tommyb Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Windows 10 har da aldri vært gratis å anskaffe seg. Gratis å oppgradere ja, men ikke til anskaffelse. https://www.microsoft.com/nb-no/store/b/windows?icid=CNavSoftwareWindows Jo. Gratis til produsenter av enheter under 9 tommer, opp til 4GB ram og 32GB lagring. Inklusive IoT-enheter. Endret 18. juni 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Men hver distribusjon har folk som sitter og pønsker på hvordan deres system skal slå an, og det var alle disse jeg kalte "PR-avdelingen i Linux".Sannsynligvis lager de det de selv ønsker å bruke. Unity og Gnome 3 ble delvis lagt ut ifra en visjon om at de skulle brukes på tablets og mobiltelefoner. Tydeligvis er dette uforbederlig konservative eller forskremte folk som prøver å få brukeropplevelsen til å ligne mest mulig på WindowsEller så var brukeropplevelsen Microsoft fant opp i 95, rett og slett god. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 ... Forlater man en maskin uten å lagre, er det brukerfeil uansett operativsystem. Du tar hovedsikringene når du forlater huset da? For med den tankegangen kan man ikke forlate noe som helst.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Du tar hovedsikringene når du forlater huset da? For med den tankegangen kan man ikke forlate noe som helst.. Jeg lagrer, før jeg forlater. Var det vanskelig å forstå? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Jo. Gratis til produsenter av enheter under 9 tommer, opp til 4GB ram og 32GB lagring. Inklusive IoT-enheter. Nå var det jo snakk om oss som forbrukere, men kudos for å lete opp den udokumenterte infoen. Den var nyttig som et hull i hodet. Kudos. Endret 19. juni 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Sist oppdatering og da en reboot som var umulig å stoppe gjorde at jeg mistet alt jeg hadde jobbet med den siste uka. Spesielt da en mengde midlertidige tekst filer som hold delene til to nye hisotrie ideer jeg hadde, Jeg satt glad og fornøyd å skrev, når plutselig maskinen vil reboote om 2 minutter, i febrilsk hast begynner jeg å lagre dokumenter, men siden de er temp text filer må jeg gi dem navn først.. og det gjorde at jeg mistet alt. Vel det og det at save mappa plutselig ikke eksisterte lengre etter rebooten.. Det er galskap å arbeide med ulagrede dokumenter uansett. Forhåpentligvis har du lært denne gangen og det er på din kappe, ikke Microsoft sin. 2 Lenke til kommentar
Alfadir Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 -Fikk dårligere ytelse i spill etter Windows 10-oppdatering -Oppdaterte bærbaren og da fikk webkameraet rare farger. Å rulle tilbake driver eller reinstallere fungerte ikke. Skal nok gå tilbake til Windows 7 på denne. Ellers har Win10 fungert ganske greit synes jeg, men veldig plagsomt med all appskiten som følger med og reklame osv. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Nå var det jo snakk om oss som forbrukere, men kudos for å lete opp den udokumenterte infoen. Den var nyttig som et hull i hodet. Kudos. NEI, det var snakk om at Microsoft ikke alltid tar seg betalt for Windows. Som forbruker betyr det at en enhet innenfor kravene er gratis fra Microsoft, og dermed er enten sluttprisen redusert eller produsentens margin økt. Og når du forventer at andre skal gå rundt og dokumentere for deg hver gang du har et kunnskapshull, gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste. Kunnskapsaversjon, kalles det. Nå kommer de virkelig billige Windows-nettbrettene Microsoft tar ikke lenger betalt for operativsystemet. TERJE THORSEN 7. juni 2014 - 06:00 https://www.tek.no/artikler/na-kommer-de-virkelig-billige-windows-nettbrettene/160661 Endret 19. juni 2018 av tommyb 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Jeg lagrer, før jeg forlater. Var det vanskelig å forstå?Hva med opgaver som bare tar lang tid, hvor det er unaturlig at du sitter foran pcen og venter på at ting blir ferdig? Er det vanskelig å forstå at jeg ser på det som uakseptabelt at et system restartes uten min godkjennelse? Hvorfor forsvarer du dette idiotiet? 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) På den andre siden er det også uakseptabelt å la det stå utnyttbare, kanskje til og med utnyttede åpne sikkerhetshull og utgjøre en trussel og belastning for andre nettbrukere. Automatiske oppdateringer er til nettets beste - men det gjelder bare sikkerhetspatcher. Og sikkerhetspatcher bør IMO være micropatcher som ikke krever reboots, med mindre absolutt nødvendig. Endret 19. juni 2018 av tommyb 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Men den restarter mens man sitter ved den, hallo. For øvrig uenig. Dette er 2018. Det burde ikke vært mulig å miste data. Det er for øvrig gode grunner til at man ikke lagrer i øst og vest, nemlig at man kanskje vil rulle tilbake til lagrede versjon. Optimalt skulle ting vært lagret kontinuerlig automatisk, samtidig som man alltid hadde fri tilgang på tidligere versjoner. Alle programmene i Office-pakken lagrer kontinuerlig og har lett tilgjengelig logg for tidligere versjoner, fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Hva med opgaver som bare tar lang tid, hvor det er unaturlig at du sitter foran pcen og venter på at ting blir ferdig? Er det vanskelig å forstå at jeg ser på det som uakseptabelt at et system restartes uten min godkjennelse? Hvorfor forsvarer du dette idiotiet? Det må være en brukerfeil av ett eller annet slag. Jeg har aldri hatt problemer med at Windows restarter og oppdatere seg selv. Selv når jeg går fra PCen midt på natten så begynner den ikke av seg selv og jeg har ikke endret noen ting i tjenester eller registeret. Har aktivitetsperiode mellom 08.00 og 18.00, men går ofte fra PCen utenfor dette intervallet. Aldri skjedd at den gjør noe av seg selv. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Det er galskap å arbeide med ulagrede dokumenter uansett. Forhåpentligvis har du lært denne gangen og det er på din kappe, ikke Microsoft sin. Når du aksepterer dette, er det du som er en del av problemet, ikke de som ikke har lagret. Ja, ting går galt innimellom, men det er Microsoft sitt ansvar å jobbe til det ytterste for at data aldri kan gå tapt, uansett brukerfeil eller ikke. De vet jo at idioter bruker systemet deres, da får de designe det deretter. Å miste data pga uhell, kan man akseptere, men aktiv sabotasje for egen vinning er noe helt annet (protip: Microsoft har ikke denne oppdateringsmodellen for å være snill). 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Det må være en brukerfeil av ett eller annet slag. Det er ikke brukerfeil, Windows restarter faktisk automatisk mens man sitter ved PCen og jobber, hvis Microsoft synes det er viktig nok å få installert den oppdateringen akkurat da. Men det skal uansett ikke være mulig å gjøre en sånn brukerfeil. Microsoft vet at Windows ikke bare brukes av genier. Da får de designe systemet etter målgruppen. 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Å miste data pga uhell, kan man akseptere, men aktiv sabotasje for egen vinning er noe helt annet (protip: Microsoft har ikke denne oppdateringsmodellen for å være snill). Microsoft får jo skylden for virus som blir spredt på grunn av folk som utsetter å oppdatere herfra til evigheten så skjønner de har tatt av hanskene. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 NEI, det var snakk om at Microsoft ikke alltid tar seg betalt for Windows. Som forbruker betyr det at en enhet innenfor kravene er gratis fra Microsoft, og dermed er enten sluttprisen redusert eller produsentens margin økt. Og når du forventer at andre skal gå rundt og dokumentere for deg hver gang du har et kunnskapshull, gjør du deg selv en stor bjørnetjeneste. Kunnskapsaversjon, kalles det. Den linken der forteller at windows Phone skulle bli gratis for alle enheter under 9". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Hva med opgaver som bare tar lang tid, hvor det er unaturlig at du sitter foran pcen og venter på at ting blir ferdig? Er det vanskelig å forstå at jeg ser på det som uakseptabelt at et system restartes uten min godkjennelse? Hvorfor forsvarer du dette idiotiet? Du er blant de som klager uansett hvor bra det er. Hadde den ikke startet selv, så hadde det også vært galt. Heldigvis er det helt frivillig å bruke Windows, så du velger selv om du vil bruke det eller ikke. Men om du anser det som idioti, så er du like stor idiot som velger det, når det er så elendig operativsystem. Måtte ha en restart i April, når nyeste build kom. Neste restart kommer i oktober, når neste build er ute. Huff for et idiotisk mas. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Den linken der forteller at windows Phone skulle bli gratis for alle enheter under 9". Nei, det gjør den ikke. Nå kommer de virkelig billige Windows-nettbretteneMicrosoft tar ikke lenger betalt for operativsystemet. (...) I fjor utgjorde Microsofts del av nettbrett-markedet bare 4 prosent. I år håper selskapet å gjøre et større innhugg i markedet ved å tilby Windows gratis på alle nettbrett under 9 tommer. Artikkelen inneholder ikke engang ordet "phone" annet enn i lenker til relaterte artikler. For å lette hverdagen din ytterligere kan jeg hente utdrag fra andre artikler også: The parameters are that hardware makers who create smartphones and tablets that are smaller than 9 inches will get to install Windows Phone 8.1 or Windows 8.1 for free. https://www.neowin.net/news/microsoft-officially-makes-windows-free-for-devices-under-9-inches Og de fortsatte med gratis Windows 10 også etter den store refreshen to år senere: A Microsoft spokesperson just gave us the following answer:“I can confirm that Windows 10 on less than 9” consumer tablets continues to be available at $0 (no change).” https://www.onmsft.com/news/windows-10-9-remains-free-oems-anniversary-update Endret 19. juni 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) Nei, det gjør den ikke. Artikkelen inneholder ikke engang ordet "phone" annet enn i lenker til relaterte artikler. For å lette hverdagen din ytterligere kan jeg hente utdrag fra andre artikler også: Og de fortsatte med gratis Windows 10 også etter den store refreshen to år senere: Jo den gjør det. Artikkelen var skrevet i 2014 og da fantes ikke Windows 10 for desktop. Du gjør vel ikke den amatørfeilen og tror at Windows 10 Mobile er det samme som Windows Phone? Endret 19. juni 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Jo den gjør det. Artikkelen var skrevet i 2014 og da fantes ikke Windows 10 for desktop. Du gjør vel ikke den amatørfeilen og tror at Windows 10 Mobile er det samme som Windows Phone? Screenshot_9.jpg Det skjermbildet du viser er en helt annen artikkel, og hvis du ser på sitatene mine ser du at det gjelder både Windows Phone og Windows 8.1, og deretter Windows 10. Dette er ikke lengre snakk om kunnskapsaversjon, jeg skjønner nå at du troller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå