RRhoads Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Folk som har problemer med automatiske oppdateringer bør ta seg to minutter for å google løsningen. Det finnes flere løsninger. Én løsning er å legge inn grupperpolicyeditoren manuelt. En annen er å stoppe WU fra å kjøre, og heller starte den manuelt når man føler for å oppdatere maskinen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Én løsning er å legge inn grupperpolicyeditoren manuelt Jeg har googlet, og det skal visst ikke funke når man har Windows Home. Selv om man kan installere editoren, fungerer ikke innstillingene. En annen er å stoppe WU fra å kjøre, og heller starte den manuelt når man føler for å oppdatere maskinen. Jeg mener å huske at den plutselig slår seg på igjen. Det er uansett meningsløst å kreve av brukere. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 En gang i måneden kommer det oppdateringer. Om det er for ofte og du ikke klarer å lagre arbeidet, så er penn og papir verktøyet for deg. 4 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Håper det er ironi. Det var senest denne uken at en stor mengde brukere hadde problemer som skyldtes oppdateringer. Ingen ironi... En stor mengde brukere for deg er vel en dråpe i havet av hele markedet. 4 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Sist oppdatering og da en reboot som var umulig å stoppe gjorde at jeg mistet alt jeg hadde jobbet med den siste uka. Spesielt da en mengde midlertidige tekst filer som hold delene til to nye hisotrie ideer jeg hadde, Jeg satt glad og fornøyd å skrev, når plutselig maskinen vil reboote om 2 minutter, i febrilsk hast begynner jeg å lagre dokumenter, men siden de er temp text filer må jeg gi dem navn først.. og det gjorde at jeg mistet alt. Vel det og det at save mappa plutselig ikke eksisterte lengre etter rebooten.. Jeg hadde sjelden slike problemer med win 7 og ikke i det hele tatt med linux. Jeg vet jeg må huske å lagre, og det gjør jeg, men det er vanskelig å huske når ordene tyter ut av hodet. Og da er det kjekt med et program som normalt husker de temporære filene du har skrevet notater og konsept ideer i, men ikke denne gangen pga en feil som skjedde under oppgraderingen og rebootingen. ARGH Håper jeg har lært nå, sist var det døde disker og korruptere backup. Nå så tar programmet jeg jobber i å lagrer alt ink temp filer hvert minutt og et annet program kopierer den mappa til 3 andre steder (annen fysisk disk i denne maskinen, annen maskin på lokalnettet og en sky tjeneste. I tillegg så blir den samme mappa oppdatert på mobilen hver gang mobilen kobles til lokal nettet. Jeg er dritt lei å miste konsept ideer som jeg ikke har lagret fordi jeg ikke finner rett navn på ennå eller fordi jeg skal bare skrive litt til av historien for å få den ut av hode..ops reboot.. borte, Nei ikke i gjen. Pokkers windows og auto reboots, Høres ut som noen ikke har vært inne i innstillingene sine? Typisk problem som enkelt unngås. Og om su ikke har riktige valgene i Windows 10 Home som du tydeligvis kjører så oppgrader til Pro og ha flere valg. Min Windows 10 tvangs rebooter ALDRI. Der har jeg 100% kontroll. Har like lite oppdaterings problem generelt med Win10 som jeg hadde med 7ern, XP osv.... Dvs ingen problener overhodet 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Sist oppdatering og da en reboot som var umulig å stoppe gjorde at jeg mistet alt jeg hadde jobbet med den siste uka. Spesielt da en mengde midlertidige tekst filer som hold delene til to nye hisotrie ideer jeg hadde, Jeg satt glad og fornøyd å skrev, når plutselig maskinen vil reboote om 2 minutter, i febrilsk hast begynner jeg å lagre dokumenter, men siden de er temp text filer må jeg gi dem navn først.. og det gjorde at jeg mistet alt. Vel det og det at save mappa plutselig ikke eksisterte lengre etter rebooten.. Jeg hadde sjelden slike problemer med win 7 og ikke i det hele tatt med linux. Jeg vet jeg må huske å lagre, og det gjør jeg, men det er vanskelig å huske når ordene tyter ut av hodet. Og da er det kjekt med et program som normalt husker de temporære filene du har skrevet notater og konsept ideer i, men ikke denne gangen pga en feil som skjedde under oppgraderingen og rebootingen. ARGH Håper jeg har lært nå, sist var det døde disker og korruptere backup. Nå så tar programmet jeg jobber i å lagrer alt ink temp filer hvert minutt og et annet program kopierer den mappa til 3 andre steder (annen fysisk disk i denne maskinen, annen maskin på lokalnettet og en sky tjeneste. I tillegg så blir den samme mappa oppdatert på mobilen hver gang mobilen kobles til lokal nettet. Jeg er dritt lei å miste konsept ideer som jeg ikke har lagret fordi jeg ikke finner rett navn på ennå eller fordi jeg skal bare skrive litt til av historien for å få den ut av hode..ops reboot.. borte, Nei ikke i gjen. Pokkers windows og auto reboots, 9 av 10 prog har vel også valg for autolagring med gjevne mellomrom. Ikke skyld på andre for dine egne feil 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Folk som ikke lagrer arbeidet sitt har tydeligvis ikke lært noe av å gjøre prosjektoppgaver Dessuten har de alt for stor tiltro til strømselskapet sitt. 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 En gang i måneden kommer det oppdateringer. Om det er for ofte og du ikke klarer å lagre arbeidet, så er penn og papir verktøyet for deg.Jeg bruker mesteparten av tiden Linux, der jeg får oppdateringer oftere, men jeg kan styre dem selv, og de ikke tar år og dag å installere, restarte x ganger, osv... Oppdateringer en gang i måneden, er ca annenhver (15/30) ganger jeg bruker Windows. Men for deg er det kanskje 1/30 (om du bruker windows hver dag), det er nok en av grunnene til at det irriterer meg, og ikke deg. 3 Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Skjønner ikke når Linux og Mac og you name it er så feilfri, hvorfor blir ikke de brukerne der for godt? Laugh smile fordi jeg vet svaret. Å ja? Jeg droppa Windows til fordel for ulike *nix-varianter da win95 ble lansert og har ingen planer om å gå tilbake. På alle disse årene har jeg aldri opplevd å miste data pga feil i operativsystemet. Bekjente som bruker Windows opplever slikt stadig vekk uansett hvilke forehåndsregler de følger. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Jeg har opplevd både å miste hele installasjoner av Mint og å bli hacket på Linux, men ikke på Windows. Siden vi driver og måler anekdotestørrelse. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Jeg har opplevd både å miste hele installasjoner av Mint og å bli hacket på Linux, men ikke på Windows.Førstnevnte synes jeg hørtes merkelig ut. Det er fort gjort at Windows overskriver bootloaderen, og da "forsvinner" Mint, men den er ikke borte. Har du en annen forklaring? Og det siste, lurer jeg også på om du gidder å utdype. Hvordan merker man at man blir hacket? Idet hackerne avslører seg, forsvinner noe av poenget (med å ha maskinen med i et botnett, f.eks.). Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Å ja? Jeg droppa Windows til fordel for ulike *nix-varianter da win95 ble lansert og har ingen planer om å gå tilbake. På alle disse årene har jeg aldri opplevd å miste data pga feil i operativsystemet. Bekjente som bruker Windows opplever slikt stadig vekk uansett hvilke forehåndsregler de følger. Hvis de opplever slik stadig vekk, er jeg ganske sikker på at problemet er mellom stolen og tastaturet et sted. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Førstnevnte synes jeg hørtes merkelig ut. Det er fort gjort at Windows overskriver bootloaderen, og da "forsvinner" Mint, men den er ikke borte. Har du en annen forklaring? Og det siste, lurer jeg også på om du gidder å utdype. Hvordan merker man at man blir hacket? Idet hackerne avslører seg, forsvinner noe av poenget (med å ha maskinen med i et botnett, f.eks.). Du synes det er merkelig at et OS kan korrumperes? Tilbake til teoriboka med deg! På studentserveren la hackerne i sin tid igjen en signaturfil med politisk budskap, og de brukte den til IRC eggdrops, hvis jeg husker rett. I live produksjon var det vel plutselige endringer i ytelsen som var avslørende og rootkit-scanneren som var bekreftelsen. Har også opplevd at VMWare-metallet ble utnyttet til DDOS via NTP men der var det strengt tatt ikke noe hack. Det er ikke fra Windows begrepet "root kit" kommer, og Windows setter man ikke bare ikke rett på nett. Det er ingen konkurranse, man må bruke rett verktøy til rett jobb. Windows trenger ekstra beskyttelse, det er ikke å stikke under en stol. Men mine anekdotiske anekdoter beviser ikke annet enn at det er lettere å beskytte en desktop enn en server, og at OS korrumperes noen ganger. Edit: lenge siden nå, men på den laptopen var det nok noe med partisjonene som røyk. Tror ikke det var MBR og Windows var fjernet. Senere døde også Mint Debian Edition fordi jeg prøvde distroen før den var klar til reelt bruk. Naturlig nok, det var jo advart mot det og den rota det til med pakkebrønner fra vanlig mint. Endret 17. juni 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 (endret) Du synes det er merkelig at et OS kan korrumperes? Tilbake til teoriboka med deg! Jeg feiltolket tydeligvis. For det var ikke det du sa ordrett, du sa at du "mistet" det. Som i at det forsvant for deg, og du ikke fant det igjen. At det slutter å fungere, blir noe helt annet. Endret 17. juni 2018 av Emancipate Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. juni 2018 Del Skrevet 17. juni 2018 Jeg feiltolket tydeligvis. For det var ikke det du sa ordrett, du sa at du "mistet" det. Som i at det forsvant for deg, og du ikke fant det igjen. At det slutter å fungere, blir noe helt annet. Husken er så som så, men det var nok funksjonaliteten og/eller partisjonen som forsvant. LILO og jeg var aldri venner heller, men dette var vel etter LILOs dager. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Hadde faktisk et problem under oppdatering til 1803. Et program som var helt essensielt for å kunne fullføre den avsluttende hovedoppgaven min, fungerte ikke helt som det skulle. Rullet tilbake til 1709, deretter fikk jeg 1 oppdateringsvarsel i uka. Dette var helt i starten av mai. Oppdaterte etter levering av hovedoppgaven nå i juni, null problem. Alle burde stille inn aktivitetsperiode for Windows Update og trykke på knappen for å "Gi deg flere varsler før oppdatering", meget hendig funksjon. Aldri hatt problemer med Windows Update før dette. Må si at Microsoft har gjort en veldig god jobb med Windows 10 Ellers, så bruker jeg Notepad++ når jeg skriver litt diverse (den autolagrer selv uten at man har lagret med navn) i tillegg til Sticky Notes (som er innebygget i Windows 10), den autolagrer også. Endret 18. juni 2018 av Ash of Titan 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Jeg har vært på Fast Ring for oppdateringer i år, jeg, og det kan jeg ikke anbefale noen å være ^^; Det har vært mye uferdig funksjonalitet, spesielt plagsomt når touch slutter å virke eller de slipper en versjon av onscreen-tastaturet som ikke inneholder nok mange taster. Men de siste månedene har jeg ikke vært plaget - en naturlig sammenheng med at det kom en vanlig release etterhvert. Forventer å få flere problemer igjen senere dersom jeg ikke hopper av Fast Ring. Endret 18. juni 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Stadig flere opplever at Microsoft konsekvent ikke kommer med noen respons på klager og innspill fra brukere - dermed er det naturlig at antall brukere som kontakter kundeservice er fallende... 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 Jeg bruker mesteparten av tiden Linux, der jeg får oppdateringer oftere, men jeg kan styre dem selv, og de ikke tar år og dag å installere, restarte x ganger, osv... Oppdateringer en gang i måneden, er ca annenhver (15/30) ganger jeg bruker Windows. Men for deg er det kanskje 1/30 (om du bruker windows hver dag), det er nok en av grunnene til at det irriterer meg, og ikke deg. Oppdateringer til Linux er akkurat det samme, men jeg kan ikke huske om de kommer på samme dagen i måneden i år etter år, så man faktisk vet når det kommer oppdateringer. I Linuxverden så kan det faktisk slutte å komme oppdateringer og ingen blir informert, siden ingen har noe som helst ansvar. Operativsystem utviklet på dugnad har alltid vært slikt. Selvfølgelig bruker man Windows hver dag. Det er ingenting som Linux gjør bedre... Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Jeg har vært på Fast Ring for oppdateringer i år, jeg, og det kan jeg ikke anbefale noen å være ^^; Det har vært mye uferdig funksjonalitet, spesielt plagsomt når touch slutter å virke eller de slipper en versjon av onscreen-tastaturet som ikke inneholder nok mange taster. Men de siste månedene har jeg ikke vært plaget - en naturlig sammenheng med at det kom en vanlig release etterhvert. Forventer å få flere problemer igjen senere dersom jeg ikke hopper av Fast Ring. Det er vel hele vitsen med Insider programmet at man får prøve uferdige funksjoner og hjelpe MS med å rapportere og finne feil. Kjører man beta OS så kan man ikke forvente at det er stabilt ;-) Jeg har vært Insider siden starten, men bruker det i Virtualbox. Endret 18. juni 2018 av Junk Inbox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå