Harald Brombach (digi.no) Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Nå er apriloppdateringen tilgjengelig for alle enheter.Microsoft: Stadig færre opplever problemer med Windows 10-oppdateringer Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Håper det er ironi. Det var senest denne uken at en stor mengde brukere hadde problemer som skyldtes oppdateringer. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Julioppdateringene kom nå på tirsdagen. Det er vel heller snakk om build 1803 som nå er tilgjengelig for alle enheter. Endret 15. juni 2018 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Håper det er ironi. Det var senest denne uken at en stor mengde brukere hadde problemer som skyldtes oppdateringer. Så du oppfatter og leser en reduksjon som om at det ikke lenger finnes noen som har problemer? Endret 15. juni 2018 av Slettet-t8fn5F 4 Lenke til kommentar
taleg Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Sist oppdatering og da en reboot som var umulig å stoppe gjorde at jeg mistet alt jeg hadde jobbet med den siste uka. Spesielt da en mengde midlertidige tekst filer som hold delene til to nye hisotrie ideer jeg hadde, Jeg satt glad og fornøyd å skrev, når plutselig maskinen vil reboote om 2 minutter, i febrilsk hast begynner jeg å lagre dokumenter, men siden de er temp text filer må jeg gi dem navn først.. og det gjorde at jeg mistet alt. Vel det og det at save mappa plutselig ikke eksisterte lengre etter rebooten.. Jeg hadde sjelden slike problemer med win 7 og ikke i det hele tatt med linux. Jeg vet jeg må huske å lagre, og det gjør jeg, men det er vanskelig å huske når ordene tyter ut av hodet. Og da er det kjekt med et program som normalt husker de temporære filene du har skrevet notater og konsept ideer i, men ikke denne gangen pga en feil som skjedde under oppgraderingen og rebootingen. ARGH Håper jeg har lært nå, sist var det døde disker og korruptere backup. Nå så tar programmet jeg jobber i å lagrer alt ink temp filer hvert minutt og et annet program kopierer den mappa til 3 andre steder (annen fysisk disk i denne maskinen, annen maskin på lokalnettet og en sky tjeneste. I tillegg så blir den samme mappa oppdatert på mobilen hver gang mobilen kobles til lokal nettet. Jeg er dritt lei å miste konsept ideer som jeg ikke har lagret fordi jeg ikke finner rett navn på ennå eller fordi jeg skal bare skrive litt til av historien for å få den ut av hode..ops reboot.. borte, Nei ikke i gjen. Pokkers windows og auto reboots, 5 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Skjønner ikke når Linux og Mac og you name it er så feilfri, hvorfor blir ikke de brukerne der for godt? Laugh smile fordi jeg vet svaret. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Jeg bruker Linux mesteparten av tiden. Ubuntu Studio med Xfce. Ikke feilfritt, men bedre enn Windows. 5 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Nedgang på supportsentrene? Det er jo ikke så merkelig, når brukerne heller går og finner noen som kan løse problemet ‘på stedet’. Supportsentrene sier enten: Reinstaller, ring noen andre, eller man hører bare lyden ‘klikk’ med påfølgende summetone. Windows 7 kunne jeg supportere i blinde. Windows 10 har så mange obskure detaljer som gjør det vanskelig sjøl om man sitter foran maskina. Bare det å forklare hvordan deaktivere flymodus for å få wifi til å fungere igjen kan være en sann utfordring. -Og det er 1000 andre lignende merkelige funksjonsbugs på den lista. -Glad jeg ikke jobber i telefonsupport. Ville ikke ønske den jobben til min verste fiende. Endret 15. juni 2018 av Sandormen 2 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Dobbelpost Endret 15. juni 2018 av Sandormen Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Pokkers windows og auto reboots,Har du har Windows 10 Pro, kan du bestemme når du skal laste ned oppdateringer selv. Hvis du har Windows 10 Home, kan du skrive dette i command prompten (som admin): sc.exe config wuauserv start= disabled sc.exe stop wuauserv Da vil du ikke få oppdateringer, men du kan starte det igjen ved å skrive: sc.exe config wuauserv start= auto sc.exe start wuauserv Endret 15. juni 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Pokkers windows og auto reboots, Aktiver at du kan pause nye windows updates en periode. Innstallere WU, dekativer WU igjen en ny periode. Men, jeg er helt enig i at det er smått tragisk at det skal være sånn at man ikke får pauset i det uendelige. Endret 15. juni 2018 av G Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Aktiver at du kan pause nye windows updates en periode. Innstallere WU, dekativer WU igjen en ny periode. Men, jeg er helt enig i at det er smått tragisk at det skal være sånn at man ikke får pauset i det uendelige.Se det fra den lyse siden. Nå får i hvert fall de fleste oppdatert PCen med de siste sikkerhetsoppdateringene sine. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Ja enig i det. Men likevel, så er det jo for noen folk og virksomheter kritisk å ikke kunne regulere det bedre enn i dag. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bolson Skrevet 15. juni 2018 Populært innlegg Del Skrevet 15. juni 2018 Ja enig i det. Men likevel, så er det jo for noen folk og virksomheter kritisk å ikke kunne regulere det bedre enn i dag. Om det er kritisk så bruker man ikke Windows 10 Home. 10 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Om det er kritisk så bruker man ikke Windows 10 Home. Dette er ikke noe man får beskjed om før etter at man har kjøpt og installert (eller oppgradert til) Windows. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Spot on. Men likevel, så kan det ha betydning for forbrukere av Windows 10 også. Som gjerne ikke fikk gjort et kvalifisert valg når de handlet det ferdig innstallert i fra Elkjop eller hvor man liker å handle disse tingene.. Det kan gå litt tid, eller evigheter før brukeren blir klar over hvilket ustyrlig "beist" de har fått inn på maskinen sin. Plutselige reboots oppfattes som en plage, og noen ganger kritisk også. Man blir ikke nødvendigvis klok på hvorfor maskinen oppfører seg som den gjør. Ikke alle bruker er like inni det med operativssystemer. Endret 15. juni 2018 av G Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Om det er kritisk så bruker man ikke Windows 10 Home.Dette er ikke noe man får beskjed om før etter at man har kjøpt og installert (eller oppgradert til) Windows. Informasjonen om forskjeller av denne type er greitt tilgjengelig før du kjøper, installerer eller oppgradere - om man vil ha informasjonen. Problemet er at folk ikke bryr seg - folk skal bare ha noe billig noe som virker. Gjelder også i mer kritisk bruk. Det er også helt kurrant å oppgradere - bare i dyreste laget. Men jeg skal gi deg rett i at selgere og Microsoft ikke har vært flinke nok til å informere her. @G: Forstår godt at plutselige reboots oppfattes som en plage. Dog er realiteten at det skjer ikke - du har alltid fått beskjed i god tid om at en oppgradering skal skje, også på Home. Realiteten er vel at folk ikke bryr seg om slike varsler, og så blir de overrasket. Har heller ikke problem med å være enig i at Microsoft på Home har valgt en aggressiv måte å oppgradere på, med lite mulighet til å utsette/stoppe. Muligheter som klart hadde vært ønskelige. Men hadde det vært åpnet for dette, så hadde vi hatt det samme kjøret som på Windows 7, nemlig at mesteparten av maskiner rundt i verden var uoppdaterte og en sikkerhetsrisiko. Ellers er jo faktisk det primære problemet med Windows 10 og oppgraderinger ulike hardwareleverandører som stopper støtte i løpet av kort tid - ikke Microsoft. Microsoft har svært vanskelig for å støtte en gitt brikke i en maskin dersom leverandøren for de første bare delvis har fulgt MS sine spesifikasjoner, ikke oppdaterer firmware og heller ikke offentliggjør API/spesifikasjoner. 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Operativsystemet er blitt mer modent. Huh. Som Symbian, da. 1 Lenke til kommentar
Abel46 Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Pokkers windows og auto reboots, Jeg skjønner ikke hvorfor du bruker Windows, som du har så mye problemer med, når dine erfaringer med Linux er perfekt - og Linux i tillegg er gratis. Jeg er avhengig av Vegas Pro og en del andre programmer som bare kjører på Windows. Men siden dine erfaringer er null problemer med Linux, betyr vel det at det du har bruk for finnes på Linux. Og da blir det merkelig at du likevel bruker Windows. Hvis du likevel er nødt til å bruke Windows (av tilsvarende grunn som meg), så spander på å kjøre Windows Pro - ikke Home. Det løser i alle fall problemet med auto reboots. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 (endret) Det kunne vel strengt tatt vært løst med en panikknapp som var tilgjengelig før reboot. Som ga deg mulighet til å lagre ned. Kanskje herdete windowsbrukere vet hvordan de skal få stoppet reboot om de har latt det gå for langt, men da kan man ikke forvente at uvitende brukere skal kunne få til å nytte seg av, dersom det går. Panikknappen ville kanskje ikke fungert om du var på toalettbesøk når det skjedde, så det måtte i såfall ha vært en vent på aksept-type knapper. Endret 16. juni 2018 av G 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå