Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Er det noe i veien for å ha komfyr og kjøleskap inntil hverandre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (2 minutter siden):

Hvorfor vil folk ha en vegg ved komfyren?
Som det står lenger opp i tråden, så er det best med flater på begge sidene, så man har plass å sette fra seg ting.

Det er noko som heiter små kjøkken.
Det er nok få som vel å ha vegg, skap eller kvitevarer heilt inntil komfyren fordi dei foretrekk den løysinga. Mange vel den løysinga fordi det ikkje er plass til å gjere det på anna måte, eller fordi det å ha komfyr og kjøleskap inntil kvarandre er kompromisset ein må ta om ein vil ha kjøleskap i full høgde.

Lenke til kommentar
The Avatar skrev (3 minutter siden):

Det er noko som heiter små kjøkken.
Det er nok få som vel å ha vegg, skap eller kvitevarer heilt inntil komfyren fordi dei foretrekk den løysinga. Mange vel den løysinga fordi det ikkje er plass til å gjere det på anna måte, eller fordi det å ha komfyr og kjøleskap inntil kvarandre er kompromisset ein må ta om ein vil ha kjøleskap i full høgde.

Kjøleskap - plate med underskap og overskap - komfyr

Mindre går det ikke an å få det, om det skal brukes.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Vi har integrert stekeovn I "løft rett inn" høyde ved siden av/inntil integrert kjøleskap. Det var ingen issue i dette tilfellet og vi avklarte det med de som designet kjøkkenet samt produsenten av hvitvarene.

Problemstillingen i denne tråden er frittstående komfyr ved siden av frittstående kjøleskap. Integrerte hvitevarer står inne i et skap, som gjør at det blir avstand, i tillegg til at de er konstruert med kjøling/lufting for at kabinettet ikke skal bli for varmt i skapet.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Kjøleskap - plate med underskap og overskap - komfyr

Mindre går det ikke an å få det, om det skal brukes.

Tja... Men det hender at det ikke fungerer med denne rekkefølgen pga tekniske eller praktiske årsaker.

Har også sett et bittelite kjøkken hvor det bare var plass til komfyr og kombiskap på ene veggen og oppvaskkum med en liten benkeplate på motsatt vegg.

Lenke til kommentar
Skrotnissen skrev (9 timer siden):

Jeg har et to måneder gammelt kjøleskap inntil komfyren min, og kompressoren røk igår. Etter å ha stekt noe greier i ca 1.5t i ovnen. Når jeg leser Samsung sin manual, står det at man ikke skal installere det inntil komfyr, så jeg er veldig nysgjerrig på om teknikeren vil klage og garantien vil ryke. Nesten så jeg vurderer å flytte kjøleskapet litt før teknikeren kommer, men vet ikke om det blir for åpenbart...

Høres rart ut at kompressoren ryker på et så nytt skap pga steking. Flytt skapet litt til siden så det er litt luft mellom hvis det ikke ser helt unaturlig ut. Hvis du har en moderne komfyr med innebygget kjølevifte så blir ikke de så varme på sidene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg ville hatt noe mellom. Man vil ikke ha en kald komfyr og et varmt kjøleskap. En slik løsning må jo trekke mer strøm også.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Mr D said:

Problemstillingen i denne tråden er frittstående komfyr ved siden av frittstående kjøleskap. Integrerte hvitevarer står inne i et skap, som gjør at det blir avstand, i tillegg til at de er konstruert med kjøling/lufting for at kabinettet ikke skal bli for varmt i skapet.

Klar over at disse er konstruert forskjellig. Det er ikke mye avstand, ikke mer enn sponplata og noen mm luft. Dvs døren på stekeovnen. Men det blir jo mer avstand på selve kroppen tenker jeg.

En sponplate ville jeg hatt i mellom uansett hva slags løsning det var.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...