Gå til innhold

Bruker HyperX Predator DDR4 RGB 16GB 2933MHz med ASUS Rampage V Extreme


LogiT3x

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som har noen meninger om HyperX Predator DDR4 RGB 16GB 2933MHz kan brukes med ASUS Rampage V Extreme? Ser inne på hjemmesiden til ASUS at det er disse hastighetene det hovedkortet støtter: "3300(O.C.)/3000(O.C.)/2800(O.C.)/2666(O.C.)/2400(O.C.)/2133 MHz". 

 

Eller om det er noen her inne som bruker RAM brikker/minnebrikker som det ikke er oppført på hjemesiden til hovedkortet? Og med det ikke har noen problemer eller noe slikt.

 

Tenker jeg skal ha to par av dem/disse: https://www.proshop.no/RAM/Kingston-HyperX-Predator-RGB-DDR4-DC-16GB/2656745?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

 

Kjører hovedkortet med følgende prosessor:

Prosessor: Intel Core i7 5820k 3.3GHz (hja, utrolig nok har ikke jeg overklokket den enda etter 3år xD, men ja. Har ikke lært meg det enda heller :p x))

 

Prøvde en gang med HyperX 2666MHz 32GB (4x8), men da ble PC-en svært ustabilt med bluescreen, vil ikke starte opp skikkelig og slikt. Men gikk jeg tilbake til Crucial 2133 16GB brikkene som jeg kjøpte med PC-en, da funket det helt fint igjen. Jeg hørte rundt og fikk flere svar om at jeg evt må overklokke prosessoren for at jeg skal kunne klare å kjøre høyere frekvenser på minnebrikker? Stemmer det som jeg har hørt?

 

 

Kan nevne at jeg har oppdatert BIOS-en fra 1902 (den som kom med hovedkortet) til 3504 (tredje siste BIOS-oppdateringen). På den 3504 BIOS oppdateringen står det blant annet: "Improve DRAM compatibility". Vil dette så si at det kan være at disse minnebrikkene som jeg snakker om her, kan støttes uten å overklokke evt prosessoren?

PS: hvorfor jeg ikke har oppdatert til den siste (3801) BIOS versjonen er at jeg fikk problemer da jeg prøvde en gang tidligere og gikk heller da til 3504 uten problemer. Dette er dog vertfall et år siden.

 

Hvis det er noe annen informasjon som jeg kanskje ikke har kommet på og som dere lurer på, er det bare å spørre :).

 

Takker for alle svar på forhånd!

Endret av LogiT3x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå fint å bruke de brikkene. Hvilken hastighet du får ut av de er en annen ting. Default er hastigheten til minnet på X99 2133mhz, så du må overklokke for å hente ut mer.

 

Ellers ville jeg kjøpt et sett med 4 brikker til X99 (eller hvilket som helst brikkesett som benytter seg av 4-kanals arkitektur). Det vil nok gå greit med 2 sett med 2 brikker, men kjøper du ett sett med 4 brikker vet du iallfall at de skal fungere fint med hverandre.

Lenke til kommentar

Det skal gå fint å bruke de brikkene. Hvilken hastighet du får ut av de er en annen ting. Default er hastigheten til minnet på X99 2133mhz, så du må overklokke for å hente ut mer.

 

Ellers ville jeg kjøpt et sett med 4 brikker til X99 (eller hvilket som helst brikkesett som benytter seg av 4-kanals arkitektur). Det vil nok gå greit med 2 sett med 2 brikker, men kjøper du ett sett med 4 brikker vet du iallfall at de skal fungere fint med hverandre.

 

Okei, men da satser jeg på at det skal gå fint :). Ahh, sånn ja, hmm, nei er ikke lett å si får man får prøvd dem, heh. 

 

Obs, glemte å nevne at jeg har tenkt å ha to av de kit-ene som jeg linket til over her. Bestilte faktisk to av dem rett før jeg skrev denne kommentaren. For det settet med fire stk i pakningen, gikk utav salg i går, var akkurat for sen tydeligvis. Proshop setter tilbake til original pris hvis dem er utsolgt eller noe slikt har jeg forstått. Taper bare rundt 100kr med å kjøpe to av de jeg linket til. 

Endret av LogiT3x
Lenke til kommentar

 

Damn, selvfølgelig skulle de komme på tilbud, he he. Har faktisk ikke sett dem før nå o.O. Så igjennom prisguiden.no og prisjakt.no og så dem ikke der o.O. Hm, jaja

 

EDIT: fant de på prisguiden.no, og der viser det ikke til at dem er på tilbud, men på proshop sin side, der viser det at dem er på tilbud :p.

Endret av LogiT3x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...