SarahG Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Rettspraksis.no saksøkt av Lovdata: – Vi har fått en slegge i hodet Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Domstolene er en forlengelse av offentlige forvaltningsvedtak, enten dei no har sitt utgangspunkt i strafferett eller generelle forvaltningslover gitt av Demokratiske folkevalgte organ. Sier ikke «offentlighetsloven» at «saker» skal vere allment tilgjengelig så man kan gjennomføre en brukbar kontroll med vedtak (dom er vedtak) der blir gjort, så sant det ikke strider mot personvernet eller røper bedriftshemligheter. Om man vanskeliggjør tilgjengeligheten, eller ikke benytter seg av moderne hjelpemidler som letter tilgangen må det vere lov å spørre om hvorfor. Eg mener ikke å si at noen benytter seg av anledningen til å drive butikk i butikken, selv om man per i dag ikke treng å ha hederlige og skriveføre til å gjøre avskrift. Velkommen til kopimaskinens tidsalder. Eg veit dette vil ta tid, og måtte gå gjennom mange spesial utvalg. Se bare på ny straffelov av 2005 med ikrafttredelse straks, den greide poletiet ikke å overføre og ta i bruk før i 2015 Obs, feil i fakta rubrikken: https://www.nrk.no/ostlandssendingen/vil-tiltale-fotballdommer-for-nettovergrep-mot-over-300-gutter-1.14088959 Sunn fornuft, er det en rettskilde. Poletiet i Bergen fikk foretaksstraff på 200 000 eller så, så hvem vart straffet; Jo, en dårlig utført tjeneste medførte et mindre tjenesteutbud ad betaling av foretaksstraff, man straffet offeret dobbelt. Jodaaa, embedsmennesket vart over ført til Interpool. Vel å bra, men hvorfor ? Om ingen ser den skvis som demokratiet er åt å komme i, og som «Snowden» så elegant påpeker er det ikke mindre enn beklagelig. Og et ikke ubetydelig «økonomisk» tap Endret 19. juni 2018 av Halvor Sølvberg- the MOV 4 Lenke til kommentar
ShpongleSpingle Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Slik jeg ser det så er Domstoladministrasjonen forpliktet til å stå for anonymisering da hvem som helst kan kreve innsyn i saker derfra. Kommer det en uhåndterlig mengde innsynsbegjæringer fra privatpersoner så tror jeg nok det fort blir en endring. Løsningen er selvsagt å delegere ansvaret for utdeling over til Lovdata og gjøre om Lovdata fra en selvfinansiert stiftelse til en fullfinansiert offentlig enhet. Og så trenger Lovdata å eksponere et API ut slik at andre kan lage alternative tjenester. Og hva med OEP, helt tragisk at man ikke kan laste ned dokumenter derfra direkte, skulle fått noe hardt i hodet de som bestemte seg for å utvikle den nye tjenesten på en slik måte. Gi oss API og full tilgang til nedlasting av informasjon som ikke er unntatt offentligheten ved lov. 8 Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 lovdata er en ass / ? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 Det er vi som betaler for rettssystemet og alle dokumentene det produserer over skatteseddelen. Kanskje man skulle betale for dommer man mottar også? Det krever jo masse advokater, leie av lokaler, papirer, osv. osv. og atter osv. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Slik jeg ser det så er Domstoladministrasjonen forpliktet til å stå for anonymisering da hvem som helst kan kreve innsyn i saker derfra. Kommer det en uhåndterlig mengde innsynsbegjæringer fra privatpersoner så tror jeg nok det fort blir en endring. Løsningen er selvsagt å delegere ansvaret for utdeling over til Lovdata og gjøre om Lovdata fra en selvfinansiert stiftelse til en fullfinansiert offentlig enhet. Og så trenger Lovdata å eksponere et API ut slik at andre kan lage alternative tjenester. Og hva med OEP, helt tragisk at man ikke kan laste ned dokumenter derfra direkte, skulle fått noe hardt i hodet de som bestemte seg for å utvikle den nye tjenesten på en slik måte. Gi oss API og full tilgang til nedlasting av informasjon som ikke er unntatt offentligheten ved lov. Nu er her komt ny funksjon i likes/aksept rubrikken, man kan se seg selv og antallet til andre som liker skriveriene.Dagbladet har tatt vekk sine komentarfeltet, men finleser nok andres. Kan vi si at dei som har et godt komentarfeltet skjerper sine artikler ? Har kommentarfeltene litt samme funksjon som «offentlighetsloven», ikke for mye anonymisering og for høge terskler for innhenting av relevant informasjon. Eller sensurerer man hardt om det strider mot artikkel, og gir det eit kommunistisk preg. Joda, pinglene i BLITZ har tapt grunnet mangler i matte, og at fremmede stater brukte sine organisasjonsledere med sigaretter og sprit. Kaputt og uten nyhetsverdi er dei blitt... Ikke omtalt i dag, ikke i morgen heller... Bedre med en innvandrer uten barnehageplass enn et litte hyl fra BLITS sier Schibsted Bra bilde, substans er det mindre av. Var det VG ville det dekket forsiden og litt over halva som midtsidepike, joda bilde er mer en 1000 ord (3-5 Byte) men ikke dette. Og all fornybar energi går med til spionasje, det er helt sikkert. https://img.gfx.no/2312/2312121/Odd%20Storm-Paulsen.jpg Endret 20. juni 2018 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 16. juni 2018 Del Skrevet 16. juni 2018 Poletiet i Bergen fikk foretaksstraff på 200 000 eller så, så hvem vart straffet; Jo, en dårlig utført tjeneste medførte et mindre tjenesteutbud ad betaling av foretaksstraff, man straffet offeret dobbelt. Det er vel en tolkning som betinger at politiet yter en tjeneste til sine "brukere" (for å låne er ord fra NAV systemet). Det er et utdatert syn, mener jeg. Politiet og flere andre offentlige instander har "brukere" kun som et påskudd for å få utbetalt bevilgninger, samt noen å plage for å fylle arbeidsdagen. Jeg har aldri fått hjelp når jeg har spurt om det, men jeg har flere ganger fått pes uten å ha spurt om noe som helst. Og det gjelder som sagt flere offentlige organ enn bare politiet. Altså jo mindre midler politiet har disponibelt, jo minder ressurser har de til å plage meg og deg. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) Poletiet i Bergen fikk foretaksstraff på 200 000 eller så, så hvem vart straffet; Jo, en dårlig utført tjeneste medførte et mindre tjenesteutbud ad betaling av foretaksstraff, man straffet offeret dobbelt. Det er vel en tolkning som betinger at politiet yter en tjeneste til sine "brukere" (for å låne er ord fra NAV systemet).Det er et utdatert syn, mener jeg. Politiet og flere andre offentlige instander har "brukere" kun som et påskudd for å få utbetalt bevilgninger, samt noen å plage for å fylle arbeidsdagen. Jeg har aldri fått hjelp når jeg har spurt om det, men jeg har flere ganger fått pes uten å ha spurt om noe som helst. Og det gjelder som sagt flere offentlige organ enn bare politiet. Altså jo mindre midler politiet har disponibelt, jo minder ressurser har de til å plage meg og deg. Det er av historiske proposjoner det som skjer nu.Alt bør ikke lagres i skyen for å si det slik, og gamle DVD «lesere» kan komme til nytte. Just saying De var jo media som gav Trump stillingen, og den er vel fortjent. Han er jo for media det samme som Snowden er for CIA. Vil det til dømes vere urimelig å si at Snowden bare pirker i et samfunnsproblem som er åt å komme innover oss, med en personfokusert presse, hemmelighold og svulmende subkulturer. Ta «TEK 17» har noen forklart hva det er, hva er forskjell på boliglån i US og Norge, forsikrer vi deler av tomten i hus forsikringer, hva er CO2 utslepp for de enkelte varegrupper i forhold til pris, er SSB flinke til å dele bakgrunnsdata, osv, osv Det er viktigere en litt kreft helbredelse over telefon...., til helvete med religion og kriger. Endret 19. juni 2018 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Moderatormelding Innlegg har blitt slettet. Vennligst diskuter sak, og ikke person heretter! Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Det er av historiske proposjoner det som skjer nu. Alt bør ikke lagres i skyen for å si det slik, og gamle DVD «lesere» kan komme til nytte. Just saying De var jo media som gav Trump stillingen, og den er vel fortjent. Han er jo for media det samme som Snowden er for CIA. Vil det til dømes vere urimelig å si at Snowden bare pirker i et samfunnsproblem som er åt å komme innover oss, med en personfokusert presse, hemmelighold og svulmende subkulturer. Ta «TEK 17» har noen forklart hva det er, hva er forskjell på boliglån i US og Norge, forsikrer vi deler av tomten i hus forsikringer, hva er CO2 utslepp for de enkelte varegrupper i forhold til pris, er SSB flinke til å dele bakgrunnsdata, osv, osv Det er viktigere en litt kreft helbredelse over telefon...., til helvete med religion og kriger. Jeg trodde vi hadde en ganske bra utlufting i 2008, men gjeldsnivået i verden er allerede høyere enn hva det var før finanskrisen i 2008..... "norske" banker gikk konk i 2008, så da er det vel bare pengene under hodeputa som er trygt. Men inflasjonen gjør dem jo fort verdiløse likevel, så kanskje det beste bare er å fyre bål på tusenlappene, og nyte det så lenge det varer. Avsporing: Det har blitt for lett å bli rik, og når alle er rike så er egentlig ingen rike. Har du 10 millioner så kan du leve uten å jobbe, ganske enkelt. How to: *Jobb som en vanlig mann i 2-3 år og spar deg opp 100 000 kr. *Sett pengene på S&P500 indexen, den er det svært få profesjonelle aktive forvaltere som klarer å slå, så bare ikke gidd å bry deg engang med det finansiellle flisespikkeriet med å håndplukke aksjer eller forvaltere. *Folk gearer opp boligen sin med 5-6 gangen. Ta heller å geare opp aksjeinvesteringen, da blir det futt! *5 gang gearing på S&P500 med 100 000 som egenkapital. Med rentesrente = 12 000 000 på 7 år. Enhver kan bli mangemillionær før fyllte 30 år, gitt at de gidder å bestå snekkerlinja og spikre planker i 7-8 år...... Hva var det de sa før forrige finanskrise? Og krisa før der igjen? Når bestemødre og taxisjåfører kjøper aksjer "on-a-margin", da er det like før det smeller. Jeg har belånt portefølje, jeg har ingen profesjon innen finans....... GET OUT!!! Endret 20. juni 2018 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå