjør sikkert mye rart, deriblant mange ulovlige og forkastelige ting, men de gjør kanskje noe bra også uten at jeg har fått med meg hva? Medieoppmerksomheten har jo ikke akkurat dreid seg rundt eventuelle positive ting de gjør. Ta kulestøter-eksemplet igjen. Hvis Sandy heier på russiske kvinnelige kulestøtere og de gjør en hel masse ulovlige saker, har da Sandy støttet ulovligheter? I den grad at hun bør fengsles i 3 år? Klart det bør sees opp mot alvorligheten og hvor stor andel av aktiviteten deres som er ulovlig, men det må etter min mening være en ganske klar støtte av de ulovlige handlingene før det kan anses som straffbart. Som for eksempel klassikeren sjåfør under et bankran. Sitter man og skriver IS-sympatiserende innlegg på nett, er selvsagt noe helt annet enn i reise til Syria og delta i krigen. Jeg må bare ta forbehold om at jeg ikke kjenner den konkrete saken som ga 3 års fengsel, så jeg aner ikke hvordan disse folkene har støttet IS. Derfor blir det kun prinsipielt fra min side. Siden TS mener 3 år er for mild fengselstraff så lurer jeg på hva TS vet om saken som gjør at hen mener akkurat det. 1 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Fy faen. Du forsvarer IS. "Ok ok ok... de knuser hodene på spedbarn, kaster folk ned fra tak, brenner folk levende, voldtar og selger folk som slaver.... men de gjør sikkert noe BRA også folkens...!!??" Endret 17. juni 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Fy faen. Du forsvarer IS. Kanskje han bør fengsles i 3 år ... minst? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Kanskje han bør fengsles i 3 år ... minst? Kanskje det ja. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Kanskje det ja. Igrunnen enig, alle som støtter en stat, enten det er en islamsk stat eller den norske stat, burde bli buret en periode. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Det er selvsagt bare tøv. Selv det å gi penger til IS er ikke noen handling som skal medføre straff. Om man øremerker de terrorhandlinger, javel, men IS har nok andre og mer legitime utgiftsposter enn det. Disse debattene synes dog å være litt som å benekte holocaust i Tyskland. Helt ÅPENBART noe man ikke burde bli straffet for, men følerimafiaen har vunnet den kampen. Så får man håpe at det er mulig å skille klinten fra hveten i saker som omhandler "folk man ikke liker" her hjemme. Gitt førstepost er jeg skeptisk. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå