Gå til innhold

Voltmodding av Ti200

jason

Anbefalte innlegg

Har registrert i den seneree tid, da spesielt etter artikkelen hos OK.no, at interessen eller nysgjerrigheten for dette emne er økende.

Det jeg lurte på er om noen har gjort dette med suksess, og hvilke resultater har Dere å vise til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Gainward ti460 som kjører til vanlig på 275/560. Jeg er veldig fornøyd med core, men hadde håpet å få minnet høyere. Jeg planslipte minneribbene uten at det hjalp nevneverdig så da jeg så en artikkel om voltmod på X-bit labs fattet interessen seg. Så at mitt kort har reference designet til et ti500 kort så det var bare å følge bruksanvisningen. Dette viste seg å være et helvetes pirk. Jeg var så nærvøs for å ødelegge kortet at fingrene skalv. Men fikk etterhvert lodda på motstandene. Maskinen startet heldigvis normalt, var litt nærvøs etter hardware.no sitt voltmod forsøk.

Fyrte opp på normal hastighet på kortet og alt virket å gå fint. Bruker dragotic i 3dmark 2001 for der ser det ut som du får artifacts veldig fort.

Kjørte så minnet opp på 575, forsatt alt bra :smile:, så 585. Ingen tegn til problemer... så jeg kjørte opp på max 600 mhz. Jeg kunne nesten ikke tro det. Ikke tegn til problemer overhode. Har ikke prøvd mer enda, min nvmax går ikke høyere enn 600. Har ikke gjort noe med volt på core enda men skal senere.

Dette må være en av de råeste ti200 kortene som er laget, ser ikke mange ti500 kort som kommer så høyt.

Lenke til kommentar

Prøver nok en gang!!

Mente det var flere som var interessert i dette!!

Har ikke kjørt voltmodding på core enda og lurer på om noen har prøvd det på et tilsvarende kort.

Er litt redd for at gainwardkortene allerede har høy volt på core og at kortet går til helvete hvis jeg prøver en voltmod her.

Lenke til kommentar

mitt kort har bare ram på den ene siden.. :grin: så jeg slipper den problemstillingen.. men jeg har vært inne på tanken å lage en kjøler som er to/tre eller firedelt.. hvor man bare skrur modulene sammen med goop mellom. Da skulle det vel være mulig og feste en del på baksiden og en på forsiden og skru de sammen gjennom hullene på kortet?

bare et forslag.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...