Gå til innhold

hvor stor power til Asus A7N8X-X ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skifter ut hovedkort+CPU+RAM for en kompis, og lurer på om jeg må skifte kabinettet/PSU'en samtidig...

I dag har han et Aopen kabinett (husker ikke hvor stor PSUen er, men det finner jeg ut).

Det som kommer til å stå inni etter at jeg har fiklet med PCen hans er:

Asus A7N8X-X

AMD Barton 2500+

2x256mb TwinMos PC3200

Geforce 2 GTS/PRO (eller var det 3)

IBM 45MB Harddisk (sikkert 120gxp...)

Plextor brenner

Creative Soundblaster Value! lydkort (tja, tenker jeg fjerner det siden det nye hovedkortet har lyd)

Tror dere vi må skifte PSU ? Den gamle er sikkert på 250 eller 300W, skal sjekke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en gang et AOpen kabinett med 250 watt strømforsyning til en maskin som den gangen bestod av en Athlon 900, 1 hd, brenner, cd-rom, lydkort og 2x256 ram. Det gikk akkurat, men strømforsyningen ble så varm at jeg allikevel valgte å kjøpe en kraftigere strømforsyning. Jeg gikk for en Enermax den gangen på 350 watt. :yes: Har ikke angret på det kjøpet.

Det er det ikke smart å presse en strømforsyning. Den blir veldig varm, systemet blir lett ustabilt og følgen av en skikkelig varm strømforsyning er mye ekstra varme i hele kabinettet. Det er ikke greit... :thumbdown:

Det blir opp til deg å vurdere, men ta alle faktorene med i betrakningen. Er strømforsyningen den samme 250 watteren jeg brukte den gangen ville jeg kjøpt ny med en gang. Har nettopp kjøpt en Fortron/source strømforsyning, og den er så stille at du ikke hører den engang, og allikevel er det fin vind i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...