Gå til innhold

Microsoft: Stadig færre opplever problemer med Windows 10-oppdateringer

Anbefalte innlegg

Det må være en brukerfeil av ett eller annet slag. Jeg har aldri hatt problemer med at Windows restarter og oppdatere seg selv. Selv når jeg går fra PCen midt på natten så begynner den ikke av seg selv og jeg har ikke endret noen ting i tjenester eller registeret.

Har aktivitetsperiode mellom 08.00 og 18.00, men går ofte fra PCen utenfor dette intervallet. Aldri skjedd at den gjør noe av seg selv.

Er du sikker på at du bruker Windows? Jeg opplever dette nesten hver eneste måned. De eneste gangene jeg slipper unna er hvis jeg tilfeldigvis sitter ved PCen idet oppdateringene er ferdig installert og selv kan trigge restart etter at jeg har ryddet opp.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er blant de som klager uansett hvor bra det er.

Hadde den ikke startet selv, så hadde det også vært galt.

Heldigvis er det helt frivillig å bruke Windows, så du velger selv om du vil bruke det eller ikke. Men om du anser det som idioti, så er du like stor idiot som velger det, når det er så elendig operativsystem.

Måtte ha en restart i April, når nyeste build kom.

Neste restart kommer i oktober, når neste build er ute.

Huff for et idiotisk mas.

Jeg klager fordi dette er *dårlig*.

Du restarter hvert kvartal? Hvorfor tror jeg ikke på deg? Kan det være fordi min maskin må restartes hver måned? Sikker på at du bruker windows?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det skjermbildet du viser er en helt annen artikkel, og hvis du ser på sitatene mine ser du at det gjelder både Windows Phone og Windows 8.1, og deretter Windows 10. Dette er ikke lengre snakk om kunnskapsaversjon, jeg skjønner nå at du troller.

Det er den artikkelen som er linket i artikkelen til tek.no

post-4763-0-26433100-1529479582_thumb.jpg

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg klager fordi dette er *dårlig*.

Du restarter hvert kvartal? Hvorfor tror jeg ikke på deg? Kan det være fordi min maskin må restartes hver måned? Sikker på at du bruker windows?

Hvert halvår, når det kommer nye build, det restartes.

Jeg slår selvsagt av maskinen, når jeg ikke bruker den, og har jeg noen programmer opp som det har vært utført arbeid på, så spør de om jeg skal lagre først.

Dine forsøk på å være barnslig, er bare barnslig.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Og så? Hva er poenget ditt? At fordi det finnes en artikkel som fokuserer på Windows Phone, så trenger du ikke ta til deg informasjonen om at Windows 8.1 og Windows 10 er gratis til nettbrett, innenfor visse rammer?

Jeg hevdet at Windows 10 aldri har vært gratis annet enn oppgradering. Dette begynte du å kverulere på og DU klarer ikke ta til deg at DU tok feil. Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du bruker Windows? Jeg opplever dette nesten hver eneste måned. De eneste gangene jeg slipper unna er hvis jeg tilfeldigvis sitter ved PCen idet oppdateringene er ferdig installert og selv kan trigge restart etter at jeg har ryddet opp.

Helt sikker :)

Om du har slike problemer burde du gjøre det jeg skrev om tidligere, om å aktivere flere varsler før oppdatering.

Gå inn i innstillinger (Windows + I), trykk på "Oppdatering og sikkerhet", på fanen for "Windows Update" trykk "Avanserte alternativer".

Deretter aktiver: "Vi viser en påminnelse når vi skal starte på nytt. Hvis du vil se flere varslinger om at datamaskinen må startes på nytt, aktiverer du denne funksjonen".

Da burde du ikke få noen flere problemer. :)

Kjører forøvrig Windows 10, Versjon 1803, build 17134.112. Du kan sjekke dette lett selv ved å trykke Windows + R og skrive winver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hevdet at Windows 10 aldri har vært gratis annet enn oppgradering. Dette begynte du å kverulere på og DU klarer ikke ta til deg at DU tok feil.

Fordi, som jeg har sitert opp og ned nå, Microsoft stoppet å ta seg betalt for Windows 8 og senere Windows 10 på nettbrett, dersom nettbrettet er under 9 tommer stort, har 32 GB lagring eller mindre, og 4 GB minne eller minne. Dette er prisen til OEM-produsenter og system builders, og har ingenting med oppgraderingskampanjen å gjøre. Dette gjaldt for vanlig Windows på nettbrett, også Windows 10 Redstone, det gjaldt for Windows Phone når det enda var i produksjon, og det gjelder for Windows på Internet of Things-enheter. Det du påstår er rett og slett ikke riktig, jeg har vist til sitater fra fire kilder på det, gjentatt og understeket den delen med nettbrett, og du har utøvd en total mangel på å ta til deg ny informasjon. 

Jeg gidder ikke mer, du er en tapt sak. 

2014-04-01_23-04-48.0.jpg

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hvert halvår, når det kommer nye build, det restartes.

Jeg slår selvsagt av maskinen, når jeg ikke bruker den, og har jeg noen programmer opp som det har vært utført arbeid på, så spør de om jeg skal lagre først.

Dine forsøk på å være barnslig, er bare barnslig.

Hvis du slår av maskinen når du ikke bruker den så restarter du den i praksis hver dag, ikke en gang i kvartalet..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis du slår av maskinen når du ikke bruker den så restarter du den i praksis hver dag, ikke en gang i kvartalet..

Vet du hva ordet "må" betyr. Jeg må ikke. Windows kommer ikke å sier du må restarte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Fordi, som jeg har sitert opp og ned nå, Microsoft stoppet å ta seg betalt for Windows 8 og senere Windows 10 på nettbrett, dersom nettbrettet er under 9 tommer stort, har 32 GB lagring eller mindre, og 4 GB minne eller minne. Dette er prisen til OEM-produsenter og system builders, og har ingenting med oppgraderingskampanjen å gjøre. Dette gjaldt for vanlig Windows på nettbrett, også Windows 10 Redstone, det gjaldt for Windows Phone når det enda var i produksjon, og det gjelder for Windows på Internet of Things-enheter. Det du påstår er rett og slett ikke riktig, jeg har vist til sitater fra fire kilder på det, gjentatt og understeket den delen med nettbrett, og du har utøvd en total mangel på å ta til deg ny informasjon. 

Jeg gidder ikke mer, du er en tapt sak. 

2014-04-01_23-04-48.0.jpg

Og der beviser du at du ikke vet forskjell på Windows Phone og Windows 10 for desktop.

Lykke til videre. Du trenger virkelig lykke til.

Lenke til kommentar

[Edit] Nei. jeg gidder ikke mer.  

Jeg tror de andre leserne både er i stand til å skille ut "and tablets" fra telefoner, og hva forskjellen på Windows Phone og Windows 10 Redstone er. Og at IoT-enheter ikke kjører på Windows Phone men Windows 10 for IoT, også. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

[Edit] Nei. jeg gidder ikke mer.  

Jeg tror de andre leserne både er i stand til å skille ut "and tablets" fra telefoner, og hva forskjellen på Windows Phone og Windows 10 Redstone er. Og at IoT-enheter ikke kjører på Windows Phone men Windows 10 for IoT, også. 

Windows 10 har aldri vært gratis, men oppgradering til Windows 10 har vært gratis. All den ramblingen din har ikke bevis noe annet.

Lenke til kommentar

Jaja. 

For de som er interessert i IoT-biten, om det skulle være noen, kan man laste ned Windows 10 IoS Core gratis rett fra Microsoft [her]. 

"Windows 10 IoT Core is an edition of Windows 10 designed for building smart things that’s optimized for cost, resources and is available at no cost for all device makers." 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jaja. 

For de som er interessert i IoT-biten, om det skulle være noen, kan man laste ned Windows 10 IoS Core gratis rett fra Microsoft [her]. 

"Windows 10 IoT Core is an edition of Windows 10 designed for building smart things that’s optimized for cost, resources and is available at no cost for all device makers." 

Ja ja. Du må få rett på at den versjonen er gratis, men det er ikke desktop-versjonen og den var ikke tilgjengelig da artikkelen ble skrevet i 2014 og den versjonen som jeg sa aldri har vært gratis å få lisensnøkkelen til, annet enn ved oppgradering.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå var jeg nettopp på et handlesenter, og alle informasjonsskjermene viste en desktop med følgende popup:

set-up-onedrive-pop-up-in-Windows-10.png

Skal tro om ikke maskinen rett og slett har restartet? Hvem vet.

Mer sannsynlig et strømbrudd, siden de siste oppdateringene kom for 9 dager siden.

Lenke til kommentar

Vet du hva ordet "må" betyr. Jeg må ikke. Windows kommer ikke å sier du må restarte.

Jo du 'må', hvis ikke gjør windows det automatisk for deg.

Microsoft slipper vanligvis patcher andre tirsdag i måneden. Om du må restarte som følge av disse patchene avhenger av hvilke komponenter som patches og hvilke komponenter som faktisk er i bruk akkurat der og da på din pc. Hvis du uansett skrur av pcen hver dag vil du merke lite til disse restartene siden maskinen sannsynligvis velger 'update and shutdown' for deg når du skrur av maskinen.

Hvis du derimot setter maskinen i 'pause' eller 'dvale' modus *vil* du får beskjed om å restarte neste gang du bruker maskinen, hvis ikke window har restartet for deg i mellomtiden da..

Lenke til kommentar

Helt sikker :)

Om du har slike problemer burde du gjøre det jeg skrev om tidligere, om å aktivere flere varsler før oppdatering.

Gå inn i innstillinger (Windows + I), trykk på "Oppdatering og sikkerhet", på fanen for "Windows Update" trykk "Avanserte alternativer".

Deretter aktiver: "Vi viser en påminnelse når vi skal starte på nytt. Hvis du vil se flere varslinger om at datamaskinen må startes på nytt, aktiverer du denne funksjonen".

Da burde du ikke få noen flere problemer. :)

Kjører forøvrig Windows 10, Versjon 1803, build 17134.112. Du kan sjekke dette lett selv ved å trykke Windows + R og skrive winver.

Endelig en som faktisk forsøker å være hjelpsom! Tusen takk! Er ikke sikker på om dette vil hjelpe meg men jeg skal i hvert fall sjekke.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Liker tankegangen til folk: "jeg hadde problemer med siste oppdatering. Ergo alle hadde problemer med oppdateringen" ...

For å balansere litt i all denne synsingen: jeg kan ikke huske sist jeg fikk problemer av en Windows-oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...