Salvesen. Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Ønsker jeg hadde tilgang til HR-systemet men det har jeg ikke hjemme. Der står det tydelig at jeg har et saldo på seks dager. Skal sette meg ned med min leder for å få det skikkelig forklart på mandag, fikk kun beskjed om at min utbetaling blir ca 13800 for juni (grunnet att lønn ikke utbetales og erstattes med de feriepenger jeg tjent opp), jeg hadde ikke tid å forhøre med mer om dette da men synes det høres spesielt ut at jeg mister så mye penger for så lite ferie. Jeg tipper at HR-systemet enten viser feil tall, eller at du har 6 dager du kan ta ut i dag. At det er en form for å sikre at folk ikke tar ut 25 dager i strekk. Jeg har aldri jobbet i kommunen, så aner ikke hvordan det er der. Mine kommentarer ovenfor er kun tatt ut i fra arbeidsmiljøloven ang ferie. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Salvesen da, det hadde vært så mye greiere om du hadde klart å forholde deg til de begrep en del bruker selv om disse ikke er korrekte. Svært mange sier man har betalt ferie selv om det egentlig er opptjente feriepenger man får utbetalt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Salvesen da, det hadde vært så mye greiere om du hadde klart å forholde deg til de begrep en del bruker selv om disse ikke er korrekte. Svært mange sier man har betalt ferie selv om det egentlig er opptjente feriepenger man får utbetalt. Jeg synes det er virkelig ugreit og si slike ting, da det ofte fører til forvirring der folk tror de skal få i både pose å sekk(feriepenger og betalt ferie). Så jeg liker ikke utrykket, I tillegg har noen betalt ferie også(ofte de 4 dagene som er avtalefestet) slik at de bare blir trukket for 21 dager i juni(eller når de trekkes i gitte bedrift). 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Så si nå det i stedet for å forsøke å skape full forvirring for en stakkar som allerede er forvirret og ikke forstår hva som skjer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Så si nå det i stedet for å forsøke å skape full forvirring for en stakkar som allerede er forvirret og ikke forstår hva som skjer. det var virkelig ikke det jeg prøvde på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå