AxelJJJ Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Hei Tenker å oppgradere anlegget i bilen min, men er usikker på hvordan jeg skal velge forsterker. Hvor mange watt burde forsterkeren være på hvis jeg har: 4x 55w høytalere 1x 12'' 800w Subwoofer, med RMS på 400w og 4ohm Prøver å spare penger så prioriterer å kjøpe på Finn, og vil helst bare ha en forsterker hvis det er mulig. Hvis noen har forslag på hva som burde gjøres annerledes så bare skriv er ny til dette. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Så det du ser etter er en 5-kanals forsterker? Sub og 4 stk? Det blir komplett umulig å gi noe presist svar, men jeg har selv vært på jakt etter en 5-kanaler med futt nok til å drive høyttalere i alle 4 dørene pluss en sub. Der ligger flere 5-kanalere tilsalgs på finn og facebook, men kvaliteten er mildt sagt variabel. Jeg valgte tilslutt en JBL GTO-5ez. Grei lyd og kraftig nok til å drive det du har og enda litt til vil jeg tro. Jeg gav 1.500,- for den jeg har. Du finner rimeligere 5-kanaler, men som sagt, mye variabelt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Klasse D-forsterkere er ganske kompakte for effekten så du kan kanskje vurdere to slike. Evt. én til subben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå